Kungreke Tja. Eg tenker som so at om du ikkje vil være med på landslagsfotballen fordi programmet er så hardt, så er det fair. Men da bør man heller ikkje forvente å bli kalla opp når det drar seg til heller.

Her er det liten tvil om at man som liten nasjon blir tilsidesatt av en spiller som ikke prioriterer disse kampene.

Akkurat her tviler jeg på at Arsenal har så mye de skulle ha sagt. Ødegaard er stor nok i Arsenal til å få viljen sin. Det gjelder forøvrig generelt - mange av de som "står over" er store stjerner i sine klubber - som jeg tipper i stor grad selv bestemmer at de ønsker litt hvile.

Personlig har jeg stor forståelse for det. Det som er feil her er kampprogrammet mer enn et problem fra klubber og spillere synes jeg (det kan jeg ikke vite, men for meg ser det slik ut).

Schism Her er det liten tvil om at man som liten nasjon blir tilsidesatt av en spiller som ikke prioriterer disse kampene.

Og da er det opp til landslagssjef og/eller forbund å gjøre seg opp en mening:

1) Si at det ikke er greit og varsle konsekvenser hvis det skjer igjen
      2) Si at det er greit og at det er forståelse for situasjonen (i praksis tillate denne typen oppførsel)

Her gjør man vel verken eller.

Er vel det Kane adresserer. At noen spillere/klubber utnytter det når det ikke får konsekvenser.

Solbakken fremstår som en dust. Igjen.

Cuti Han framstår på ingen måte veldig bra her. Men samtidig så må det jo være sjukt irriterande å må prate med "sensasjonoverskrift" journalistar.

Andreas Håndtering av pressen er en del av den meget godt betalte jobben. Og Solbakken har sluppet billig unna den slette jobben han har gjort hittil. Med sånn oppførsel kan det bli mer interessant å se på pressekonferansene enn kampene fremover.

Enig med Cuti.

Og akkurat i dette tilfellet ber vel bare journalisten Solbakken og legen (eller hva han nå er) svare presist. Rimelig patetisk av Solbakken å klage på "tonen" - en mann som selv ikke akkurat er fremmed for å fyre 10x verre når det passer han.

Så er vel litt av problemet at jeg mistenker de heller ikke er imponert over Ødegaard. Skal de henge ut Ødegaard offentlig? Blir vanskelig. Litt samme situasjon med Haaland om dagen.

Får litt "flashbacks" til sist vi hadde "verdensstjerner" i Carew og Riise. Ødegaard og Haaland er i det minste gode, men litt fascinerende å se hvor raskt man bli litt idiot når man er god til å spille fotball.

Skal forresten bli interessant å se om sponsorene godtar dette fremover. Kanskje det er de som må tvinge frem at landslagsledelsen/forbundet tar stilling til dette.

Jeg ville ihvertfall ha "klaget" om jeg var sponsor og de mest kjente spillerne stadig uteble.

4 måneder senere

Etter Fulham-kampen er det ny landslagspause. Det ser ut som Spence har blitt "forbigått" hos England - dog er Solanke med:

Solanke trenger jo kamptreningen. Men han får nok neppe spille særlig mye dessverre.

En tottenhamspiller. 0 fra Manchester United.

• Knut svarte på dette.

FromtheLane de respektive tabellplasseringer lyver ikke...

Ikke akkurat sånn at Pool, Arse og City har så mange heller.

Men Henderson er inne.. 🤣🤣 fantastisk..
            Han har bidratt med nada i Ajax

6 dager senere

Romero spilte 90 min for Argentina...
            Sier som på Sportsrevyen: hvor lenge holder redskapen?