Tviler på at så mange vet om feks Hincapie vil styrke oss - og om han er verdt å ta sjansen på til 40-50m.

Der vi nok er enige er at vi må ta sjansen på noen. Så er ikke Dier og Davies problemet for meg. Mer at vi ikke har spillere som er reelle utfordrere til disse. Så spesielt Sanchez kunne vært byttet ut. Og hva gjelder Lenglet synes jeg det var en helt OK sjanse å ta. Og han er ikke dårlig, men etter mitt syn ikke noe bra alternativ på venstre.

• Cuti svarte på dette.

Har ikke sett alt for mye av Hincapie, men han virker som en ekvadoriansk venstrebeint Romero. Agrgesiv og liker å bryte foran.

For meg er Dier og Davies problemet. Jeg ønsker virkelig ikke at vi skal kjøpe noen som skal pushe disse. Vi må kjøpe to nye på Romero-nivå så vi blir kvitt begge to. Så kan de være greie backuper i stedet for Lenglet og Sanchez.

Cuti Så kan de være greie backuper i stedet for Lenglet og Sanchez.

Er jo akkurat det jeg skriver.

Jeg håper også vi kjøper spillere som er bedre enn Dier og Davies. Ambisjonen er ikke å kjøpe noen som er dårligere.

OsvaldoArdiles Har ikke sett alt for mye av Hincapie, men han virker som en ekvadoriansk venstrebeint Romero. Agrgesiv og liker å bryte foran.

Og meget mulig det er riktig, men for meg blir det litt "shiny new toy". Og det blir uansett ei vurdering til slutt av pris. Er en ekvadoriansk Romero verdt 50m? Eller er det kun en risiko som er verdt å ta ved 30?

Akkurat hva gjelder spillere som Hincapie så irriterer det meg at vi virker til å være trege. Vet ikke om det er sant, men vi ble linket til han i sommer, hvor mye dyrere er han 1 år etter? Og kan vi i det heletatt få tak i han? Så skjønner jeg også at det alltid blir mye "confirmation bias" blant de spillerne som slår til. De fleste vi er interesserte i vil aldri bli gode nok til å spille for oss.

Schism Så er ikke Dier og Davies problemet for meg. Mer at vi ikke har spillere som er reelle utfordrere til disse.

Men jeg sier at for meg så er Dier og Davies problemet. Jeg ønsker ikke utfordrere til disse. Jeg ønsker noen som er mye bedre.

Kungreke Heller Maguire enn Dier om valget står kun mellom de to. Men det gjør det ikke.

Cuti Men jeg sier at for meg så er Dier og Davies problemet. Jeg ønsker ikke utfordrere til disse. Jeg ønsker noen som er mye bedre.

De er ikke større problem enn at du kan ha de som backup. Ergo - vi mener det samme.

Så blir det semantikk det andre. Du mener det er så enkelt å kjøpe noen som er bedre. Jeg mener det ikke nødvendigvis er så lett. Så jeg kan fint se for meg en situasjon hvor man kjøper to som ikke nødvendigvis utkonkurrer de, men at vi da sitter med fire stoppere i Dier, Davies, X1 og X2 som er bedre enn Dier, Davies, Lenglet og Sanchez.

Vi er i det minste enige om at man bør kjøpe to. Vi er også enige om at vi bør prøve å kjøpe to som er gode - helst bedre enn Dier og Davies.

• Cuti svarte på dette.

Schism Hang meg nok litt opp i at du skrev at Dier og Davies ikke er problemet, når jeg så tydelig skrev at de er problemet og må byttes ut.

Så viser det seg at du egentlig mener det samme. Så da er de problemet ditt også da😉

Cuti

Ja. Vi er for en gangs skyld ganske enige. Spesielt Davies ser jeg på som en fin troppspiller (selv om jeg ikke alltid har ment han har vært god nok til det heller). Dier er jo heller ikke så dårlig, men han er ikke god nok til å være et opplagt førstevalg selv når han er ute av form.

Så kan det bli interessant å se hvordan de vil håndtere å spille med bedre spillere. La oss si at Romero finner tilbake til seg selv igjen og vi får inn Hincapie (og at han faktisk er god). Vil da Dier heve seg? Evt. hvis Dier byttes ut vil Davies igjen spille bedre?

Veldig få lag har tre fantastiske stoppere. Men man trenger en fantastisk (håper det blir Romero) og to som er minst så gode som Dier og Davies var andre halvdel av sesongen i fjor.

• Cuti svarte på dette.

Schism Selvsagt en fordel å være Dier mellom Romero og Hincapie i stedet for mellom Romero og Davies/Lenglet. Men det forandrer ikke det faktum at Dier er for dårlig til et topplag. Hvis det er det vi skal være da. Skal vi komme på 7. plass så funker han fint.

De beste lagene har knallgode stoppere. Det er en for viktig posisjon. Se bare på Barca som røk ut av CL i høst fordi 3 av de 4 bak var skadet samtidig. Mens nå når de er tilbake slipper de ikke inn mål lenger og vinner alt.

Kan alltids ha en Son ute av form på en ving en stund og det går tålelig ok likevel. Men kan ikke ha stoppere som svinger sånn i prestasjonene som Dier. Davies svinger ikke, han er stabil som få. Men dessverre ikke på et høyt nok nivå.

Baklengs er en ting. Men det er jo med ballen Dier og Davies virkelig skiller seg negativt ut i forhold til feks Romero. Er jo derfor vi knapt har noe spill bakfra i kamper i motsetning til de fleste andre lag på øvre halvdel.

Synes ikke Holding, Ake og Akanji er så mye bedre enn det Dier og Davies var under Conte i fjor.

Tror ikke spillere som Gomez og delvis Matip hadde vært så gode uten en fabelaktig van Dijk heller.

Så finner vi en virkelig god til, Romero tilbake, en keeper som ikke gjør så mange tabber (det må gjerne være Lloris) og et par backer som er gode (totalt sett). Tror jeg mye er gjort. Finner vi to virkelig gode så fantastisk.

Men City har jo Stones, Dias og Laporte i tillegg til de to du nevner.

Og Arse har Gabriel, White og Saliba.

Det er forskjellen. Vi har en.

Igjen er vi nok ganske enige. Vi trenger minst en virkelig god stopper sammen med Romero (og han må også bli bedre). Ikke sikkert vi trenger to.

Tror det som virkelig trengs er en ny keeper. Vil sannsynligvis også føre til mer sikkerhet i forsvaret. Hvis man sjekker statisikken for denne sesongen over tabber som direkte har ført til mål leder Lloris dessverre den med god margin. Håper egentlig Hugo finner tilbake til bedre form, hadde en liten dupp for et par år siden også, men nå er det kanskje alderen som begynner å melde seg?

Ellers savner jeg en leder i forsvaret. Hadde håpet det kunne være Dier, men han er kanskje for ustabil? Føler ikke Romero har spilt som en leder, selvom han tidvis er klasse.

Enig. Vi kan ikke få en toppsesong med en keeper som har spilt som Lloris i år. En ting er tabbene. En annen ting er hvordan det påvirker hele laget - frykten for at han skal gjøre en tabbe.

Også enig hva gjelder en leder i forsvaret. Dier er en, men om han er en god leder vet jeg ikke. Er typisk Højbjerg og han som bruker mest tid på å snakke og dirigere. Romero er ikke en slik type foreløpig. Om han kan bli vet jeg ikke.

Ny keeper må vi ha. Først og fremst fordi Lloris er alt for dårlig med ball. Men selvsagt også fordi karrieren er på hell.

For meg kan Dier aldri bli noen leder. Ei heller Davies. Alle som har spilt litt fotball vet at man aldri ser på den dårligste spilleren i elleveren som noen leder uansett hvor mye vedkommende forsøker å kompensere med prating på banen.

Nja. Jeg har spilt på ganske OK nivå og det var aldri de beste teknisk etc som var de beste lederne. Og ganske interessant når man ser Tottenham live så har Dier litt aura rundt seg. Og det sier jeg som har hakket på Dier lengre enn de fleste Spursfans.

Men om han er god til å organisere vet jeg ikke.