Interessant å se chelski få «uttelling» for investeringene sine i kampen mot Fulham i kveld, 1 poeng!

OysteinS Tror potter får tid, de hadde ikke ansatt ham hvis de forventet gull og grønne skoger med en gang.

Kungreke det gjenstår å se, personlig syns jeg Conte sitter tryggere enn Potter pr nå.

Madball Viktig at de begynner å avgi poeng! Frykter og tror at de holder helt inn.

Forstår ikke. Er det ikke kun vi som taper kamper mot bunnlag som vi må vinne? 😉

Særdeles hyggelig 😊 Wolves 2-0 over Liverpool etter 13 minutter, også ganske hyggelig 👍

Forstår ikkje heilt kva som har skjedd med Liverpool egentleg. Dei har jo ikkje svekka laget, egentleg. Berre veldig mage som leverer under par, samt dårlegare samhandling. Er dette slitasje?
      Kan jo selvfølgelig hende dei henter seg inn igjen mot Wolves her, men Liverpool på sitt beste havnar ikkje 2-0 under mot Wolves.

Andreas

Jeg har ikke noe svar på hva som har skjedd, men «beviser» igjen etter mitt syn et par ting:

1. Fotball er ganske ferskvare. Her inne snakker man ofte om at man må «bygge» et lag - og gjerne med en manager over år og år. For meg er de gode lagene typisk generasjoner på 2-4 år. Og da må man gjøre det beste ut av de gode årene når man får de. Kanskje man kan argumentere for at City er et unntak, men så har de en rimelig spesiell situasjon også.

2. Gode lag holder fast på det gamle for lenge. Der synes jeg City har vært bedre enn Liverpool, men så har de også helt andre finansielle muligheter. Selv de beste har sjelden mer enn 3-5 toppsesonger i seg (det finnes unntak).

3. Det er ekstremt små marginer. Når lag senker seg litt - eller mister samhandlingen litt - så blir man knallhardt straffet - spesielt i PL. Flaks/uflaks spiller også inn selvsagt. Både flyt og uflyt kan fort litt tilfeldig bli forsterket.

4. Managere går «tom». Etter mitt syn er Klopp en bedre trener enn feks Guardiola - og meget mulig best i verden, men alt tyder på at han mister det litt på samme måte som i Dortmund til slutt. Tiden får vise om Klopp kan og får sjansen til å snu det selvsagt. Hadde vært kult hvis han motbeviser meg.

Mané var nok også enda viktigere enn man trodde?!

I tillegg er det vel slik at Fenway har kastet inn årene og lagt klubben ut for salg. Dvs jeg antar de tenker at nå har klubbverdien maksimert seg, så nå er det på tide å selge. Det vil da også kanskje si at transferbudsjettet er et helt annet enn tidligere?

Samtidig er det vel ikke først og fremst manglende transfer-penger som har preget Liverpool de siste årene.

• Knut svarte på dette.

Utrolig imponerende hvordan United ikke gir noe iniativ til CP i slutten av kampen. De dreper kampen fullstendig. Evt ikke 😁

cjmozart Enig i det. Men synes det har vært lite Liverpool-transfer prat etter at det ble klart at Fenway vil ut.

Blir ihvertfall veldig skuffa om ikke vi havner over Liverpool og Chelsea etter hva de har vist denne sesongen. Allikevel er de veldig mye nærmere oss enn hva vi er arse. Manure mener jeg også med den trenervinglinga de hadde for et år siden , at vi burde havna foran denne sesongen. Men med de pengene de bruker må jeg nok akseptere at de vil være bedre de neste årene.

Litt perfekt storm med Liverpool vel. Formsvikt på nøkkelspillere, samtidig som en del plutselig er over middagshøyden. I tillegg har ikke erstatterne lykkes, selv om jeg tror Darwin blir bra - kommer til helt vilt med sjanser.

Klopps lag er jo veldig avhengig av løpskraft på midten. Først røk Wijnaldum, så har alderen innhenta Henderson og Milner. Fabinho ser plutselig ikke ut, og ikke minst har bærebjelken VVD sluppet seg et hakk ned. Resultatet blir jo flere «følgefeil» - plutselig blir TAA, Matip, Gomez etc mer eksponert og mister gradvis selvtillit. Sånt forplanter seg jo i lag.

Kjenner det jo litt (som nevnt over her) igjen fra slutten under Poch. Plutselig var Toby, Mousa og Vert ganske svake over natta. Rose, Alli, Eriksen etc ble dårligere, Wanyama og Dier mista det helt, erstatterne fungerte ikke osv.