Den siste fra Hercules oppsummerer vel ganske bra hva de fleste nå føler er målene.

Blir spennende å se hvem vi blir linket til etter Jesus og Richarlison.

Blir også spennende å se hvilke stoppere som kommer inn. Hvis vi kjøper Bremer kan jeg se for meg Kilman for å få en venstrefot til. Jeg håper vel litt på han kroaten hos Leipzig, men kun basert på YouTube så ikke slik at jeg vet mye om han. Og han blir selvsagt dyr, men virker veldig passende i stilen til å spille ytterst av tre. Definitivt komfortabel med ball.

Koulibaly eller Oshimen.

Sikkert stavet feil begge to.

Bra. Å selge Højbjerg ville vært så dust. Tror han blir bare enda bedre når han ikke må spille alle kampene. Kanskje blir han ikke førstevalg i de store kampene, men fortsatt veldig nyttig. Og er heller ikke opplagt for meg at han ikke kan bli en av de to som nettopp spiller de store kampene.

Jeg hadde personlig foretrukket Raphinha over Richarlison.

Jeg blir litt nysgjerrig på hvem andre som kommer inn. Tenker vi Richarlison som backup til Kane (samt at han kan spille på vingen selvsagt) - og at en kar som Paqueta skal gi oss muligheten til å spille 3-5-2 samt dekke opp som "ving" som femtevalg?

Er vel ikke "ITK" i samme stil, men ser Gold sier vi har stoppet samtalene med Eriksen (at det er Tottenham som har stoppet). Som er veldig interessant ettersom jeg antar det betyr at vi har noe annet vi vil ha rimelig klart.

Vet ikke om han går under "ITK" så får poste den her. Han har definitivt noen kontakter direkte eller indirekte mot klubben.

Jeg vil helst ha Raphinha, men fornøyd uansett hvis vi får en av de.

Jeg er personlig veldig skeptisk til Richarlison. Hvis han kommer håper jeg at jeg tar feil.

Hvorfor?

Jeg vet ikke om han er drømmesigneringen min, men så sliter jeg med å finne spillere i den rollen jeg drømmer om også (ser alt for lite fra Spania, Frankrike og Italia i disse dager).

Jeg synes Raphinha er bedre som ving, men ser jo poenget med at Richarlison tilbyr mer hva gjelder fysikk. Richarlison vil også litt på samme måte som Costa under Conte kunne være med på å sette presset hardt. Tror Conte ønsker at vi skal bli mer aggressive denne sesongen enn vi var i hans første - hva gjelder å kunne presse hardere høyere i banen. Der passer Richarlison perfekt.

Det jeg ikke liker med Richarlison er prisen.

Eller... drømmesignering er muligens Osimhen. Nå er det vel kommet opp at det var noe humbug involvert da han gikk til Napoli. Problemet der er prisen. Jeg har ikke sett mye av han fra hans tid i Napoli, men definitivt en veldig interessant spiller - bare ikke til 90m og den slags summer.

Kunne vi fått han til en OK sum vil jeg si det er drømmesigneringen på topp. Kan selvsagt spille spiss litt på samme måte som Kane (mer Drogba i stil) og jeg tror også han kan spille som "wide forward". En yngre og sannsynligvis bedre versjon av Richarlison (Richarlison er nok litt mer naturlig fleksibel som ving, mens Osimhen er mer spiss).

Jeg opplever Richarlison som en fyr som sutrer, står stille når han er misfornøyd med dommeravgjørelser og generelt virker å ikke gå spesielt godt overens med lagkamerater. Som spillertype passer han godt inn, men det er veldig mye penger for en fyr jeg ikke trur har mentaliteten til å spille for oss.

Jeg vet ikke helt. Son har også et rykte på å være slik blant mange "non-Spursfans". Noen brasilianere kan jo være litt høyt og lavt uten at det nødvendigvis er noe problem. Jeg kan ikke si at jeg har reagert spesielt på han.

Og rykter om hvem som liker hvem osv klarer jeg ikke å forholde meg til. Det må jeg bare stole på at klubben prøver å få god klarhet i. Kan jo spørre Lucas osv.

Jeg tror at Richarlison vil være motivert i Tottenham. Jeg tror også Conte setter skapet på plass hva gjelder sutring og den type adferd. Han har bevist at han har nivået i England inne og han scorer allerede en god mengde mål, scorer hyppigere enn det Son gjorde når vi skaffet oss ham.

Skal vi ha inn èn angriper mener jeg Richarlison er perfekt.
    Men tar gjerne i mot en ren 9er samt f.eks raphinha

Mitt inntrykk av Richarlison er at han stort sett bretter opp erma og jobber knallhardt. Mtp hvor elendig ting fungerte rundt ham denne sesongen, synes jeg han kobla seg av imponerende sjelden de kampene jeg så.

Dougie Er litt det jeg også tenker. Man ser jo hvor demotiverte våre spillere har vært i de vanskelige sesongene våre og relativt til hva slags situasjon Everton har vært i så har jo vi gjort det helt fantastisk.

Alltid litt skummelt å anta at noen vil oppføre seg annerledes i en ny klubb og man ønsker definitivt folk som ikke sutrer når ting går litt dårligere - hva om vi plutselig ender opp som United?

Og jeg skal ikke kategorisk si at cjmozart tar feil. Så godt har jeg aldri studert Richarlison - så en interessant betrakning. Får håpe cj tar feil hvis vi kjøper han om ikke annet.

For meg virker han hardtarbeidende og jeg har aldri tenkt på at han lar negative følelser prege hans prestasjoner mye. Han får riktignok en del gule kort - så kanskje det er et tegn på litt frustrasjon - evt. bare hans aggressive stil.

I følge den siste ITK'n inne på SC koster vel Raphinha 65m GBP. Antar det er noen ganske knallharde diskusjoner i Tottenham når spiller etter spiller koster fra 60m og oppover. Uansett hvem man da kjøper må man få noe igjen. Og man må få en spiller som passer troppen utenfor hva han presterer på banen også.

Blir vel som å banne i kirka, men heller Maddison enn Eriksen? Engelsk. Riktig alder og mer energi i spillet.

Han blir aldri så god som Eriksen på sitt beste selvsagt, men jeg er veldig usikker på hvilken Eriksen vi får fremover. Selv om alt tyder på at Eriksen bare burde bli bedre fra i fjor.

Jeg vet ikke hva CE ber om i sign on fee og lønn vs hva Maddison vil koste. CE gratis og uten helt absurd lønn vil vel uansett bli billigere. Det taler selvsagt til hans fordel. Kommer også litt an på hvilke andre vi ønsker å kjøpe. Maddison kan nok fint spille ving i 3-4-3 på en bedre måte enn CE. Men kjøper vi inn en dyr ny ren ving og Lucas blir værende vil Maddison nok uansett sjelden bekle den rollen.

Mye rykter for tiden. Vet ikke om dette er bare Paratici som lever opp til sitt rykte eller om vi ikke helt klarer å bestemme oss? Tipper mest det første.

Tar heller Eriksen over Maddison, føler han allerede er litt 'over the top' og at han aldri helt leverte det man spådde han var kapabel til for noen år siden.

Synes den er litt vrien, faktisk. Hjerte og økonomisk fornuft vil si Eriksen. Hodet (uten økonomisk fornuft) sier Maddison (men bare kanskje). Prisen på Maddison sånn ca, noen som aner?