Blir vel fort off-topic, men synes "folk flest" har et lite reflektert forhold til hvordan man forholder seg til denne slags problemstillinger. Det gjelder personer som er i en sak og personer som er dømt for noe. Jeg har særdeles lite sympati for folk som er dømt for feks voldtekt, men skal en 20 år gammel voldtektsmann for evig fryses ut av samfunnet? De færreste vil mene at når vedkommende er blitt 50 at han fortsatt skal nektes å jobbe osv. Så blir diskusjonen fort at en slik person ikke fortjener ditt og datt, men skal Mason Greenwood få lov til å tømme søppel eller lignende, men ikke spille fotball? Ville ikke det vært litt respektløst mot de som tømmer søppel? Deres yrke er så nedrig at det er det yrket vi kan la folk som Greenwood ha?
Og da ikke for å diskutere Greenwood igjen spesifikt. Jeg har heller ingen krystallklare svar på hva jeg mener er riktig, men jeg mener den veldig enkle holdningen å bare skyve det fra seg ikke er noe som fungerer for samfunnet totalt sett. Selv om det der også finnes nyanser. En pedofil bør få lov til å jobbe, men ikke i en barnehage osv. Digresjon, men anbefaler alle å se "Jagten" - fabelaktig film som problematiserer mye av nettopp dette. Hva gjør man med noen som er mistenkt for noe?
Det jeg tror de fleste av oss kan være enige i er at klubben igjen kommuniserer dårlig. Selv om det kanskje ikke er en spesielt enkel sak å kommunisere noe rundt - så burde det vel være mulig å si noe mer enn det som er gjort?