Kungreke

Ten Hag ble? Og han hadde vært for oss?

Og uavhengig av «suksess» hvor fornøyd hadde vi vært med å se på et slikt lag i åresvis?

Og snakker vi om vår gullalder med Ramos eller snakker vi om laget til Pochettino?

Schism Pochettino var fint men så rant det ut i sanden. Trofeer er noen klubben trenger sårt.

I United er det å vinne to trofeer på to sesonger sett på som for dårlig.

Mens vi ser på 3. og 4. plasser som suksess.

Det er forskjellen på en skikkelig storklubb og en klubb som forsøker å bli det. Forutsetningene er helt forskjellige.

Så Ramos er den største vi har hatt siden Venables?

Schism Ja om man måler suksess i trofeer og ikke mest xg osv.

Ærlig spørsmål. Bare nysgjerrig. Mange her inne som hvis de skal sette opp ei liste over managere som har gitt deres lag (altså perioden man som Spursfans ga mest «suksess» - opp til hver enkelt å definere suksess) vil sette Ramos øverst siden Venables?

Dømmer ingen hvis man sier Ramos, men vil man si det? For meg er han definitivt ikke topp 3 (Pochettino, Redknapp og Jol), men kjemper kanskje om fjerdeplassen?

Schism Kjempe om topp fire er der vi skal og bør være, om en manager "klarer" det er det godkjent i min bok, ikke noe mer enn det. Var imponerende at Pochettino nesten fikk det til men han rev på mange måter også ned alt han hadde bygget og endte for meg på 0. Hvor mye av dette som kan tilskrives Levy får vi vel aldri vite. Jeg syntes ansettelsen av Mourinho var helt riktig og i starten så det lovende ut. Dessverre fikk han aldri backingen han trengte, fikk aldri forsvarerne han ville ha osv. Sparkingen var helt idiotisk, men sånn går det når Levy blir furten.

For meg har «reisen» mest å si, og sånn sett er Ramos en parantes i klubbens historie selv om han er den siste til å vinne et trofé. Hvor me av det var egentlig hans fortjeneste kontra det Jol bygde opp osv.

Ville sånn sett vært interessant å høre hvor mange United-fans som holder ten Hag foran OGS. OGS er vel omtrent den eneste post Ferguson som ikke har vunnet en cup med United, men er under ham man har vært nærmest å være «tilbake».

Liten tvil for min del om at rekkefølgen i moderne tid er 1. Poch, 2. Arry, 3. Jol. Skal du blande deg inn der må du enten bygge noe tilsvarende eller vinne et av de større troféene. Helst CL/PL, men til nøds EL/FA.

4 dager senere

Liten tvil at Ange skaffet seg MYE goodwill gjennom storskalpen han tok med seg fra Ethiad i går. Det er flott for å beholde arbeidsroen oppe i N17.

Håper som sagt at han klarer å få gutta ned på bakken før søndagens kamp mot Fulham (og gjerne også mot Roma på torsdag). Vinninga går delvis opp i spinninga hvis vi leverer en eller to stykk elendige omganger mot Fulham og vi går på tap eller uavgjort. Om vi skulle levere en dårlig forestilling mot Roma tror jeg det blir lettere tilgitt.

Lettere sagt enn gjort å spille et såpass tett kampprogram med alle skadene våre...

Har jo tidligere vært en tendens under Ange at vi høvler over svakere motstand, men sliter mot bedre lag. Nå virker pendelen å ha skudd litt; vi er mer konkurransedyktige mot de beste, mens svakere lag har skjønt at vi står dårlig mot en blanding av lav blokk, fysikk og kynisme.

Selvfølgelig mye tilfeldigheter i spill, men! Kamper som i går og Villa kjøper selvsagt Ange mer tid og entusiasme. Det føles langt lettere å «rette opp» de kampene mot Ipswich og Palace. Var jo sånn Poch bygde momentum og. Første sesongen hans var veldig ujevn og en del svake resultater, men så hadde vi kamper som mot Chelsea og Arsenal hjemme på WHL som skapte en plattform for entusiasme.

Så får vi se. Jeg er forsatt usikker på om Ange er pragmatisk nok til å lykkes på øverste nivå. Prisverdig at han står på prinsippene, men for meg er han mer Zeman/Bielsa enn Pep/Klopp. Men det er klart at kamper som i går gjør at man får troa igjen (selv om vi er sykt heldige som ikke havner bakpå med både 1 og 2 i starten, og fortellingen er en helt annen).

Dougie for meg er han mer Zeman/Bielsa enn Pep/Klopp

Akkurat det samme jeg har tenkt. Han er en idealist og idealisme funker sjelden i praksis.

Jeg synes vi viste tegn til pragmatisme i går. Giftige på kontringene, og ikke minst flere langpasninger (ikke at det er mange langpasninger ila en kamp som skal til for å mangedoble snittet)

15 dager senere

Får fortelle denne spilleren reglene ved registrering i tropper. Problemet er at Ange ikke har flere Spence?

Han sier vel bare det de fleste tenker. For stort sprang ned til de nest beste.

Og troppen er full. Så hva mener dette geniet at man skal gjøre?

Kunne selvsagt ha solgt folk som Bissouma og ikke hentet folk som Werner.

Trenger ikke være et geni for å si noe alle ser. Vi hadde lyst på Neto men endte opp med Werner?