Knut festet diskusjonen .
2 måneder senere

Hvem er ASM? Mulig hjernen min går litt tregt i dag...

Jeg har ikke sett Spence, så vanskelig å vite om han har nivået, men fin balanse om han kommer og Emerson forsvinner iallefall. Da har vi én erfaren type på hver side (Doch og Perisic) sammen med en yngre engelsk kar. Virker å ha mer vingback-kvaliteter enn Emerson også.

Hvem andre enn Pau Torres kan det være?

Torres og Bastoni hadde vært rimelig heftig.

Bastoni - Torres - Romero med folk som Dier og Davies. Det er verdensklasse både hva gjelder kvalitet og bredde.

Schism Høres jo veldig bra ut, jeg har likevel liten tro på at spesielt Dier byttes ut med det første. Han er en erfaren premier league spiller nå og vi trenger en leder i forsvaret som ikke ble født i går.

Ja. Jeg vet ikke om det blir helt riktig å tenke på det som en klar førsteoppstilling heller. Litt på samme måte som Matip ikke spiller CL-finalen selv om han muligens har vært Liverpools beste stopper i år.

Hvis Dier er bedre enn noen av de tre - så spiller han. Det samme gjelder selvsagt Davies. Ikke opplagt at en ny er bedre enn Davies heller.

Schism Slik jeg ser det, Bastoni inn, Rodon ut. Da er Davies 4'e valg men vil nok likevel få spille en god del med tanke på at vi skal delta i tre cuper. Får vi inn en til må Sanchez ut. Jeg tror ikke det nødvendigvis er fornuftig å bruke pengene slik, å skulle bytte ut to av tre i midtforsvaret byr fort på problemer tror jeg, tviler også på at Torres eller Bastoni ønsker å dra til England for å være benkevarmere. Tror pengene kan brukes mer fornuftig andre steder på banen.

Kungreke

Enig i at det høres litt usannsynlig ut med begge to. Selv om jeg er sikker på at fem stoppere vil få mye spilletid neste år.

For meg høres det mer naturlig ut med Bastoni og en ny stopper som ikke koster veldig mye - en ny Rodon om man vil. En som kan utvikle seg.

For meg er det heller ikke krise om Sanchez er femtevalg, men det er ikke ideelt. Kommer litt an på hva man får for Sanchez også. Burde få en OK sum for han - da er ikke mellomlegget til f.eks Torres blir så voldsomt.

Personlig tror jeg at vår interesse i Torres er ute i media for å pushe Inter litt. Er tydelig at de har andre jern i ilden de vil få inn men er avhengige av å få noen ut. Men for den saks skyld kan vi jo plutselig ende opp med Torres og Lautaro Martinez for alt vi vet. Paratici jobber på en veldig interessant måte synes jeg.

Hvem kan denne sentrale midtbanespilleren være? Kan ikke skjønne at det skulle vært Bissouma - gitt at fyren har en rettsak hengende over seg. Phillips? Slår meg som en ganske perfekt Contespiller, men vært mye skadeplaga.

Phillips hadde vært strålende. Vant til å spille høyt tempo. God balldistribusjon og kan spille som en av to sentralt. Ikke sett han linket til oss? Høres ut som han går til City.

Jeg tipper Tielemans, men enig i at det på ingen måte er så opplagt hvem det er. Gold snakket om noen?

Tielemans er betraktelig mer defensivt anlagt enn Eriksen, men også han sliter jeg litt med å se i en toer på midten. Er han disiplinert nok?

Ser at han har spilt en del som en av to dype på midten i Leicester riktignok. Og Conte brukte jo ofte Fabregas der Chelsea - spesielt mot litt svakere motstand.

Jeg vil ikke ha Tielemans. Som du sier er han i bestefall tvilsom defensivt og han har ikke klart å etablere seg på det toppnivå han glimtvis viser. På sitt beste hadde han selvsagt vært en stor forsterkning i troppen og en kar som hadde spilt mye for oss.

Bissouma er mer en Conte-spiller. Kan jo være han også hvis vi er trygge på at han kan fortsette karrieren i England. Jeg har ikke fulgt den saken noe særlig siden den først dukket opp.

Ellers er jeg helt blank. Vanligvis har man jo en «feeling», men ikke her. Kante har jo vært litt linket bort. Det hadde vært helt utrolig, men ikke sett noen linker til oss.

Er ikke på SC selv, men antar noen der inne nå snart har skjønt det.

McGinn var jo en snartur innom ryktebørsen...til oss mener jeg

Ikke fulgt Bissouma-saken sjæl, men så lenge den er uavklart og skal opp i retten, kan jeg ikke forstå hvordan noen kan finne på å hente ham. En ting er PR-backlashen man ville fått bare ved å gjøre signeringen, en annen ting er det rent praktiske ved at han evt skulle blitt dømt skyldig. Men ja, fotballmessig en ganske perfekt type egentlig.

Ser Gold nevne McKennie. Ikke spesielt gira på ham. McGinn er en stødig spiller, men synes ikke han har topp 6-nivå inne. Ser Soucek ryktes vekk fra West Ham. Det er en spiller jeg har fryktelig sansen for, og hadde vært en ganske artig signering å pulle off.

Stemmer, men har han vært diskutert noe særlig på feks SC? Antar det er noen som har vært i vår kikkert en stund ettersom vi visstnok «burde» kunne skjønne hvem det er. Tielemans har vel vært diskutert siden Monaco, men er som sagt ikke på SC så vet ikke.

Jeg liker jo McGinn, men skal vi kjøpe en ny CM hadde jeg håpt på ei litt mer klar oppgradering. Nå liker jeg Skipp, Bentancur og Højbjerg bedre enn de fleste (jeg synes de er undervurderte), men skal man «oppgradere» Winks og evt la Sarr gå lengre bak i rekken så bør det være noen med litt «futt» i spør du meg. McGinn er litt mer av det samme. Basert på fjoråret er han mer et fjerdevalg enn noe annet. Selv om han på sitt beste hadde styrket oss. Han er hardtarbeidende og har litt offensive kvaliteter når han er i form.

Edit fra forrige post:
        Ser ikke ut som det er bekreftet at Bissouma-saken skal op i retten, bare at etterforskningen fortsatt pågår. Så kan vel like gjerne være den blir henlagt.