Antar i alle fall noen her inne på forumet spiller eller har spillt dette spillet? Tenkte det kunne være gøy å dele erfaringer og frustrasjoner med dette eksepsjonelt detaljerte spillet.

Jeg må innrømme at jeg ikke har spilt så veldig mye fotball manager siden CM94, men gøy var det den gang man hadde tid!! 😅

Knut Good times, er ikke mye gøy lenger. Er ramme alvor og spillerne sutrer om nye kontrakter hele tida.

Starter en save eller to på ca annenhver versjon. Liker hvordan det taktiske har utvikla seg, men som du er inne på; litt for mye dilldall med sutring og andre ting man kunne klart seg foruten. Heldigvis kan man velge bort mye av detaljstyringa.

Ingenting vil uansett måle seg med cm 01/02. Få fotballspillere jeg har hatt mer glede av enn Maxim Tsigalko og Cherno Samba!

Dougie Spiller med Coventry nå, bygger stein for stein og signerer stort sett bare frigitte spillere fra PL lagenes akademier. "Stjernene" jeg hadde solgte jeg for å få penger på bok, 45mill pund inn på to sesonger.. Men tredoblet lønnsbudsjett fra foregående år. Styret er heldigvis veldig fornøyd med det økonomiske 🤑

Er selv glad i FM. Men foretrekker Touch versjonen. Synd de har sluttet å lage det til PC....

Atrix

Spiller så godt som aldri lengre, men synes også de nedskalerte versjonene ble best etterhvert.

Schism Hehe, i motsetning til Levy har jeg styrket laget som helhet. I stedet for et lag med stort sett to stjernes spillere og to 4,5 stjernes spillere har jeg nå stort sett unge trestjernes spillere med fire-fem stjerners potensiale.. Noen firestjerners spillere og stort sett dobbel dekning. Pluss at spillerne jeg solgte egentlig ikke passet systemet. Fikk høyeste poengsum Coventry hadde hatt i Championship og var ganske nærme kvalifiseringsplass. Slo vinner, andreplassen og fjerdeplassen i serien også 🤗

Dougie
        Nydelig! En gjenganger for meg er å få Lyn opp i eliten igjen. Bruker mer eller mindre samme strategi (frigitte akademispillere fra Eliteserien), og det funker hver gang.

Har ikke spilt det siden 2011/12 sesongen. Hadde en "hack" om man kan kalle det for det.
        Dette fungerte knall om man hadde en spiller man ville selge (gjerne hodesterk).

Sett spilleren på første stolpe på offensiv corner, bruk innoverskrudde cornere mot første stolpe. Begynte med Bassong, han scoret 18 mål og Manu kjøpte han til ca 30m£ neste sommer. Gjorde det samme med Dawson neste sesong, han scoret mellom 15 og 20 mål, Manu kjøpte han neste sommer til ca 30m£, tredje sesong gjorde jeg det samme med Kaboul, han scoret også over 15 mål, og gjett hvem som kjøpte han til nærmere 30m£?
        30m£ var MYE i det spillet!

Aldri vunnet PL med Spurs, men har rykket ned (uten å få sparken) og vunnet Championship. Må ha vært i 05/06 spillet, for Berbatov la meg for hat da jeg nekta å la han gå...

Har opplevd å få sparken, fordi jeg maste for mye om å bygge ut WHL.

Har også ført Luton Town fra Conference til Championship før jeg sa opp.

Mabbutt Husker det trikset! Brukte Keeperen min til det, hadde vel Kasper Schmeichel mener jeg, scoret over 20 mål 😁

Har ryddet litt i gammelt skrot nå, og skal ta fram gamle pc'er for testing og reparasjon (om mulig). Alt fra 386 (16mhz) til pentium 233mhz og 500mhz. Tenkte da å benytte muligheten til å spille noen sesonger på gamle managerspill, kan legge ut noen screenshots hvis det ikke blir for mye spam 😊

Vant noen PL titler med tottenham og VM med Norge som samme manager i samme gamet på CM en gang siste halvdel av 90-tallet. Kjøpe den beste Ronaldo ever fra psv til tottenham var alltid et must😅

Ginola14 Min beste handel må ha vært prime-Ronaldinho som Bosman spiller, endte dog på benken, da Mounir El Hambdoui hadde flere assist og mål i rollen bak Keane og Berbatov i 41212-formasjonen 😅

Hadde også CM2 Italia 95/96, startet med genoa, Juventus ville ha Fabio Galante (som ikke var god), fikk prime-Vialli og Ravanelli +penger, ganske solid handel for et serie-b lag 😂

4 dager senere

Da ble det opprykk via playoffs i sesong tre på Coventry. Ryker vel rett ned igjen men får inn Frenk De Jong på free transfer, så har litt håp om å klare det. Spiller vanligvis 4-2-4 eller 4-3-3 så det er ikke mye pragmatisk ball ute å går. 😂

en måned senere

Vunnet PL, EL x2, Fa cup x2 og Carabao cup med Stoke nå. Mangler bare CL 😂

3 måneder senere

Ble et par lange flyturer i jula så tenkte jeg skulle prøve litt FM. Slo nettopp Real Madrid i CL-finalen 2027. Nypan som matchvinner i andre ekstraomgang 😁 (etter at Nusa hadde bommet alene med keeper på overtid i ordinær tid).

Ikke vunnet ligaen så får vel spille en sesong til. Satser som alltid ungt så bør bli sterkere.

Jørgensen
            Fresneda - Romero - Diomande - Udogie
            Sarr - Neves
            Bardghji - Gloukh - Adeyemi
            Højlund

van de Ven, Bentancur, Porro, Maddison og Kulusevski bidrar fortsatt i troppen. Selv om de offensive må stå bak Nypan og Nusa i køa vanligvis.

Latterlig lite penger å bruke selv etter å ha vunnet CL - så mange vil nok si det er realistisk 😅

Schism Noe fremgang? Hvilken versjon spiller du?

Har vunnet PL 4 ganger, 3 med stoke, 1 med newcastle, CL 6 ganger, 4 med stoke og 2 med newcastle, har visst tatt over Chelsea nå, Tottenham jobben ble liksom aldri ledig og nå har de vunnet PL. Eneste Tottenham spilleren som fortsatt spiller er Udogie, er vel i 2037 eller noe slikt nå.