Schism
Veldig enig med Schism over her.
Vi (Spurs) er jo et godt eksempel på det. Fra Ramos til Redknapp osv. Usikker på om @Kungreke kødda da han spurte om de var håndballspillere. Tok det som humor ihvertfall. Dersom han mener at alle spillere kan lære seg et system er jeg uenig. Dvs lære seg og lære seg. Fotball på dette nivået handler heller om å evne å iverksette planene. Dvs være stø nok i pasningen, klare å spille fort nok, på få touch. Klare å vri spillet, evne å bevege seg raskt nok til å oppsøke eller dekke rom osv. 25-30 år gamle fotballspillere trener nok så tett som opp til 100% av hva de kan så å forvente at noen spillere skal ''lære seg'' Conte sitt system trur jeg er utopi. Så jeg er fundamentalt uenig at en spiller er en spiller. Hadde alle hatt fotball hodet til Modric så kanskje.
I City og Liverpool og dessverre til en viss grad arse nå, så har ikke spillerne ''lært seg systemet men blitt selektert inn og ut i fra hvilke egenskaper de har. Igår var et nydelig eksempel på det. Liverpool hadde ikke tenkt seg til hvordan de skulle vinne igår, men år med flikking på laget har åpenbart gjort Klopps mannskap godt. Der ser man tydelig fordel med å la samme mannen styre 10 overgangsvinduer på rad. Vi har vel hatt 4 forskjellige managere på samme tid. Så blir det for meg heller et spørsmål om spillerne eller manageren som skal tilpasse seg på kort sikt og der mener jeg manageren må være pragmatisk. Spill på en måte som gjør at du får det beste ut av det du har og så får man i det lange løp hente inn nye spillere som vil blomstre gitt de forutsetningene manageren legger til rette for