Dårlig artikkel. Minner ganske mye om hvordan man håndterte "me too" i Sverige i starten.
Var det verdt å ta sjansen på en kar man visste var under etterforskning? Det kan man definitivt stille spørsmål ved. Så gjorde man det samme med Redknapp - og han ble frikjent. Skal man si at personer, generelt, som er under etterforskning ikke skal få jobbe? Paratici har nok nok penger osv. uansett, men som et generelt prinsipp er det ganske naturlig å gi mennesker som ikke er dømt muligheten til å fortsatt leve og kunne brødfø seg osv (så fremt man er vaksinert selvsagt).
Nå som man har ansatt vedkommende venter man fortsatt på at anken skal behandles. Der skal jeg ikke påberope meg å være en ekspert på italiensk rettspraksis. Jeg har heller ingen sterke meninger hvordan man ville forholdt seg til feks en dom i en norsk tingrett - ville man da ha latt vedkommende fortsette i jobben til en evt. anke i lagmannsretten er behandlet? Noe den artikkelen heller ikke tar opp.
For meg er det ikke å "burry his head" å vente på ankebehandlingen. Det ville vært rimelig tragisk hvis man sparker noen som så blir frikjent kort tid etter. Tragisk som prinsipp.
Så kunne nok klubben ha vært litt tydeligere på hvordan de ser saken. Hadde de kommet ut med en "innocent until proven guilty"-type utspill kunne det vært diskutert, rundt de linjene jeg beskriver, og da enten sagt at mine refleksjoner er uriktige - eller godtatt at slik må det være.
Isteden brukes dette for alt det er verdt blant den delen av fansen som nå ønsker Levy ut osv. - uavhengig av om dette er et godt argument eller ikke.