Han må selvsagt få mer tid. Og ikke slik at fremgang nødvendigvis er lineær. Så har på ingen måte gitt opp Conte, men hadde forventet mer nå. Borte mot Arsenal er en ting, men generelt har vi hatt flaks med poenghentingen. Hadde vi hatt dette spillet og fem poeng mindre ville det vært mye styr rundt klubben nå. Og jeg er redd vi kommer dit.

Madball Jeg mener nesten det. The Tottenham way. To dare is to do.

Og alt Conte har å si at de spillerne som ikke spiller er for dårlige?

En ting er at vi spiller dårlig, men når det er a) null fremgang og b) Conte høres mer og mer ut som Sutretino da er det grunn til bekymring. Selv om Conte fortsatt kan smile og ikke er like «mørk» som Pochettino enda.

Jeg sier ikke at dette ikke kan snu. Arteta var nok lengre nede hva gjelder prestasjoner en periode, men nå tror jeg det i beste fall er 50/50 om dette snur.

Har sett faresignalene lenge, og ingenting jeg ser for tiden avkrefter min følelse. Vi spiller rett og slett dårlig fotball.

Er liten tvil om at vi trenger en rebuild ila få år spør dere meg - da er nok uansett ikke Conte rett mann. Poch er vel fremdeles ledig...?

Jeg håper vi går for en type som vil dominere kampene (vintage Poch). Jeg ønsker at når vi kjøper spillerer er det fordi de liker å spille fotball med ballen, ikke fordi de fysiske egenskapene er det viktigste.

Enig. Underholdningsverdien under Conte er svært laber for tiden... og bortsett i fra en og annen enkeltkamp er det ganske mange år siden vi sist spilte underholdende fotball regelmessig.

Det klikker i enkelte kamper under Conte også. Men det skulle bare mangle med de stjernespillerne vi har.

For meg er det innstillingen til fotball som blir feil. Jeg ønsker at Tottenham skal ha ballen mest og spille andre lag lave. Nå er vi som oftest laget som blir spilt lave. Det er mulig vi kan vinne et trofe (FA/ligacupen i beste fall) på denne måten, men det er fryktelig kjedelig å se på.

Det er når man verken spiller bra fotball eller later til å henge med ordentlig i PL / gruppespill CL (det føles ut som de poengene vi har er ufortjent flaks) det begynner å murre for min del.

Conte har rett i at vi mangler presisjon i overgangene. Og dette er litt merkelig. Et eksempel fra i går er når Højbjerg tar ei Zidane-snurring og vi har ei potensielt strålende kontring på gang. Kane får ballen og skal slå ei enkel pasning tilbake til Højbjerg. Han bommer med 4m eller noe. Ingen manager i verden kan "fikse" at Kane ikke klarer å treffe på den pasningen, men det blir for dumt når nesten alt vårt spill baserer seg på at Kane treffer den pasningen. Hvis vi ikke kontrer godt er det egentlig kun ved dødballer vi kan skape noe.

Greit at vi ikke har verdensklassespillere over hele linja. Og vi har til tider fortsatt grusomme backer, men resten av laget er virkelig ikke så dårlig individuelt. Kane, Son og Kulusevski er så bra som noe annet lag i PL foruten City. Højbjerg viser gang på gang at han kan slå bedre pasninger enn folk tror. Bentancur er ingen stor skapende kraft, men på ingen måte Scott Parker (på sine eldre dager) heller. Våre stoppere er ikke van Dijk med ball, men Lenglet/Davies - Dier - Romero er ei heller håpløse med ball. Ikke slik at det er Dawson - Vega - Sanchez vi stiller med.

Ja det blir en alt for enkel tilnærming til fotball for min del. Kontringer/dødballer eller ingenting.

Og fryktelig kjedelig å se på.

Når man krydrer det med håpløs disponering av spillertroppen blir det dessverre ikke godt nok.

Conte spiller den fotballen laget vårt er i stand til å spille. De spillerne han har til rådighet i de viktigste posisjonene utenom på topp, defensivt på midten, keeper og i midtforsvaret er rett og slett ikke gode nok. Det er ironisk nok disse posisjonene som er viktige for å skape flyt fremover.

Da skjønner jeg ikke hvorfor vi gikk litt mer brutalt til verks i overgangsmarkedet... det ble jo hevdet at pengene var der.

Jeg mener det er å undervurdere stallen. Skal vi nå late som at Kane, Son, Kulusevski og Richarlison ikke er istand til å skape noe?

At vi er såpass svake til å presse (et eksempel) må selvsagt Conte ta mye av ansvaret for.

Så får tiden vise om han klarer å fikse det. Enda ikke vært her i ett år. Så selv om jeg ikke liker trenden er det selvsagt tidlig.

Knut Da skjønner jeg ikke hvorfor vi gikk litt mer brutalt til verks i overgangsmarkedet... det ble jo hevdet at pengene var der.

Vi kjøper en av PLs beste CMs og plutselig er han ikke god nok til å spille 15 min på slutten av kamper? I så fall kan vel Conte kun trene PSG og City?

Er akkurat poenget mitt. Conte kan ikke med æren i behold begynne å sutre over mangel på dybde og/eller kvalitet. Slik det fremstod (utenfra ihvertfall) så hadde han backing til å gjøre mange (nesten alle?) av de investeringene han mente var nødvendig.

13 dager senere

3 av 3 kamper mot «topp 6» nå hvor vi blir pissa på. Fortsatt ikke spilt mot de beste lagene (City og Liverpool).

Personlig har jeg vært meget skeptisk lenge, og uroen bare vokser. Hva tenker dere andre? En ting er resultater, men det skal jo være litt moro å se på kampene også.

• Knut svarte på dette.

Vil gjerne se kampene mot city og Liverpool før jeg feller en dom. Idag blei vi virkelig utspilt etter alle kunstens regler

Skal vi vedde på hvordan de kampene blir? 🤣

Cuti Jeg er kanskje ikke like pessimistisk, men ting ser virkelig mye mørkere ut nå enn det gjorde for et par måneder siden...