Er vel vært diskutert tidligere at den gode starten muligens har fordreid ting litt. Å kjempe om fjerdeplassen er selvsagt ikke dårlig totalt sett for denne sesongen. For meg kommer det tilbake til utvikling. Lag som ikke utvikler seg dør. Folk snakker om neste sesong. Javel, men pre-season er nå ikke uendelig lang og mye av det er reising. Nå skal vi igjen ha 2 uker med trening hvor alle er i kampform og uten forstyrrelser. Bør man ikke da forvente å se litt fremgang på noe? At det ser ut som vi har øvd på noe? Hvis ikke hva er det som skal skje mellom sesongene som er så «magisk»?
Vi har noen mangler på midtbanen som blir klarere og klarere. Men der er det også Ange som faktisk velger å spille Bissouma kamp etter kamp. En som nå velger å ha Maddison på banen selv om han er særs svak defensivt og kun ser bra ut i glimt (første 30 mot Newcastle er noe av det bedre siden skaden - sier sitt - da ligger lista lavt). Hadde Lo Celso eller til og med Kulusevski vært dårligere? To spillere som bidrar mye mer defensivt enn Maddison.
Nå tror jeg ikke vi fortsetter som mot Newcastle ut året. Jeg tror også en ny «Bissouma» vil gi et bra løft. Men hvis vi ikke viser noe hint spillemessig ut sesongen, at ting er på rett vei igjen, er det veldig usannsynlig at neste sesong skal bli noe særlig bedre.
Og vi trenger ikke være like dårlige som i går for å gå på noen voldsomme smeller mot et par av de lagene vi nå skal møte. Skulle vi bli rundspilt i la oss si 3 av siste 6 så vil det se veldig stygt ut plutselig. Jeg tror ikke det skjer heller, men strukturelt defensivt har vi vært veldig dårlige veldig lenge. Det er ikke lett å bare fikse.