International duty
tror vi må ha i tankene at vi selv utvikler og forandrer oss også, over en 30 års periode.
- Redigert
Ting går frem og tilbake.
Ta musikk eller øl som eksempler. USA hadde ubrukelig øl med Bud Light, Coors og alt annet som kun til nøds kan drikkes hvis det er 38 grader og man sitter på ei strand. Plutselig er det USA som muligens har den mest spennende utviklingen av mikrobryggerier. En motreaksjon. Samme musikk. Ting blir mer og mer sterilt med 14 låtskrivere til ei bærte som bruker 100m på en musikkvideo hvor hun ikke engang synger selv. Plutselig er det en kar som gir ut en sang han har spilt inn i skogen hvor det er kun hans hunder som hører på som topper listene.
Enig med kung at det er en trend jeg heller ikke liker. Selv om man blant annet for herrelandslaget hadde sitt absolutte bunnivå med Carew, Riise osv. Og nå har jo faktisk Norge ganske mange utøvere som er likanes. Hovland på topp men mange bra bak også. De kan jeg heie på selv om landet er blitt mer og mer et nisseland.
Ginola14
Godt poeng selv om jeg er enig at landslagspausene et uinteressante. Ikke i teorien men sånn som det har blitt. Mange stjerner melder avbud til landskamper og etter min mening har både EM og VM blitt devaluert. De store pengene ligger i klubbfotballen og CL har også hatt sitt å si .
Norge skal spille mot Jorden nå. Må innrømme at jeg ikke får vann i munnen av en treningskamp som det faktisk er.
Ginola14 Tja, tingene jeg har satt pris på har stort sett forblitt ganske like. Spesielt dette med idrettsutøvere som gir jernet for landet sitt. Det jeg tenker har forandret seg mest er vel at idrettsutøvere over hele fjøla nå også er "influensere" og i mye større grad figurerer i aviser, blader, på tv osv enn det de gjorde før i tiden. Men kanskje idrettsutøverne bare er en refleksjon av samfunnet vi lever i, vi hyller jo mennesker for ingenting på daglig basis nå. Bragden og arbeidet som strengt tatt skulle gjøres det er ikke så viktig lenger, viktigste er hvordan du ser ut når du later som du gjør det du egentlig skulle gjøre.
Tror svaret er ganske enkelt. Idretten og utøverne som utøver den er en del av det store samfunnsbildet. Så blir det opp til "oss" om vi "gidder" forandre og engasjere oss i takt med hvordan verden er. Må innrømme jeg selv sliter med det, men jeg "prøver". Landslaget har jeg dog knapt fulgt siste 20 år. For meg har Warholm og Ingebrigtsen gjort det enkelt for meg å se friidrett. Rått hva de, og andre i denne generasjonen bedriver. Det samme vil sikkert golf og tennisinteresserte si om Hovland og Ruud. Langrenn døde litt da Northug la opp osv.
Gjermund Eggen, Bjørn Wirkola og Rune Bratseth ville nok ha vært en kopi av dagens utøvere om de vokste opp i dag og var 20 år nå.
Det sagt tipper jeg sønnen min på nå 5 vil sitte med de samme tankene i år 2063. "Tenk så flott det var på 2020-tallet da vi hadde Håland og Klæboe"
Noe av svaret på det handler nok og om fellesskapfølelsen av at alle så på det samme samtidig. Når det meste av sport skjedde linjært på NRK, ble det en sak de fleste fulgte med på - når PL i mange år var på TV2 så fulgte alle mine venner som var litt fotballinteressert med.
Nå er idrettene for de spesielt interesserte, man må abonnere i dyre dommer for å få se akkurat den sporten som interesserer deg mest, noe som ekskluderer alle de andre.
Utrolig kjedelig med både landslagspause og lukket transfervindu. Veldi antiklimatisk etter en sommer med rykter og kaos annenhver dag
Ikke lenge til januar
Så hadde det vært deilig med en rolig periode nå. Får United, Chelsea osv. ta seg av problemene.
- Redigert
Here’s the full list of international matches involving our players during the international break (all kick-off times are UK)...
Wednesday 6 September
- Jamie Donley, Alfie Dorrington, Luca Gunter and Ashley Phillips - England Under-19s friendly against Germany Under-19s in Spain - kick-off 5pm
- Mikey Moore and Callum Olusesi - England Under-17s tournament match against Portugal in Spain - kick-off 6pm
Thursday 7 September
- Ben Davies, Brennan Johnson and Joe Rodon / Heung-Min Son - Wales home friendly against South Korea - kick-off 7.45pm
- Pierre-Emile Hojbjerg - Denmark home Euro 2024 qualifier against San Marino - kick-off 7.45pm
- Micky van de Ven - Netherlands home Euro 2024 qualifier against Greece - kick-off 7.45pm
Friday 8 September
- Cristian Romero - Argentina home 2026 FIFA World Cup qualifier against Ecuador - kick-off 1am
- Ivan Perisic - Croatia home Euro 2024 qualifier against Latvia - kick-off 7.45pm
- Yves Bissouma - Mali home Africa Cup of Nations qualifier against South Sudan - kick-off 8pm
- Josh Keeley - Republic of Ireland Under-21s home European Under-21 Championship qualifier against Turkey - kick-off 7.30pm
Saturday 9 September
- Richarlison - Brazil home 2026 FIFA World Cup qualifier against Bolivia - kick-off 1.45am
- Jamie Donley, Alfie Dorrington, Luca Gunter and Ashley Phillips - England Under-19s friendly against Switzerland Under-19s in Spain - kick-off 1pm
- James Maddison - England away Euro 2024 qualifier against Ukraine - kick-off 5pm
- Dejan Kulusevski - Sweden away Euro 2024 qualifier against Estonia - kick-off 5pm
- Manor Solomon - Israel away Euro 2024 qualifier against Romania - kick-off 7.45pm
- Guglielmo Vicario - Italy away Euro 2024 qualifier against North Macedonia - kick-off 7.45pm
- Pape Matar Sarr - Senegal home Africa Cup of Nations qualifier against Rwanda - kick-off 8pm
- Mikey Moore and Callum Olusesi - England Under-17s tournament match against Morocco in Spain - kick-off 6pm
Sunday 10 September
- Pierre-Emile Hojbjerg - Denmark away Euro 2024 qualifier against Finland - kick-off 5pm
- Micky van de Ven - Netherlands away Euro 2024 qualifier against Republic of Ireland - kick-off 7.45pm
Monday 11 September
- Ivan Perisic - Croatia away Euro 2024 qualifier against Armenia - kick-off 5pm
- Ben Davies, Brennan Johnson and Joe Rodon - Wales away Euro 2024 qualifier against Latvia - kick-off 7.45pm
- Dane Scarlett - England Under-21s away European Under-21 Championship qualifier against Luxembourg - kick-off 5pm
Tuesday 12 September
- Heung-Min Son - South Korea friendly against Saudi Arabia in Newcastle - kick-off 5.30pm
- Dejan Kulusevski - Sweden home Euro 2024 qualifier against Austria - kick-off 7.45pm
- James Maddison - England away friendly against Scotland - kick-off 7.45pm
- Manor Solomon - Israel home Euro 2024 qualifier against Belarus - kick-off 7.45pm
- Guglielmo Vicario - Italy home Euro 2024 qualifier against Ukraine - kick-off 7.45pm
- Pape Matar Sarr - Senegal home friendly against Algeria - kick-off 8pm
- Yves Bissouma - Mali away friendly against Ivory Coast - kick-off 9pm
- Cristian Romero - Argentina away 2026 FIFA World Cup qualifier against Bolivia - kick-off 9pm
- Josh Keeley - Republic of Ireland Under-21s home European Under-21 Championship qualifier against San Marino - kick-off 7.30pm
- Mikey Moore and Callum Olusesi - England Under-17s tournament match against Spain in Spain - kick-off 5pm
Wednesday 13 September
- Richarlison - Brazil away 2026 FIFA World Cup qualifier against Peru - kick-off 3am
Det var litt av ei liste.
Knut Bra jobba! Flott med liste
Ricky den 13. en kjapp tur fra Peru til kamp den 16. Ikke sikkert han får spille den 16. uansett, så det går nok bra det her.
Det er vel strengt tatt tirsdag 12. i Peru, men ja, blir sent!
OsvaldoArdiles Stjal den fra tottenhamhotspur.com
OsvaldoArdiles
Jaja, samma det. Feil på vglive også da
Tidspunktene over er UK time
Synd vi spiller på lørdag med tanke på Romero. Utvilsomt ikke ideelt, men.... og heldigvis holder Son seg i nærområdet.
Bra vi har hjemmekamp i alle fall.
Lengste klubbreisen vi skal gjøre på et par mnder nå er vel Luton
- Redigert
Om noen kjeder seg i landslagspausen så kan man jo vurdere å slå ihjel halvannen time av ventetiden ved å se på Golds seneste video:
1,5t???
OsvaldoArdiles Det verste er at han produserer 1-2 av disse mer eller mindre hver uke, alle ca like lange
Liker han, men gud hjelpe så treg han er. Bikkja er fornøyd da turene blir lange.
Ellers kan dere og sjekke ut "Gold and guest talk tottenham" podcasten.
Det er mye det samme, bare uten video og 40 min med fjasing.
Jeg liker videoene og, men det er mer tricky å få de med seg "på farten".
- Redigert
OsvaldoArdiles Det er null merverdi av å se ham, så man kan bare sette på youtube og la mobilen ligge i lomma og bruke det som en podcast. Man kan også skru av mobilskjermen og lyden fortsetter (jeg kan ihvertfall det med Youtube Premium)
Knut Det er null merverdi av å se ham
Ja, ikke helt Brad Pitt den godeste Alasdair
Gutta
- Redigert
Siden det er landslagspause; her er ukens (foreløpig første) mulighet til å høre på Gold i halvannen time:
Lo Celso og Bentancur fra start i natt.
Ikke bare Romero som er litt hissig der nede.
Romero? Pusekatt
Det brøt i tillegg ut slosskamp blant fansen på tribunen før kampen og Argentina gikk faktisk inn i garderoben igjen som følge av dette.
- Redigert
Lo Celso hadde også assist i form av corner.