Vet ikke om jeg deler den.
Enig i at de virkelig gode lagene vinner på dårlige dager fordi man har spillere av høyere kvalitet som kan utnytte «riktige» situasjoner. Liverpool på sitt beste var ikke alltid så gode, men Salah og Mane i perioder satte de små sjansene litt bedre enn de fleste andre og en kar som van Dijk hadde ei ekstra takling i en avgjørende situasjoner oftere enn de fleste andre.
Vi er ikke der i det hele tatt. Er ikke slik at vi her inne føler vi spiller godt, men får ufortjent lite igjen. Er ikke slik at vi mot et særs skadeskutt Newcastle etter å ha gitt bort to mål snur kampen og får til et press - slik at man etterpå tenker at her kunne vi faktisk ha vunnet hvis vi ikke hadde dummet oss ut i første (dumme mål slipper alle inn).
Når var sist vi bare måkte på i bølge etter bølge? Når var sist vi hadde press i 30min+ mot et lag hvor man bare kjenner at her kommer målet? Skjer ikke.
Det betyr ikke at det ikke kan komme. Jeg liker innstillingen til Ange. Jeg liker at spillerne fortsatt virker til å ha tro. Jeg har ikke så mye i mot at man har motgang heller slik at man får se hvem som tåler det. Men samtidig mener jeg det er en rimelig god sjanse nå (fortsatt gått under 50%, men også mye over 5%) - for at dette ikke går. Spillerne merker selvsagt også at dette går trått. Og i moderne fotball virker det ikke som man er istand til å jobbe seg igjennom slike som lag.
Det handler for meg ikke om at vi ikke er skarpe nok. Werner er ikke det (selv om den største han hadde i går på ingen måte er enkel). Son er normalt langt over snittet hva gjelder å være skarp. Johnson de siste ukene har ikke manglet der. Richarlison før har vært mer en skarp nok.
Skal man se positivt på det så vil enhver kamp fremover nå også gi muligheten til å overbevise folk som meg at vi faktisk er på rett vei. Skulle vi spille godt og slå Arsenal så vil det kunne gjøre underverker - både for fans, men viktigere for laget. Da kan Ange vise til at vi kan slå de beste - neste sesong må vi bare gjøre det oftere.
Krysser fingrene for at vi klarer å bruke de neste 2 ukene godt og måte opp mot Arsenal på en helt annen måte.