Personlig tror jeg at vår interesse i Torres er ute i media for å pushe Inter litt. Er tydelig at de har andre jern i ilden de vil få inn men er avhengige av å få noen ut. Men for den saks skyld kan vi jo plutselig ende opp med Torres og Lautaro Martinez for alt vi vet. Paratici jobber på en veldig interessant måte synes jeg.
ITK - diskusjonstråden
Hvem kan denne sentrale midtbanespilleren være? Kan ikke skjønne at det skulle vært Bissouma - gitt at fyren har en rettsak hengende over seg. Phillips? Slår meg som en ganske perfekt Contespiller, men vært mye skadeplaga.
Phillips hadde vært strålende. Vant til å spille høyt tempo. God balldistribusjon og kan spille som en av to sentralt. Ikke sett han linket til oss? Høres ut som han går til City.
Jeg tipper Tielemans, men enig i at det på ingen måte er så opplagt hvem det er. Gold snakket om noen?
Tielemans er betraktelig mer defensivt anlagt enn Eriksen, men også han sliter jeg litt med å se i en toer på midten. Er han disiplinert nok?
Ser at han har spilt en del som en av to dype på midten i Leicester riktignok. Og Conte brukte jo ofte Fabregas der Chelsea - spesielt mot litt svakere motstand.
Jeg vil ikke ha Tielemans. Som du sier er han i bestefall tvilsom defensivt og han har ikke klart å etablere seg på det toppnivå han glimtvis viser. På sitt beste hadde han selvsagt vært en stor forsterkning i troppen og en kar som hadde spilt mye for oss.
Bissouma er mer en Conte-spiller. Kan jo være han også hvis vi er trygge på at han kan fortsette karrieren i England. Jeg har ikke fulgt den saken noe særlig siden den først dukket opp.
Ellers er jeg helt blank. Vanligvis har man jo en «feeling», men ikke her. Kante har jo vært litt linket bort. Det hadde vært helt utrolig, men ikke sett noen linker til oss.
Er ikke på SC selv, men antar noen der inne nå snart har skjønt det.
- Redigert
McGinn var jo en snartur innom ryktebørsen...til oss mener jeg
Ikke fulgt Bissouma-saken sjæl, men så lenge den er uavklart og skal opp i retten, kan jeg ikke forstå hvordan noen kan finne på å hente ham. En ting er PR-backlashen man ville fått bare ved å gjøre signeringen, en annen ting er det rent praktiske ved at han evt skulle blitt dømt skyldig. Men ja, fotballmessig en ganske perfekt type egentlig.
Ser Gold nevne McKennie. Ikke spesielt gira på ham. McGinn er en stødig spiller, men synes ikke han har topp 6-nivå inne. Ser Soucek ryktes vekk fra West Ham. Det er en spiller jeg har fryktelig sansen for, og hadde vært en ganske artig signering å pulle off.
Stemmer, men har han vært diskutert noe særlig på feks SC? Antar det er noen som har vært i vår kikkert en stund ettersom vi visstnok «burde» kunne skjønne hvem det er. Tielemans har vel vært diskutert siden Monaco, men er som sagt ikke på SC så vet ikke.
Jeg liker jo McGinn, men skal vi kjøpe en ny CM hadde jeg håpt på ei litt mer klar oppgradering. Nå liker jeg Skipp, Bentancur og Højbjerg bedre enn de fleste (jeg synes de er undervurderte), men skal man «oppgradere» Winks og evt la Sarr gå lengre bak i rekken så bør det være noen med litt «futt» i spør du meg. McGinn er litt mer av det samme. Basert på fjoråret er han mer et fjerdevalg enn noe annet. Selv om han på sitt beste hadde styrket oss. Han er hardtarbeidende og har litt offensive kvaliteter når han er i form.
Edit fra forrige post:
Ser ikke ut som det er bekreftet at Bissouma-saken skal op i retten, bare at etterforskningen fortsatt pågår. Så kan vel like gjerne være den blir henlagt.
Eriksen selvsagt. Må jo være han?
Blir vel aldri helt som man «tror» tidlig i et vindu, men Richarlison, Eriksen, Perisic, Spence og 1-2 bra stoppere (håper en er Bastoni fortsatt).
Kan vel fungere det. Selv om jeg hadde større forhåpninger til Ndombele og faktisk Lo Celso enn noen av de navnene (mulig Bastoni hadde havnet mellom Ndombele og Lo Celso).
Perisic og Richarlison er i alle fall Conte-typer hva gjelder spillestil. Vi blir ganske slitsomme å spille mot hvis man stiller med de to samt folk som Kulusevski, Højbjerg, Romero etc. folk som Bentancur, Dier og Skipp er heller ikke akkurat redd for å trykke til. Son og Eriksen kan være ganske aggressive i presset også selv om de ikke er fysiske på samme måte.
Kan virke som dette var Pape Matar Sarr?
- Redigert
OsvaldoArdiles Sarr er visstnok, ifølge noen som har gjort research på Instagram, på et sted som på ingen måte kan forveksles med N17 - så antakelig ikke ham
Stemmer det! Han er visst i Senegal
Mulig jeg også har en fremtid som ITK. Hører rykter om at Romero (argentinsk stopper) kan bli signert av Tottenham.
OsvaldoArdiles
Han har vel kanskje aldri vært i London. Kanskje en svipptur når han signerte
Da skal vel helt sikkert Winks ut. Emosjonelt litt vondt, kynisk sett helt riktig.
Angående Lucas nevnte vel Gold noe av det samme - at Lucas hadde uttalt seg til et brasiliansk media om at han trodde han ble værende?
Jeg er ikke noen stor fan, men det er ikke noe problem for meg å ha Lucas som 5-6. valg. Tvert imot er han sannsynligvis en bra kar å ha i troppen. Virker som en hyggelig kar som sprer god energi. Sjelden skadet og bra motor. Og hver sesong har han sine perioder hvor han faktisk er produktiv - må bare ikke spille så mye i de andre periodene.
Og uten å ha sett på statistikk lurer jeg litt på om han faktisk er ganske dårlig på å produsere som innbytter. Og når jeg skrev det måtte jeg sjekke. Så vidt jeg kan se har han 1 mål og 2 målgivende i de kampene han har kommet inn i de siste 4 årene i PL (862 min spilletid).
For å være ærlig tror jeg vi har fått det beste ut av Moura. Han har liksom ikke utviklet seg noe særlig siden da han kom og for at han skal se bedre ut nå tror jeg vi må bygge et veldig mye bedre lag i alle andre ledd rundt ham og det ser jeg på som en veldig dårlig og lite rasjonell ide. Tror Moura kan gjøre det godt i en Spansk klubb, Sevilla elle noe slikt.
Spørsmålet blir litt hvor god vil et 5.-6. valg uansett være? Og hvor lenge klarer man å holde vedkommende motivert?
Jeg vil påstå at Liverpool med Mane, Salah, Diaz og Jota egentlig bare har fire virkelig gode - med Firmino (som ikke er like god lengre, men bedre enn Lucas) og Origi som de videre ned i rekken. Før de kjøpte Diaz hadde de egentlig bare fem.
Kane, Son, Kulusevski, Richarlison, Lucas og Eriksen går for meg det. Da er Lucas 5-6. valg.