Tror dessverre det ikke er så lett. Virker som Richarlison slet med noe litt større.

Mulig Werner hadde hatt godt av noe hjelp fra folk som jobber med feks skiskyttere. Tipper han har prøvd mye. Får håpe han havner i en flytsone - og at man klarer å unngå for mye fokus på mål.

Synes Werner får ufortjent mye negative kommentarer.

Fyren har vært i klubben et par dager og blir kastet rett ut i en vanskelig bortekamp sammen med en gjeng andre reserver som ikke er samspilte.

Ender opp med målpoeng i første kamp. Får mer enn godkjent av meg under forutsetningene.

Får han spesielt mange negative kommentarer?

Synes de fleste viser forståelse?

Nja, det reageres på innsatsen og snakkes om at fyren trenger psykolog 😅

• Hada svarte på dette.

En bruker stiller et spørsmål om innsatsen - som også påpeker at det må sees i lys av at det var hans første kamp. Ingen andre støtter det synet.

Hva gjelder hans "langsiktige kvaliteter" så er vel ikke det så urimelig? Det er ikke basert på en kamp, men på en ganske lang karriere. Uten disse "problemene" hadde vel knapt Leipzig latt han gå på lån?

Dette med psykolog var definitivt sagt med et glimt i øyet - men klart at det har en liten alvorlig undertone, gitt ryktet hans fra tidligere.

Blir fort off-topic men hadde vært morsomt å vite hvor mange som bruker en mental trener blant spillere. I noen idretter er jo det helt vanlig.

At det henger noe på det «mentale» hos Werner som gjør at han ikke klarer å gjenskape hans første periode i Leipzig tror jeg ikke er kontroversielt. Samtidig ikke bare sånn at man kan snakke med noen så er alt OK.

Cuti
    Her regner jeg med at du sikter til mitt innlegg som startet denne diskusjonen, noe som jeg skjønner kan ha blitt oppfattet som at jeg tviler på arbeidsmoralen til Timo.

Jeg har ingen grunn til å tvile på hans arbeidsmoral, men jeg merket at jeg fikk overraskende (urimelig) høye forventninger til denne overgangen da den ble annonsert. Min første tanke ble derfor at jeg forventet innsats heller enn ferdigheter og samspill med laget i hans første opptreden for oss. Jeg ble derfor personlig litt skuffet da han ikke tok returløpene i flere situasjoner, og irriterte meg over noe jeg oppfattet som mangel på motivasjon.

Forventningene jeg hadde til overgangen gjorde at jeg var nysgjerrig på om andre delte denne oppfatningen.

Jeg har forøvrig stor tro på at Timo kan bli nyttig for oss. Ange virker å ha en egen evne til å få spillerne til å tro på seg selv og egne ferdigheter. Det kan komme godt med for en spiller som vi vet har prestert godt tidligere, men har vært mindre målfarlig de siste årene. Det er noen år siden han dundret inn gåller på bestilling for Leipzig, men med bedre selvtillit vil han sikkert levere flere gode prestasjoner frem til sommeren om han slipper til.

en måned senere

🇩🇪Timo Werner:

🗣️”[On joining Tottenham last month] in the end, it happened very quickly. Two to three weeks earlier, Tottenham had already contacted me. But I never responded because I thought I could achieve something in Leipzig over the winter.”

🗣️”The more the interest grew and the more often Tottenham contacted my agents, it became so interesting that in the end, I couldn't say 'no' anymore.”

🗣️“The fun has completely returned. I've changed a lot as a person, I'm much happier now.”

🗣️”After just five games, you can tell that the decision to move has paid off for me. But the season is still long.”

🗣️”I want to build on my first performances. Just the fact that I'm playing in our stadium has already made the move worthwhile. It's impressive.”

en måned senere

10 kamper igjen til å evaluere, men positivt hittil.

Timo virker som en fin fyr og har absolutt levert greit så langt. Utkjøp koster visstnok 17/18m eur ca, og det er vel en bra pris for han sett med kjøpers øyne.

Likevel er jeg usikker på om det er lurt, fordi jeg mener han ikke er eller vil kunne bli god nok til det spurs jeg ønsker meg. For lite end product dessverre, selv om han selvsagt skal få lov å overbevise i de siste kampene. Kjempefint å låne han og få bredde når vi slet med skader, men normalt bør han ikke være mer enn reserve/rotasjon, og der har vi allerede flere, inkl noen unge talenter som Timo da potensielt vil kunne sperre for.

Jeg lurer på om jeg heller mot at vi sparer de penga og heller flesker til på en premium-ving, f eks kvaradona😁

Vi kommer ikke til å fleske til på noe som helst. Vi kommer til å luske rundt 50 mill pund.

Mye enig med Hurrikane her.

På en måte så er prisen for Werner lav i forhold til kvalitet, men om vi trenger enda en OK/god ving som ikke er mer enn så er jeg veldig usikker på. Kulusevski og Johnson har vist litt lovende takter igjen, men det kan fort snu. Son blir ikke yngre. Richarlison har levert solid i år, men er heller ikke «verdensklasse» og vil aldri bli det. Hadde Kulusevski og Johnson stått frem som klare førstevalg igjen utover våren så kan jeg se poenget med å fylle opp med en kar som Werner. Hvis Kulusevski og Johnson fortsetter å være ustabile så gir ikke Werner oss noe særlig. Da trenger vi ei stjerne på kanten som kan bli et potensielt klart førstevalg. Werner kan jeg aldri se for meg blir et klart førstevalg for et lag som kjemper om titler. Kan derimot se han være en del av en tropp.

Så kommer det også an på hvordan Werner passer inn i troppen sosialt osv. Hvis han er proff, trener godt osv. så har det en verdi som er vanskelig å vurdere fra utsiden.

Snakkes igjen om 5-6 kamper tenker jeg. Personlig tror jeg ikke han blir, men åpen for å skifte mening. Selv om det merkelig nok kanskje mer avgjøres av hvordan Kulusevski og Johnson spiller enn Werner.

Enig m Hurrikane og Schism... ingen tvil om at prisen er ok og ingen tvil om at han er en ok spiller.

Spørsmålet er om Kulusevski, Johnson, Werner, Solomon og evt Son + unguttene er godt nok på kantene eller om vi bør få inn en som er bedre enn Werner. Jeg heller mot at Werner er unødvendig selv om Gil au forsvinner ut i sommer.

Uten Werner og Gil vil unguttene få en større rolle... Sessegnon (som jeg tviler på at vi får solgt) vil au være en backup mulighet på kanten om han blir kvitt skadene. Om OM den rette spilleren dukker opp så synes jeg heller vi skal bukr 40-50mill på en oppgradering på kanten vs 18mill for en backupspiller som stopper unguttene....

Richarlison og Son sin situasjon framover påvirker au, beholder Richarlison formen utover våren og neste år, vil Son spille spiss eller flyttes han ut åp kanten når Richarlison er klar (og i form)...

23 dager senere

Werner og gutta hamrer inn mål på trening.

Måtte han gjenta bedriften noe oftere i kamp 😁

Han er jo kun sett bortifra Son og Richy vår målpoengkonge 😉