Hvis man ikke er enige da kan kan ikke behandle ting "likt" - ettersom det aldri er akkurat de samme menneskene som behandler de samme sakene. Og selv de samme menneskene vil aldri ha helt likt oppfatning av alt alltid. Veldig grunnleggende psykologi.
Som sagt - dette var prøvd i NHL og det ble universielt blant fans ansett som en vits. Ganske utrolig at de som styrer med fotball ikke engang så den veien.
Kanskje hvis man trener AI i å kjenne igjen millioner av situasjoner i "real time" kan man få til noe som er "likt" på tvers av tid og sted. Men det ender man vel opp med at hudfarge osv. vil spille inn 😂
Morsomte med VAR er hvordan den fostrer sutrekulturen blant journalister, eksperter, delvis trenere og fans. Nå er det "korrupsjon" osv. hvis Romero får rødt og Kiwior ikke får det. Nå er jeg veldig for å ha et kritisk øye til det meste, men denne ser jeg ikke. Selv om jeg er 100% sikker på at mennesker ikke klarer å forholde seg "objektivt" til situasjoner. Som Knut, etter mitt syn, riktig påpeker får spillere "rykter". Fortjent eller ikke. Det vil selvsagt også påvirke VAR.