Dette er gjenkjennelig fra samfunnet generelt. De "rike" skal betale for oss andre. Man ser det jo også i dette forumet, det var jo forventet at Levy skulle spytte inn alt han hadde fra sin privatøkonomi uten å skulle få noe avkastning for det. Bare for å glede oss. Alle som har drevet noe som helst som ligner på en bedrift, vet at når bedriften begynner å bli avhengig av at du hele tiden setter inn penger framfor å kunne ta ut avkastning (lønn/utbytte) er det kroken på døra for bedriften, og i verste fall deg. Hvem ville av oss ville egentlig brukt våre egne sparepenger på denne måten?
Man ser det jo også i lønnsoppgjør; "jeg driter i om bedriften går konkurs, eller om noen andre må miste jobben, jeg skal ha lønnsøkningen min".
Samfunnet har blitt sykelig opptatt av at andre skal betale for våre gleder, drømmer, luksus og vår velferd. Man glemmer nesten å gjøre jobben som kreves selv.
Kungreke Innlegget ditt er et veldig godt bilde på hvordan vi har blitt, og ikke glem den tredje sydenturen for året!