Potensiell skade på Son, ikke nødvendigvis alvorlig. Men han måtte ut pga dette.
PL: Tottenham - Newcastle | 10. desember 2023
Jeg hadde også følelsen av at WH kunne skape ting, men som du sier - de skapte mindre enn hva følelsen nok tilsa (selv om de hadde en megasjanse på bakre blant annet som de ikke satte).
Høyt press krever ekstrem koordinasjon mellom spillerne og at man er komfortabel en mot en i forsvaret. Det er opplagt Udogie, Romero og VDV. Porro er blitt bedre og Davies synes jeg har tatt den forandringen sjokkernede bra som stopper. Hans naturlige stil er "passiv" (det er ikke nødvendigvis feil - mange av verdens beste stoppere gjennom tidene har vært passive i den forstand at de setter ned farten på angrepet uten å takle for å vinne ballen etc), men det går selvsagt ikke under Ange.
Alle vet at jeg synes Højbjerg er mindre dårlig enn hans omdømme i Tottenham, men defensivt er han bedre som den som presser enn han som dekker rom. For å være en oppegående kar er han merkelig dårlig til å forstå hva som skjer bak seg. Bissouma er ikke helt ulik. Bissouma er god når han kan komme nære folk, men ikke akkurat noen Makelele som DM.
Så tror jeg Ange "elsker" det som skjer nå - for å gjøre seg opp meninger om akkurat de tingene vi diskuterer (og sikkert mye mer vi ikke "forstår" eller helt klarer å se fra utsiden - spillere som får instruksjoner vi ikke vet om osv).
Ny kamp og nye sjanser.
Det er liten tvil at selvtilliten har fått seg en smell.Gutta sliter med å score mål, jo mer sjanser vi bommer, så kommer tvilen frem.For få tar ansvar og sjanser.
Kane er et prakt eksemplar på det.Han gikk for det hver gang, bommet han så gjorde han det.Han valgte heller å prøve enn ikke gjøre det.
Newcastle blir tøft, de kommer fra et surt tap (3-0) mot Everton.Newcastle kjemper om CL plass, så det sier seg selv at dette blir tøft.
Før sesongen sa jeg at jeg blir fornøyd med topp 6 for vår del, det er godt steg opp.
Vi har uten tvil spillere som ikke er gode nok, enkelt og greit.Alle her vet hvem de er.Det er ok spillere, men er gode nok til spille på Ange sin måte, hans spillestil.
Håper på dette laget:
Vicario
Porro-Romero-Davies-Udogie
Sarr-Højbjerg
Kulu-Lo Celso-Son
Richarlison
Må prøve noe nytt.Richarlison som spiss kan fungere her, vi trenger en som tøffere i duellene.
Bissouma er ute, det han leverer er ikke godt nok for øyeblikket.Sarr inn, han milevis foran Skipp.
presley vet ikke om jeg er helt enig med midtbanen men ikke all verden å ta av. Skipp virker litt hjelpeløs når han kommer inn. Blir kanskje sånn av lite spilletid men. Sarr synes jeg heller ikke så bra ut, ligna mer på den Sarr Conte slakta mot Newcastle for et år siden enn den Sarr vi har sett i høst.
- Redigert
Flyttet til Son tråden
Gleder meg til kamp i morgen, tror på en reaksjon, vi er for gode til å holde på slik vi har gjort
Noen justeringer må til, men egentlig ikke så mye. Så Gold si at vi hadde 91% treffsikkerhet mot West Ham og 75% ballinnehav (orker ikke sjekke om det stemmer). Uansett så alle at vi ble for feige hvor det å treffe på pasningene og innlegg ble viktigere enn å slå de pasningene og innleggene som kan føre til noe - men som også har lavere treffprosent. Håper ikke vi overkompenserer, men det er opplagt at folk som Kulusevski må spille litt mer på «sjanse». Er vel Kulusevski og Lo Celso som har litt av blikket og pasningsfot til å kunne skape noe høyt i banen. Porro lengre bak.
Det henger sammen. Men kan ikke huske særlig mange situasjoner fra WH hvor man avsto fra å avslutte i god posisjon.
Husker derimot mange situasjoner med spesielt Kulusevski og Bissouma hvor man bare blir stående med ball og til slutt slå noe «feigt». Johnson er også veldig avventende i stilen.
Så kan selvsagt noen til «dumme» avslutninger fra feks distanse før til at man får bedre plass senere i kampen osv.
Uhyre viktig med en trepoenger nå!
Vi ligger 7 poeng bak Liverpool om vi slår Newcastle i morgen. Hvis ikke kan vi si farvel til det gjevest med høy sikkerhet. Programmet ser noe mer overkommelig ut fremover. Det viktige er at vi må henge på til Maddison og VdV er tilbake.
Spillet er bra, men 1 av 15 på siste 5 er så svakt at selv Sheffield på bunn har bedre statistikk enn oss.
Håper vi endelig skorer en del spillermål igjen. Det trenger vi nå. Vi slipper uansett inn et par mål, det har vi gjort i siste 5.
Lo Celso mister plassen til fordel for Deki. Både Son og Richy starter.
Spesielt. Synes lo Celso har vært veldig bra til å ha blitt kasta inn det.
Bra med Kulusevski sentralt, men synd at Lo Celso ikke starter.
- Redigert
Mulig det er taktisk også. Om Son risikerer å måtte tas av tidlig så sparer man et bytte på å gjøre det slik?
Bissouma får starte igjen, men Lo Celso er på benken.Rykter om smell leser jeg.
Hadde smakt utrolig godt med 3 poeng i dag.
Vi må snu dette trenden vi er i, håper Richarlison virkelig slår til.Hakk i plata, men vi være effektive.
Må ta sjanser mtp avslutninger, få ballen inn i boksen.Liker Porro der, han hamrer ballen inn uansett.
Kulu blir vel playmakeren vår, kan fungere.