Det er bare å slappe av. Dog litt irriterende underveis, men....
En gjenganger og erfaringsmessig for Ange er jo at det tar nesten et par sesonger før det tar helt av. Holder trassig på sin måte å bygge og implementere sin filosofi. Mot slutten av denne og hele neste sesong, DÅ, TA MEJ FAN, händer det 💪👍 Når flyten kommer, slutter vi å stange og gjøre dumme feil 🥳

CWaddle Det vet jeg ikke ome jeg kjøper lengre, juniorfeil på dødballer og forutsigbart angrep, ingen indikasjoner på at det kommer noen endringer. Hvordan skal det plutselig "løsne". Skal Johnson plutselig bli Dembele og aldri miste ballen igjen?

Kungreke
      Ikke uenig. Litt for graverende til at miraklene står i kø..😉

Får mye fint for 360m pund.
      Usikker om vi har brukt de på en helt optimal måte.
      Det skal sies at vi har solgt noen spillere også, men kan ikke se at vi har kjøpt en eneste storfisk.

Vi er vel antakelig ikke i en posisjon til å hente fra aller øverste hylle slik det er nå. Sånn sett er det smart å hente spillere for fremtiden.

Solanke er vel det kjøpet det er knyttet mest usikkerhet til etter min mening. Om han ikke får et forløsende mål ila en kamp eller tre kan han bli en ny Soldado.

Knut
        For å ikke si Richarlison. Var ikke billig han heller.

• Knut svarte på dette.

Madball Richy har om ikke annet vist at han kan score mål jevnlig. Men så var det skadene da...

Knut
            Ja enig at han ikke på noen måte har vært ubrukelig. Men sett fra vår side så går det jo gjerne noen mnd imellom hver gang han scorer selv om han har ''gyldig fravær ''

Jeg synes ikke vi spiller så jævlig bra fotball egentlig... Joda, vi har noen gode angrep som har gitt fine mål, men det er mye som mangler. Synes kantspillet ikke funker...før var det full kanon framover med fart og gode innlegg. Nå er det bare på lykke og fromme..

Sykt rart at vi ikke har tatt tak i dødballer i mot og hva det ofte fører til.. jo det fører ofte til baklengs. Merkelig at vi ikke har terpet på dette i Pre-season! Vicario er jævlig frustrert på hver eneste dødball i mot. Virker rådvill! Dette burde vi ha funnet en løsning på.

Vi er nødt til å få en rekke med 3 poengere nå ellers så kommer vi alt for langt etter..

Når det gjelder innkjøp så synes jeg Bergvall og duren fra Leeds er meget spennende. Solanke... Hmhh.. skeptisk til den prisen og til om han er god nok. Han må putte snart!

Tror jeg ville lagt om til en slags 5-3-2 eller 5-4-1 med Romero som den fremskutte stopperen, nesten som en DM, han har ferdighetene til det. Droppe det inverterte back tullet og bruke de to beste ving backene i ligaen som nettopp det. De har vist at de har stor løpskapasitet så hadde droppa vinger og gått for to spisser og resten på midten. Hadde gitt Maddison mer rom også som am i et slikt system.

Helt enig, problemet er at vi har kjøpt mange vingspillere nå 😅
            532 med Son og Richy/Solanke trur jeg hadde funka bra.

Son - Solanke/Richy
            Maddison - Benta - Kulu
            Udogie - Van de Ven - Romero - Dragu - Porro

Blir i angrep en slags 2-2-2-4 eller 3-1-2-4
            I forsvar en slags 5-4-1 (gjerne med en kontringsspiller på topp).

Savner forsåvidt Redknapp sin 442. Trur vi trenger 2 spisser, da vingene våre slår mest støttepasninger og utfordrer kun ved helt optimale forhold. Lite Lennon å spore i de.

Synes Solanke virka alt for alene i forrige kamp forresten. Fikk litt hjelp av Kulu av og til.

Sheik sin 5-3-2 liker jeg, men dette er neppe aktuelt for Ange. Om han ikke er i stand til å ha alternative formasjoner, eller tilpasse seg resultat underveis i kampene, og motstander, er dette hans siste sesong. Tor jeg . ( jeg liker også fyren ) men liker enda mer å se Spurs sanke seirer og poeng !

Synd å si det, men Ange er i beste fall u21 nivå når han er så satt i sine spor.

Vanskelig å vite om det bunner i stahet eller overbevist tro på spilleprinsipper. Hender jo ting flyter i hverandre men det siste liker jeg jo egentlig. Men virker ikke som han får alle til å skjønne det. Juande Ramos var jo litt lik, ikke i spillestil overhodet men i tilnærming. Funka jo ikke selv om det blei en fin tittel. Motstykket hans kom jo da inn og utløste alt det potensial som lå i spillergruppa. Da synes jeg også vi hadde en del spillere som hadde noe men flere mangla styrken sin i fotballforståelsen for å si det rett ut. Da de fikk spille på mer instinkt og kreativitet istedenfor fastlåste mønster, blomstra flere av de

Tenkte bare jeg skulle stikke innom denne tråden en snartur 😇

Vanskelig å si noe annet enn at det der er fryktelig dårlig. Og var ikke slik at vi var så voldsomt gode før den Villa-kampen heller.

Schism nå husker jeg ikke resultatene før 10/3 men det er vel en kjent taktikk å velge en startdate som gir statistikken ønsket resultat... ref varmerekorder 😁

OysteinS

Enig i det. Man lager den for litt ekstra effekt - det er riktig. Legger man til kampene slik at man dekker fra 01.01 så ser det utvilsomt litt bedre ut. Glemte å føre på Villa, men inkludert Villa hadde vi 5-2-2 i de 9 kampene. Det er ikke krise, men fortsatt under 2 poeng per kamp i snitt - så knapt genialt heller. Og som man ser - bortsett fra Villa så slår vi ikke gode lag.

Nå har vi ganske mange veldig overkommelige kamper fremover. Jeg tror ikke på noe enorm poengfangst sånn plutselig, men man bør se kraftig forbedring fra 1 i snitt.

Schism Vet ikle helt om de er så overkommelige. Vi slet mot et Coventry lag som har hatt ca samme start som oss resultatmessig i Championship.