Som manager for Tottenham så kan han vel like godt gå ut høyt. Fyken får han jo uansett dersom vi ikke vinner noe. Kanskje topp fire holder. Eller skal vi prøve kontinuitet igjen?

5 dager senere
9 dager senere

Nå er jeg mer optimistisk enn jeg var i vår med tanke på Ange (disse tre kampene er tross alt et ganske bra fremskritt for meg), men ganske fascinerende hvor mye han slipper unna med.

Så skal jeg gi han skryt for at vi tross alt virker mer solide strukturelt i år enn i fjor. Selv om spesielt mål nr. 2 mot Newcastle ligner veldig på de idiotmålene vi slapp inn mange av i fjor - så er jeg ganske sikker på at vi slipper til færre slike sjanser per kamp nå enn i fjor (spesielt på våren).

Hjelper jo at det er gøy å se på kamp og at resultatene likevel er bedre en de 4(5?) foregående managerene, som i tillegg var for det meste ulidelig kjedelig å se på.

Kommer an på hvor man legger lista. Vi kunne hatt ten Hag eller vi kunne ha hatt Slot (selv om det er alt for tidlig å si hvordan det går på sikt).

Ange må få fortsette. Og skal fryktelig mye til for at jeg mener at han ikke skal få fortsette inn i neste sesong også - selv om vi skulle få en dårlig sesong. Er ikke det, men er jo noen ting han gjør som er fryktelig merkelig. Mulig det kan fungere med tiden, men hvis det ikke gjør det vil vi aldri oppnå noe med Ange.

Enig. Selv om han også er sta så har han vist en viss grad av tilpasningsevne. Om han fortsetter å gjøre meningsfylte tilpasninger er det ingen grunn til at han ikke skal få fortsette prosjektet. Vi er langt over det stadiet at man (fans / Levy) tror det finnes en quick fix.

Jepp. Også et poeng at vi nå er "satt opp" til å nå en eller annen form for topp et par år frem i tid.

Forsvar: Vicario, Romero, Porro og VDV er på mange måter i starten av "prime" hva gjelder alder. Mens Udogie og Dragusin har litt igjen, men bør være på vei opp. Ingen av de bør heldigvis, basert på alder, se noen nedgang på mange år.

Midtbane: Igjen ingen som bør være på vei "ned" på mange år. Og folk som Sarr, Gray og Bergvall bør alle være ganske mye bedre om 1-3 år.

Angrep: Son er allerede på vei ned og vil ikke være en viktig spiller så mye lengre (på banen), men han er den eneste. Solanke og Richarlison er i "prime", men bør ha mange år igjen før det går nedover. Kulusevski også mer eller mindre. Johnson er litt vanskelig å plassere, men dårligere pga alder blir han ikke på mange år. Odobert og Moore er kun helt i starten og bør være betydelig bedre innen 1-3 år.

Ange trenger altså ikke bli veldig mye bedre da han har Udogie, Dragusin, Vusckovic, Sarr, Gray, Bergvall, Odobert og Moore som gjør oss sterkere bare igjennom å fortsette utviklingen (ikke alle av de der vil utvikles, men tvilsomt at de blir så mye dårligere også).

Det viktigste akkurat nå, selv om jeg håper han motbeviser meg, er at Bissouma ikke er her som den som alltid spiller (selv om man ikke skal overdrive "syndebukk"-stempelet - Skipp, Davies etc. var skylden til alt vondt og nå flytter man det bare).

Personlig tror jeg Ange er borte innen utgangen av årets sesong. Greit at han er en idealist men selv idealister må gjøre justeringer av planene sine for å få det til å fungere. Staheten blir hans bane, er bare snakk om tid før han mister garderoben nå.

Jeg har antakeligvis vært en av de som har kritisert Ange mest her inne, men selv om spesielt mål nr. 2 mot Newcastle er "deja vu" hva gjelder mål i mot - så er det ikke slik at vi har sluppet til mange sjanser i år. I fjor føltes det ut som motstanderen kunne skape noe i hvert angrep utover våren. Slik er det ikke nå.

Så blir Arsenal viktig. Står man med 4 poeng etter 4 kamper og tap mot Arsenal så er man langt nede. 7 poeng og da en seier mot Arsenal i sekken så er plutselig alt ganske greit.

Tror forøvrig at Ange ikke lar seg nevneverdig stresse av motgang. Så tror ikke på noen måte at han eller laget er ferdig med tap nå. Bare hvis vi er helt ute av topp 4 når det står igjen 10 kamper kan det bli mye "mas".

Schism Tror ikke Ange lar seg nevneverdig stresse av motgang.

Det tror ikke jeg heller, men dette er ikke motgang. Det er mangel på utvikling, vi gjør juniorfeil enda og han har hatt en hel sesong på å identifisere dem og luke dem bort. Vi skulle hatt ni poeng i de tre innledende kampene, vi er bedre enn de tre lagene vi har møtt men feiler i å drepe kampene. En seier mot Arsenal er et must for Ange nå, for hvis ikke er vi håpløst langt bak og kan mest sannsynlig se for oss en 8-10 plass. Liker fyren men synes ikke vi utvikler oss i det hele tatt og vi må bli bedre defensivt, jeg tror en dm og kun en invertert back (kunne byttet på for å skape uforutsigbarhet) hadde gjort oss bedre defensivt men også offensivt, men hvor utrolig mye amatørmessige ballmist som har ført til mål har vi ikke hatt de siste 12 mnd? For meg virker det som vi stagnerer i spillet vårt.

Kungreke

Er enig i en del der, men ikke enig i at vi ikke, tross alt, har sett bedre ut strukturelt defensivt i de 3 kampene vi har spilt.

Målet mot Leicester og mål nr. 1 mot Newcastle er ikke strukturelle problemer som at vi er etablert i forsvar, men blir utspilte på tåpelig og enkelt vis (mål nr. 2 mot Newcastle er av den typen). Og jeg kan ikke huske i de tre kampene at vi har hatt så fryktelig mange sjanser i mot oss.

For meg er det fremgang. Selv om vi merkelig nok så best ut defensivt tidlig under Ange. Altså at vi egentlig har hatt tilbakegang.

• Knut svarte på dette.

Schism Selv om vi merkelig nok så best ut defensivt tidlig under Ange. Altså at vi egentlig har hatt tilbakegang.

Det satt vel gjerne igjen litt Conte-reflekser i gutta i starten 😁

For meg virker det som at vi trenger en dønn solid assistent manager. En med erfaring som vet hvordan ting skal organiseres defensivt om vi skal lykkes. Det er jo litt komisk egentlig men om Ange hadde hatt en type ung Mourinho i teamet så hadde vi vært tilnærmet uslåelige 😂 Få inn Jan Verthongen 😎

13 dager senere

Så en stat på twitter om at Ange har 12-5-14 siste 31 kampene (siden oktober i fjor).

Er redd Ange har malt seg opp i et hjørne. Han spiller ihvertfall høyt og lykkes han med det er det enormt imponerende

Tror Ange er ferdig før jul om han ikke får resultater i de fem neste kampene. Liker fyren og at han har prinsipper, men liker ikke at han ser ut til å ikke lære. Det er de samme feilene hver gang og angrepsspillet funker ikke.minner om Bielsa i Leeds før slutten.

Ikke enig i det, men at ting er litt «uvisst» nå er jeg enig i. Når ting faller fra hverandre i «moderne» fotball skjer det gjerne raskt.

Jeg tror vi kommer til å bli gode. Egentlig synes jeg vi er ganske gode. Men om Ange er mannen som kan gjøre at vi kan kjempe om titler har jeg vært usikker til lenge.

Må nesten dømme ham basert på hans egne uttalelser. I følge Ange skal vi være med å kjempe om tittelen i år, der er vi allerede hektet av og sånn sett er sesongen allerede en fiasko ut i fra hans egne ambisjoner. Synes de utspillene hans er direkte tåpelige når det kommer til dette, alle skjønner at vi er langt unna å være noen tittelkandidat i år.

Kungreke Han har vel sagt titler? Som i å vinne noe, ikke nødvendigvis PL.
          Uansett litt tidlig å avskrive en god sesong, men at vi skulle gå til topps i PL i år var det vel ingen som trodde.
          Vil tippe Ange er noe frustrert når han ser at alt bortsett fra å putte ballen i mål er sånn rimelig på plass.