Schism Håper vi får eiere fra Midtøsten og 30 år uten nye pokaler. Den kritikken av ENIC er så infantil.

Hva er det som er infantilt med det? Kan du utdype?

Kungreke

Her er alle som har vunnet titler i England (PL, FA og LC) siden vi vant LC:

City: 17
    United: 9
    Chelsea: 8
    Liverpool: 5
    Arsenal: 4
    Leicester: 2
    Wigan: 1
    Birmingham: 1
    Swansea: 1

Tottenham burde selvsagt vinne mer enn de fire nederste, men fire av de fem titlene er i cup - og spesielt Birmingham og Swansea vant sine den gang folk ga mer faen i LC. Uansett det handler mer om tilfeldighet enn noe annet.

Alle de andre er betydelig større klubber enn hos historisk sett - eller sponset som i tilfellet City og Chelsea - og kun i helt de siste årene har vi kunnet konkurrere med disse finansielt.

Helt umulig å argumentere for at vi "burde" ha vunnet mer enn Arsenal og Liverpool i denne perioden. Samtidig "burde" vi ha vunnet mer enn de fire nederste. Altså "burde" vi ha vunnet ca. 3 titler. Da er man tilbake til "fooled by randomness". Hvor mange andre klubber "burde" ha vunnet mer enn de fire nederste? Hva gjelder de tre nederste kan man fint liste opp 20-30 klubber som "burde" ha vunnet mer. Vi er en av disse. Hva gjelder Leicester kan man i alle fall nevne Villa, Newcastle, West Ham, Everton sammen med oss som "burde" ha vunnet mer enn Leicester. Og en hel haug med andre klubber som før Leicester vant ligaen var ansett som "større" enn Leicester. Ingen av de har gjort det. Ingen av de har gjort det.

Nå er vi i en posisjon hvor vi er skuffet over at Arsenal er bedre enn oss. Vi forventer å være bedre enn lag som Chelsea og United. Alt det ville vært absurd å si i mesteparten av ENICs periode som eiere.

Så vet jeg at det ikke blir noe enighet her. Derfor jeg ikke orket å utdype det igjen da jeg skrev mitt innlegg først. Argumentet er stort sett "det er pokaler som teller" osv. - akkurat som ENIC ikke er enige. Eller at "jeg hadde heller bevart WHL enn å bygge ny stadion bare det hadde gitt oss pokaler" - akkurat som man kan velge det ene eller andre osv. Kunne vi med bedre eiere ha vunnet noe siden 2008? Ja. Kunne vi ha vunnet med litt flyt noe siden 2008 under ENIC? Ja. Kunne vi ha vært på en mye dårligere plass enn vi er nå med andre eiere enn ENIC? Ja. Kunne vi vært på en mye bedre plass generelt med andre eiere enn ENIC nå? Tvilsomt.

Det siste er bare å se på Chelsea og City. Har de klart å bygd opp noe mer "permanent" enn det vi har? Jeg tviler. Chelsea har faktisk ikke bygd opp noe som helst. Og hva er City når denne generasjonen eldes og Guardiola forsvinner? Gode - men ikke i noen bedre posisjon enn vi bør være i. Så vil aldri ENIC få skryt for det - hvis man får nye eiere og man plutselig vinner noen titler. Da vil forklaringen være at endelig fikk vi nye eiere.

Schism hvordan ser statistikken ut for hele perioden? Var jo en del år før som også var magre. Hvis andre lag ga mer faen, hvorfor klarte ikke vi å vinne i alle fall ligacupen de siste 14 årene? Vi har hatt vår dårligste trofesanking noen sinne under enic, det er rett og slett bare realiteten. Spesielt ille er det når vi før Enic var sett på som et cuplag, nå er vi ikke det en gang. Men joda, fin stadion. Fint treningsanlegg, har fått en del utmerkelser for begge.

Kungreke

Orker ikke logge mer, men ikke uenig i at pokalsamlingen er svak under ENIC. En ligacup. Det er ikke uenigheten. Uenigheten er hvor godt mål det er for hvor gode eiere de har vært.

Da vi ramlet ut av topp 6 etter 11 år tror jeg vi var den lengstværende klubben innenfor topp 6. Det er selvsagt ikke noe perfekt mål heller, men det er litt fascinerende at vi i snitt kan være bedre enn alle andre uten å vinne noe i alle de årene. Det handler mer om uflaks enn noe annet. Og sikkert noen feilvurderinger også. Sier ikke at ENIC har vært perfekte.

Og hva gjelder "feil". Enkelt å si i ettertid at man burde brukt de ekstra pengene på feks Grealish. Men vi skal være overlykkelige for at vi ikke gjorde det på Berahino. Salah var Klopps fjerdevalg osv. Den slags over tid handler om dyktighet, men over korte perioder handler det vel så mye om flaks og tilfeldigheter.

Litt tilfeldigheter også, da. Vi er en tvilsom hands unna å vinne CL, for å sette det litt på spissen. Da hadde alt vært genierklært.

ToreG Den handsen var vel etter boka i henhold til datidens reglement 😂

Schism
          Det er jo ikke sånn at vi ikke har hatt sjanse på trofeer heller.
          Vi har vært i 1 Champions League finale
          Vi har vært i 5 Carabao Cup finaler og vunnet 1
          Wigan var i FA cup finalen 1 gang i samme tids era og vant da. Hvorfor det? Jeg tror de hadde mer guts og evnt mer flaks enn oss. Ja, Levy og Enic bør ditt og datt, men SPILLERNE må jo også ha TRUA.

Den Champions League finalen møtte vi et dårlig Liverpool lag, men avslutningene våres var rævva, spillerne ble knust av straffen i første minutt.

Daniel Levy og ENIC tok over Tottenham i 2001. I 2002 var vi i finalen i Carabao Cup og tapte mot et Blackburn lag som vi var favoritter mot, men der møtte vi ikke opp.
          I 2007/08 møtte vi Chelsea og klarte å vinne i ekstraomgangene.
          I 2008/09 klarte vi på ny å nå finalen, denne gangen var vi uheldig og tapte på straffespark konkurranse mot United
          I 2014/15 møtte vi Chelsea og tapte 2-0
          I 2020\21 tapte vi mot City. Her kunne vel utfallet ha blitt noe annet om Levy hadde sparket Mourinho 6 dager før.

FA cupen er det litt verre med, men jeg tror vi har rekorden? i antall semifinale tap.
          Der Liverpool klarte med kjøpene av Van Dijk, Allison og Salah eller siste var Firmino eller Mane husker jeg ikke, men da tok de et steg videre og vant. Mens vi hadde ny stadion, kunne ikke kjøpe og falt sammen.

Gode poeng. Siden vi vant ligacupen har vi vært i fire finaler. Tapt alle.

Arsenal har vært i syv.

Liverpool har også vært i syv.

Forbehold om at jeg teller riktig. Det styrkeforholdet er jo ikke så hinsides i forhold til historikk og størrelse.

Finner vi en ny Pochettino er jeg sikker på at vi før eller senere får en periode som Liverpool har hatt og delvis har. Litt flaks med et par spillere så sitter laget.

Schism

Takk 🙂 Forteller jeg det til Levy/Enic out klubben, så er jeg happy clapper og de nekter da å diskutere det med meg 🙄😅

Atrix dirskusjon er nok ikke aktuelt, de folka trur jo penger gror på trær...

Nå viser det seg at flere lag enn City har ordnet seg økonomiske fordeler. Gjennom gratis lån fra sine eiere (eller noe sånt, har ikke lest meg så veldig opp på saken). Tottenham var ikke på den lista.
              Vi har dyktige business folk som har gjort en fantastisk jobb for å bringe klubben til den økonomiske situasjonen vi er i nå. Selv om vi ikke har hatt den «forventede» sportslige suksessen så har de jaggu satt oss i en veldig gunstig posisjon.

Spennende å se hva slags følger disse kreative løsninger dette medfører de aktuelle lagene.

Lån med lav rente er i en annen liga en det City har gjort

cjmozart det er det ingen tvil om, men City kommer nok til å bruke det for det det er verdt.
                Od det er vel snakk om 0 rente og mye penger.

11 dager senere

O Keefe slår rundt seg om dagen.

Kan definitivt se at denne er sann.

Dessverre helt naturlig at dette skjer nå som det virker ganske klart at deler av klubben skal selges.

Fint det, tar gjerne nye eiere og ny direktør.

Jaddaaaaa!!!! Nå pokker ta meg....👊

Knut Endelig, det var jo selvsagt møblene det stod på, glad dette endelig er løst. Har selvsagt vært en av dem som har ropt på bedre møbler for laget lenge, er ikke rart VDV og flere har slitt mye med skader.