En tottenhamspiller. 0 fra Manchester United.
International duty
FromtheLane de respektive tabellplasseringer lyver ikke...
Ikke akkurat sånn at Pool, Arse og City har så mange heller.
Men Henderson er inne.. fantastisk..
Han har bidratt med nada i Ajax
Udogie starter
Romero spilte 90 min for Argentina...
Sier som på Sportsrevyen: hvor lenge holder redskapen?
- Redigert
"Referat" fra kampen på vglive: https://vglive.vg.no/kamp/uruguay-argentina/689118/lag (samt videosammendrag for dem med VG+ Sport)
Bentancur spilte forøvrig hele kampen for Uruguay.
Edit: Sammendrag uten krav om abonnement: https://www.vg.no/video/327028/hydepunkter-drmmetreff-fra-almada-sikret-argentina-seier-mot-uruguay
Solanke forble forøvrig ubenyttet innbytter for England.
90 +6 på Romero i dag, "dessverre" var det ikke han som fikk rødt kort og må stå over neste.
Men er det ikke greit at han spiller seg i form, da? Så sant han ikke skader seg igjen selvfølgelig
- Redigert
Det er noe med signaleffekten her, samt hvordan spiller selv prioriterer. Evt blir styrt av andre, evt hvordan Spurs ikke stiller ordentlige krav til landslagsrepresentasjon.
For oss ble han tatt av etter 68 minutter for under en uke siden, noe som bidro (sterkt?) til at vi tapte mot Fulham (stillingen var 0-0 da han gikk av). For Argentina kommer han (antakelig) til å spille 4x90 minutter på få dager nå.
(Om han evt skulle bli hvilt i kampen mot Brasil trekker jeg kritikken - men jeg tviler på at det skjer)
Sagt det før og sier det igjen, jeg tror vi gjør alt vi kan for å ha romero/VDV mest mulig fitt for fight til EL. PL blir veldig uviktig nå. At romero spares litt mot fulham er i lys av at han nettopp er tilbake samt at det er forventet fulle kamper for Argentina. Og representasjon for landet råder da i utgangspunktet ikke klubbene over? I spesielle tilfeller gjør man sikkert avtaler, men ser ikke noe behov for det her.
- Redigert
Ginola14 Og representasjon for landet råder da i utgangspunktet ikke klubbene over?
I praksis gjør andre klubber vi konkurrerer med det, ihvertfall til en viss grad. Ref. alle forfallene som meldes. Oedegard i fjor høst var vel et premieeksempel. Da ble det ganske tydelig at det var klubben som betaler lønna som er viktigst.
Knut
Til en viss være kan jeg være enig i. At vi stikker oss ut veldig blant alle her er jeg ikke enig i. Det er spiller og landslag sammen som bestemmer dette. At vi i vår posisjon nå skal sette kjepper i hjulene for romero og Argentina gir virkelig ingen mening. Er jo til alle sin fordel. Men for all del, de som vil klage får til det uansett.
Ja blir jo spennende å se om han er klar for EL eller skadet. Og det handler ikke om å stikke kjepper i hjulene for Argentina. Men akkurat som for oss, la han spille seg klar med å f eks gi han en time for Argentina. Dialog og samarbeid hadde jo vært kjekt, men virker ikke som det er saken dessverre.
- Redigert
mka07 ikke sant. En av to kamper for Argentina hadde vært optimalt. Da risikerer man ingenting / fortsetter den forsiktige matchingen vi har gitt ham.
Når det er sagt så leste jeg rykter igjen om at han hadde hadde uttalt seg på en måte som kan tolkes som frustrasjon/negativtet rundt vårt medisinske aparat. Om det var ordlagt som at han faktisk sa noe negatitvt om vårt medisinske apparat eller om han igjen takket det Argentinske apparatet (men utelo Spurs sitt) er jeg usikker på.