PL: Newcastle - Tottenham | 23. april 2023
Når joviale Ljungberg i studio er bedre å høre på enn egne spillere...
Tar gjerne Happy-Harry ut sesongen. Han hadde snudd moralen i laget på 1-2-3
Jeg og støtter happy harry løsningen. Finnes absolutt ingenting å tape på det. Gjerne i tospann med mason
Harry, Mason, Jordan og Toure, få inn Vorm som keepertrener
Kudos til Sanchez, viste guts med å komme inn med hevet hode og spille bortimot feilfritt. Bør få stående applaus når han starter neste hjemmekamp sammen med Lenglet og med Davies på venstreback. Under ny manager. Kudos til Skipp for å være den eneste foran backlinja som ikke dreit seg fullstendig ut. Kudos til Kane som er profesjonell nok til å score et fint mål i andre.
Da er tabellkonkurransen også oppdatert https://spursforum.no/tabellkonkurranse
Dette var et nytt lavmål
Det her blir for dumt.
Jeg synes ikke det, prestasjonen (eller mangel på den) smertet mer enn resultatet!
Enig. De har vært like ræva i måneder uten å ha blitt like hardt straffa for det. Viser bare at denne troppen har seriøse mangler. Kan si hva man vil om Conte men er 100%sikker på at han har et poeng. Flere av spillerne har nå ''Choka'' på upassende tidspunkt under 4 managere. Så for meg kan halve laget godt ryke og reise
Og? En uheldig sideeffekt av supporterlivet er å måtte reise langt for å se laget sitt bli pissa på en gang i blant. Dessverre.
Det her er bare enda en spiker i kista for at fotballsupportere er blitt rene konsumenter. Og setter en uheldig presedens (hvor går grensa for refusjon?)
Dersom laget mener alvor med å gjøre opp for seg, så tar de ansvar for den elendige forestillinga og hever seg mot United.
Banter fc
Litt enig med Dougie. Av den simple grunn at dette er en del av "gamet". Dette er sport. Den beste vinner og den dårligste taper. Og det setter jo en voldsom presedens. Når er neste gang "sutre-fansen-våres" skal forlange pengene tilbake når ting går på tverke? Fy pokker vi har mange sutrete korttenkte fans forresten.
Samtidig så skjønner jeg også at det er noe tottenham (Levy) ønsker å gjøre som en lavterskel håndsrekning mot fansen. For den forestillingen var virkelig pinlig.
Tilbake til "korttenkte-sutrete-fans". Har hørt noen ulike tottenham podcaster siste dagene. "Klagerne" argumenterer om at Poch aldri skulle vært sparket, savner dagene da vi signerte stjerner som Klinsmann osv. Utsagn i den klassen blir så ufattelig romantisk/korttenkt for meg. Når Poch fikk fyken i slutten av november 2019 hadde hans tottenham det kalenderåret samlet poeng tilsvarende nedrykksstreken. Og til klinsmann (min kanskje største barndomshelt),- 90-tallet er vel klubbens største nedtur på alle måter, etter 2.verdenskrig?
Våres fans evne til å se de litt "større linjene" synes i stor grad fraværende. Resultatet er, etter mitt syn, en "giftig stemning", som kun bidrar negativt.
- Redigert
Tja. Det er en ting å tape med 2-3 mål over en hel kamp mot et lag som spiller vesentlig bedre enn oss. Det er en helt annen ting å ha tapt kampen før det er spilt 10 minutter for så å ligge under med 5 mål når det har gått 21 minutter. Det siste er eksepsjonelt dårlig og vanskelig å akseptere.
Det skal også med til historien at de som har nok poeng til å kunne skaffe bortebilletter til Newcastle er blant den mest lojale fansen. Det er de samme som lager lyd og støtter oss på en kjip midtukekamp i Manchester i januar når regnet pøser ned - etter en 3 timers togtur fra London (og tilsvarende tilbake etter kampen). Det er også disse som tar turen til obskure bortekamper i EL. Og det er ikke nødvendigvis noen stor overlapp med Levy ut-bevegelsen blant disse (uten at jeg vet).
Jeg skjønner godt at klubben/spillerne vil gi akkurat denne gruppen med supportere en unnskyldning. Blir rimelig traurig hvis man mister engasjementet blant disse ildsjelene...
- Redigert
Mange gode refleksjoner her nå. Litt enig med alle.
Litt usikker på hvor jeg lander. Så spørsmålet jeg stiller meg hva ville Chelsea ha gjort?