rihno
Usikker på om Levy gjør seg selv noen tjenester hvis han velger noe for å spare penger 😅
Alltid en balanse. For meg er det ikke noe poeng i å prøve noe "nytt" hvis det først og fremst er for å prøve noen som ikke har feilet enda (for å sette det på spissen).
For meg er det litt forunderlig at en del managere er bedre som ganske unge. Man skulle tro at erfaring har en verdi i en slik bransje? Og generelt tror jeg det er sant. Hvordan løste man den situasjonen med han spissen som ble sur for ditt og datt osv.? Den første gangen så har man ikke peiling på slikt (det gjelder alle som blir ledere i arbeidslivet). Så prøver man å gjøre noe og så lærer man de gangene det går feil (og kanskje litt de gangene det går rett). Man lærer seg også veldig mye hva gjelder hva man skal fokusere på osv.
Så "unge" betyr ikke det samme som helt uten erfaring. Var Pochettino en bedre manager i 2014 enn 2009? Vil Mason være bedre i 2028 enn nå?
Ville også vært tragisk hvis man "brukte opp" Mason nå, før han er klar, isteden for å vente til han er klar.
Uten at jeg har noen sterke syn på Mason spesifikt. Umulig å bedømme hans innsats basert på hans roller hos - foruten basert på de intervjuene han gjør. Jeg mener også at hva som skjer resten av sesongen er ganske irrelevant. Vinner vi resten 4-0 blir det fort litt OGS at vi bare må la han fortsette, men det er helt usannsynlig.