Cuti
Her regner jeg med at du sikter til mitt innlegg som startet denne diskusjonen, noe som jeg skjønner kan ha blitt oppfattet som at jeg tviler på arbeidsmoralen til Timo.
Jeg har ingen grunn til å tvile på hans arbeidsmoral, men jeg merket at jeg fikk overraskende (urimelig) høye forventninger til denne overgangen da den ble annonsert. Min første tanke ble derfor at jeg forventet innsats heller enn ferdigheter og samspill med laget i hans første opptreden for oss. Jeg ble derfor personlig litt skuffet da han ikke tok returløpene i flere situasjoner, og irriterte meg over noe jeg oppfattet som mangel på motivasjon.
Forventningene jeg hadde til overgangen gjorde at jeg var nysgjerrig på om andre delte denne oppfatningen.
Jeg har forøvrig stor tro på at Timo kan bli nyttig for oss. Ange virker å ha en egen evne til å få spillerne til å tro på seg selv og egne ferdigheter. Det kan komme godt med for en spiller som vi vet har prestert godt tidligere, men har vært mindre målfarlig de siste årene. Det er noen år siden han dundret inn gåller på bestilling for Leipzig, men med bedre selvtillit vil han sikkert levere flere gode prestasjoner frem til sommeren om han slipper til.