Kungreke

2024 Touch (så ipad).

Avsluttet nettopp 29/30 hvis jeg ikke husker feil. Ikke spilt så mye i det siste. Sabla bra lag, men Guardiola tok over Arsenal og var helt hinsides i ligaen. Lå to poeng bak før siste serierunde. Tok ledelsen - så da var jeg vinner i noen minutter. Arsenal spilte hjemme mot Chelsea (Chelsea lå på 4.). Dessverre vinner de den kampen 1-0 så jeg ender opp på andre.

Veldig merkelig sesong. Startet helt håpløst dårlig med noen helt absurde tap. Kunne vinne xG 4.0-0.5 og allikevel tape 2-0. Fikk opp farten utover i sesongen, men akkurat ikke nok til å vinne. Knuste Arsenal 3-0 i nest siste kamp i ligaen, men....

Vant CL på nytt. Slo Arsenal på straffer i finalen etter skadedrama. Vant Klubb-VM også etter seier mot Arsenal.

Sliter med å få solgt spillere nå. Kulusevski som aldri spiller lengre nekter å dra. Har et par andre også som jeg trenger å få solgt for å få nye midler inn. Litt håpløst. Bygget om stadion til 76k og har sabla mye penger, men disse tar lang tid å få tilgjengelige dessverre.

Må ha ny spiss da Højlund kun skårer 12-15 mål for det laget som produserer suverent mest i ligaen. Sliter også litt på keeperplass da Jørgensen ble solgt til RM og talentet jeg ville ha fra Frankrike ikke gikk finansielt. Måtte kjøpe Turbin - som er OK, men ikke strålende (riktignok helt fabelaktig på straffer som har gitt meg to titler).

Er vel nådd punktet hvor FM blir litt kjedelig. Er litt for enkelt. Jeg har bygget dette laget litt med venstrehånd, men er jo uansett klart best.

Morsomste nå er å få Moore igang. Skåret hattrick i kvartfinalen i CL. Putta også i semi'n. Prøvd å få Vuskovic og Phillips til å bli noe også, men virker ikke som det går. Vuskovic er helt OK som backup, men ikke gull. Kunne trengt litt mer penger for å oppgradere Romero. Han er bra, men ikke verdensklasse.

Blir vel en sesong til for å vinne ligaen. Så får man se. Hun hjemme er ikke imponert over at jeg bruker tid på dette 😂

Vet ikke hvordan det er på andre platformer, men straffer er så tåpelig. 50% skåringsprosent i kamp kanskje? Og VAR. Hjelpe meg så mange VAR-mål. Ufattelig kjedelig å skulle vente på i annenhver kamp. Greit at det skal være realistisk, men må vi virkelig sitte å se på at de skal sjekke VAR i hytt og pine på FM også?

Schism VAR ødelegger mer enn bare det virkelige livs fotball 😂 Er mye VAR, ikke like hissige straffetap dog. Men kan være målscorerne det står på. Jeg har stort sett bare hentet unge spillere fra Brasil, Serbia osv. Serbia har noen sykt gode ungdommer på spillet. Nå spiller jeg enda 23 versjonen da jeg venter litt med den nye. Går litt lei i blant og spesielt nå når jeg har tatt over et lag som ikke presterer. Stoke spiller mer eller mindre med samme lag jeg etterlot for fem sesonger siden. Byttet ut keeper og en midtbanespiller. Samme med Newcastle, Arteta tok over men er samme laget. Sliter i hovedsak med å rekruttere gode scouts nå, er ingen igjen og alle som er gode er i henholdsvis Stoke og Newcastle 😂

Kungreke

Aldri helt fått lyst på "karrieremodus". Liker å bygge "dynasti", men er litt for enkelt. Og det er ikke fordi jeg er så flink med FM (mulig man kunne si det i virkelig gamle dager med CM på diskett osv).

Mulig jeg tar en runde med Grimsby senere. Har en venn som er fan og han drømmer tydeligvis om at jeg skal spille de på FM.

Schism Planen var vel egentlig å ta spurs jobben når alle de originale spillerne var borte. Men så så ble de plutselig gode.

Hvilket av spillene kjører dere på telefon/pad? Er redd for å plukke feil.

Vansalot Tror databasen skal være noenlunde den samme ved start. Spørs veldig på hvilket lag du er hva som gir mening å gå for.

3 måneder senere

Blitt litt mer reising med lange flyturer så fått spilt en del.

Klarte nettopp noe jeg aldri har klart tidligere i samme sesong. Vinner av:

Supercupen
            Charity Shield
            Ligacupen
            FA-cupen
            Serien
            CL
            VW for klubblag

Udogie og Sarr er fortsatt med. Udogie førstevalg på backen, mens Sarr er mer en rotasjonsspiller disse dager. Udogie skal nok slite med å holde plassen da jeg har et gigantisk portugisisk talent på gang der.

Nr. 3 i Nations League og nr. 2 i EM med England. Så ikke helt suksess der, men så er England rimelig ubrukelige så egentlig fornøyd der.¨

Bra spill, men virker som man må ha en veldig bra keeper for å virkelig lykkes. Slet lenge med å finne, men har nå en kroat som er sabla god.

23 dager senere

Er i 2042 nå, tok over Chelsea men de var noen utrolig sutrete spillere så det ble ingen suksess. Reiste videre til Wrexham og tok de fra L1 til Championship og så 12 plass i sesong 2. Men med et lønnsbudsjett på 200k blir det bare mas. Tok over West Ham i stedet, Tottenham jobben blir aldri ledig, Gabriel Heinze vunnet ligaen 3 ganger som Tottenham manager nå 😂

en måned senere

Bestemte meg for å teste ut 24-versjonen med en Spurs challenge. Premisset er enkelt; tar over sommeren 2024 med samme tropp og utgangspunkt som i virkeligheten (EL, samme tropp etc).

Prøver å holde taktikken forholdsvis lik Ange, men med et par justeringer. Grunnprinsippene (høyt og aggressivt press, spille seg ut bakfra og hurtige overganger) er det samme, men er nok en noe mindre eventyrlysten og mer pragmatisk tilnærming. Venstresiden er forandra litt på for å få det beste ut av Son. Her opererer backen (Udogie) i en mer tradisjonell vingbackrolle - slik at Son kan utnytte rom nærmere mål. Bytter også om de to på midten slik at den mer "konservative" (Sarr) kan dekke rommene Udogie etterlater seg.

Realistisk nok har jeg ingen midler å bruke, så her må det selges rubbel og bit. Har intet mindre enn 13 mann på transferlista, så får vi se om jeg klarer å gjøre en bedre jobb enn Levy. Målene er, som i virkeligheten, en dm og en angriper - i tillegg til en atletisk back som kan bekle begge sidene.

Litt pinlig, men har spilt mye mer enn jeg trodde jeg kom til å gjøre 😅

Startet egentlig ganske likt Dougie taktisk og formasjonsmessig (ikke ren DM, men en med mest defensivt ansvar av tre). Posisjonsmessig litt mer offensivt med 2 på CM plass og den tredje som AM. Så AM isteden for DM rent formasjonsmessig.

Egentlig blitt alt for enkelt nå. Funnet et par helt absurde "regens" (eller hva man nå kaller de). Funnet noen voldsomt gode stoppere og virker som "AMer" er enklere på det spillet enn vinger. Så har byttet til en slags 5-2-2-1. Med 2 CM'er. 2 AM'er (sentralt). En spiss og to voldsomt gode vingbacker.

Liker spillet. Men litt for enkelt og man er muligens litt for avhengig av en god keeper. Rotet mye med det før jeg fikk satt laget.

Ja. Vet ikke helt hvordan det er på denne versjonen, men på tidligere blir spillet alltid forutsigbart og for enkelt når regens tar over. Pleier sjelden gidde mer enn 5 sesonger av en save.

Kan forøvrig melde at aversjonen våre spillere evt måtte ha mot Saudi ikke gjelder i den virtuelle verden. Har shippa 5-6 stk dit på en sommer, og fikk blant annet 25 mill for Reguilon (!!) Ulempen er at de går etter stjernene og, så Son har surna fullstendig fordi han ikke får dra dit og mangedoble lønna si.

Et interessant eksperiment er jo å se hvor stor den ligaen blir om man spiller lenge nok.

Haha. Har solgt noen dit selv. Ganske morsomt når de går fra 3-4m i uka hos meg til 18m i Saudi. Men ganske realistisk hvor mange som drar ned dit synes jeg.

Det positive med Saudi er at spillerene holder seg veldig lavt i verdi og er veldig lette å kjøpe når de er lei av å være der. Gitt at du kan lønne de da. Men det trikset funker mest på kidsa.

7 måneder senere

Leder ligaen med wolves nå, sesong 3, vant fa cup og unngikk nedrykk i sesong 1. Semifinale i el sesong 2. Tok over etter halvspilt sesong med wolves på sisteplass. 😎

Eg er inne i seson 3 med Tottenham no. Etter litt heldige salg til fks Saudi liga etc, og heldig med nokre tilgjengelege utkjøpsklausular, så har eg no følgande start 11er (4231):
                Vicario
                Kayode-Diomande-Romero-Udogie
                Sarr-Pedri
                Williams Jr-Kulusevski-Leao
                Moukoko

Har ein haug med stortalent ute på lån og som backup. Har fks Endrick som eg driver og trener opp. Framtida er lys.
                Eg hadde griseflaks med nokre transfers ut. Har veldig sjelden lett for å bli kvitt spelarane mine. Men Son, Benta og Bissouma hadde fantastisk førstesesong og gikk for til sammen ca 400 mill pund.