Eriksen selvsagt. Må jo være han?

Blir vel aldri helt som man «tror» tidlig i et vindu, men Richarlison, Eriksen, Perisic, Spence og 1-2 bra stoppere (håper en er Bastoni fortsatt).

Kan vel fungere det. Selv om jeg hadde større forhåpninger til Ndombele og faktisk Lo Celso enn noen av de navnene (mulig Bastoni hadde havnet mellom Ndombele og Lo Celso).

Perisic og Richarlison er i alle fall Conte-typer hva gjelder spillestil. Vi blir ganske slitsomme å spille mot hvis man stiller med de to samt folk som Kulusevski, Højbjerg, Romero etc. folk som Bentancur, Dier og Skipp er heller ikke akkurat redd for å trykke til. Son og Eriksen kan være ganske aggressive i presset også selv om de ikke er fysiske på samme måte.

OsvaldoArdiles Sarr er visstnok, ifølge noen som har gjort research på Instagram, på et sted som på ingen måte kan forveksles med N17 - så antakelig ikke ham 😁😁

Mulig jeg også har en fremtid som ITK. Hører rykter om at Romero (argentinsk stopper) kan bli signert av Tottenham.

Da skal vel helt sikkert Winks ut. Emosjonelt litt vondt, kynisk sett helt riktig.

Angående Lucas nevnte vel Gold noe av det samme - at Lucas hadde uttalt seg til et brasiliansk media om at han trodde han ble værende?

Jeg er ikke noen stor fan, men det er ikke noe problem for meg å ha Lucas som 5-6. valg. Tvert imot er han sannsynligvis en bra kar å ha i troppen. Virker som en hyggelig kar som sprer god energi. Sjelden skadet og bra motor. Og hver sesong har han sine perioder hvor han faktisk er produktiv - må bare ikke spille så mye i de andre periodene.

Og uten å ha sett på statistikk lurer jeg litt på om han faktisk er ganske dårlig på å produsere som innbytter. Og når jeg skrev det måtte jeg sjekke. Så vidt jeg kan se har han 1 mål og 2 målgivende i de kampene han har kommet inn i de siste 4 årene i PL (862 min spilletid).

For å være ærlig tror jeg vi har fått det beste ut av Moura. Han har liksom ikke utviklet seg noe særlig siden da han kom og for at han skal se bedre ut nå tror jeg vi må bygge et veldig mye bedre lag i alle andre ledd rundt ham og det ser jeg på som en veldig dårlig og lite rasjonell ide. Tror Moura kan gjøre det godt i en Spansk klubb, Sevilla elle noe slikt.

Spørsmålet blir litt hvor god vil et 5.-6. valg uansett være? Og hvor lenge klarer man å holde vedkommende motivert?

Jeg vil påstå at Liverpool med Mane, Salah, Diaz og Jota egentlig bare har fire virkelig gode - med Firmino (som ikke er like god lengre, men bedre enn Lucas) og Origi som de videre ned i rekken. Før de kjøpte Diaz hadde de egentlig bare fem.

Kane, Son, Kulusevski, Richarlison, Lucas og Eriksen går for meg det. Da er Lucas 5-6. valg.

Jeg ser liksom ikke vitsen med å binde opp en benkeplass med en Brasilianer, ser på det som mer fordelaktig å forsøke å ha HG spillere av tilsvarende kvalitet der når førstevalgene ikke er HG. Får liksom fort utfordringer med stallen ift CL og slike ting. Pluss all denne evindelige reisingen i forbindelse med landskamper.

I en perfekt verden hadde man kjøpt Bowen.

Det er vel ikke helt optimalt for oss nå med antall HG, men såvidt jeg kan se klarer vi oss greit (alle som er på vei ut foruten Winks er vel non-HG). Må ikke nødvendigvis ha maks størrelse på troppen heller.

Schism Det er en del spillere vi aldri kjøper i det segmentet. Bowen er en, så kommer noen andre på banen og viser at joda, denne spilleren burde dere slått til på. Er noe med det mellomsjiktet av engelske spillere hvor vi aldri handler, får håpe Spence signerer, da har vi jo en til HG inn etterhvert. Uansett om det så var en Fransk spiller, bedre ift til reising med landskamper. Eksotiske spillere bør være gode før man i det hele tatt vurderer å kjøpe dem på grunn av alle ekstra problemene de medfører seg.

Nå skal ikke jeg forsvare vår innkjøpspolitikk eller suksessrate. Den har vært grusom i årevis (før den nå muligens har snudd noe), men man treffer ikke alle selvsagt. Og når vi har tatt «sjansen» på å bruke ikke helt ubetydelig med penger på ganske unge fremadstormende (selv om de i stor grad ikke har vært briter) som Ndombele, Sanchez etc så har de ikke levert.

Hva gjelder reising ser jeg heller på det som en fordel at Lucas ikke er en nøkkelspiller. At han ikke må spille neste kamp etter reising osv.

Så er jeg jo prinsipielt enig i at man prøver i stor grad å ha folk i rollene til Lucas neste år, Tanganga osv HG. En av grunnene til at jeg har ment at vi burde la Winks få bli også (selv om hans tid nok er forbi).

Schism Ja jeg er også litt der at jeg tror kanskje Winks får en sesong til. At han kan få noen starter i Ligacup og FA cup er liksom ikke helt utenkelig. Jeg føler vi kjøper en del unge spillere veldig tidlig før man har noen som helst ide om hvem de i de hele tatt er og at vi kanskje kunne kjøpt dem en sesong senere selv om det er dyrere. Jack Clarke kjøpet er kanskje det verste eksempelet på feilslått kjøp og tilbakelån.

Jeg kan ikke skjønne hvordan Winks skulle bli nå. Han blir i praksis femtevalg med Bissouma inn, og føler nok selv at tiden er overmoden for en ny utfordring. Det tror jeg egentlig alle gjør.

Mm det er nada interesse for ham da, men det kan jeg ikke se for meg. Nok av klubber i PL og andre steder som har plass til Winks.

Dougie Hva skal man liksom med Winks, er han egentlig god til noe? Føler han burde få seg jobb i Kommunen eller noe sånnt i stedet. Hvem er det som liksom skulle bli super gira på Winks? Måtte blitt noe Southampton eller Newcastle greier. Southampton i bytte mot Ward Prowse blir det eneste jeg kan se for meg.

Winks er en god spiller. At han ikke er god nok for en klubb som nå faktisk ønsker å potensielt kjempe om ligatittelen med litt flyt gjør han ikke verdiløs for resten av ligaen.

Og han er engelsk.

Jeg tror Winks fort kan få en karriere som Phil Neville. Ikke god nok for et topplag, men meget nyttig ellers. Håper det. Da han virker som en bra kar. Men han må selvsagt velge rett også. Finne et sted hvor han klarer å finne sin rolle.

Forstår ikke linken til Martinez. Han kan etter mitt syn kun spille i 3-5-2 for oss. Og jeg klarer ikke å se at han og Son skal passe godt sammen - så det betyr i praksis Kane og Son eller Martinez.

Så skjønner jeg at Conte selvsagt har en plan hvis vi kjøper Martinez, men 90m (som det snakkes om) er rimelig hinsides.

Tror dette blir en "lang sommer" dog for å finne en kar på topp av høyste kvalitet. Jesus tror jeg er utelukket fordi han vil ha en viktigere rolle i laget enn han sannsynligvis får her.

Så ser logikken mer og mer med Richarlison. Kanskje kan han ta det neste steget i et bedre lag. Han kan spille i flere roller og han har en spillestil som passer Conte ettersom han jobber hardt osv.

Jeg er veldig for å lete etter en ny Son eller Kulusevski, men vi må også ha et "fjerdevalg" vi føler oss rimelig trygge på vil gi oss noe - og ikke bli en ny Janssen etc.