Det er hårfint i toppen så skal være forsiktig med å være for krass - vi er muligens en skade på Bentancur unna å bli nr 3 - så helt skandale er det ikke - samme hva en del tydeligvis mener.
Det sagt synes jeg totalen under Paratici ikke er spesielt bra. Mulig vi individuelt har kjøpt en del gode spillere, men som lag, og med de trenerne han har plukket synes jeg ikke vi har lyktes veldig godt. Så må man legge til at alle dårlige beslutninger klubben gjør er styrt av Levy. Så Paratici hadde vært utrolig - sånn egentlig.
Også litt for tidlig å dømme, men så langt:
Første sommeren brukte vi penger på:
Gollini
Sarr
Gil
Romero
Emerson
Sarr er for tidlig å dømme helt, men det han har vist så langt tyder på at han var mer enn verdt pengene - selv om han ikke skulle klare å etablere seg her (noe jeg tror han har veldig gode muligheter til å gjøre).
Gil liker jeg veldig godt, men en vi brukte mye penger på som ingen av trenerne Paratici hentet liker. Hva var vitsen?
Gollini = tragisk, men ingen store konsekvenser.
Emerson har vist glimt, men vi betalte uansett en hinsides sum for noen Barcelona i praksis måtte selge og som har så store hull i sitt spill.
Så vil gi tommelen opp for Romero og Sarr. Romero var årets forsvarsspiller i Italia så knapt noe funn slik sett, men uansett var det vi som hentet han. Resten er ganske blæh selv om Emerson og Gil skulle lykkes til slutt. Vi brukte over 50m til sammen på de. Alt for mye å bruke på noen som skal bidra med så lite i nesten 2 år.
Januar:
Kulusevski og Bentancur. Ikke så mye å si. Tar man pengene med i betraktningen så er Bentancur hans beste kjøp og utrolig Value for money. Jeg vil si like så for Kulusevski selv om han har vært svak i 3.5 mnd (og derfor ikke bør kjøpes).
Forrige sommer:
Richarlison
Bissouma
Spence
Perisic
Lenglet
Forster
Ikke direkte brukt penger på de tre siste, men de koster også penger og tar opp plass. Så har de levert greit selv om Perisic har vært en skuffelse. Problemet der er egentlig ikke Perisic men at vi ikke har noen andre. Uansett garantert drevet av Conte så vanskelig å laste Paratici.
Richarlison har vært helt tragisk. Bør bli bedre, men aldri vært pengene.
Bissouma like så. Mer tro på han enn Richarlison, men enn så lenge grusomt.
Spence fikk aldri spille.
Januar:
Porro
Danjuma
Enda en spiller som ikke får spille i Danjuma og Porro har totalt sett vært svak og til tider veldig svak. God tro på han også, men ikke levert og kostet oss et par mål.
Hva skal man si? Med tiden hvis spesielt Porro, Bissouma og kanskje Richarlison leverer kan man si det ble bra. Enn så lenge vil jeg si totalen når man tar trenere og spillermaterialet sammen er det blitt 2+2=3. Hvordan er det mulig at samme mann kan hente så mange spillere de trenerne han har plukket ikke liker? Absurd. Så at vi skulle hente en kar under etterforskning osv for å levere såpass gjennomsnittlig finner jeg merkelig.
Så er det utrolig nok mye bedre enn alt skrotet vi etterhvert hentet under Pochettino. Og bortsett fra Højbjerg ikke mye å skryte av under de andre heller.