Timing? Liverpool fikk ikke kjøpt han den sommeren. Allikevel kom ingen andre å hentet han.
Sier ikke at det er lotto, men når en klubb, som på det tidspunktet ikke var en absolutt toppklubb, henter det som er verdens suverent beste forsvarsspiller i flere år - så er det opplagt at alle andre faktisk ikke trodde han skulle bli så god som han ble. Hvis man da tror at Liverpool er så mye bedre enn alle andre..... noe sier meg ganske mange store klubber fulgte Southampton - større og bedre enn Liverpool.
Vi klager på Levy - at han roter seg bort i for mye. Levy i løpet av tre år hentet Berbatov, Bale og Modric. Det er to verdensklassespillere og en veldig veldig god spiss i Berbatov. Så plutselig var vi ikke så gode at vi ikke klarte å hente verdensklassespillere hvert år lengre. Kan ha noe med at tilfeldigheter spiller inn? Eller kanskje sluttet Levy plutselig å kjøpe selv (sarkastisk kommentar ikke spesifikt rettet mot deg, men mot alle som selektivt kritiserer Levy for å blande seg når det går dårlig, men gir han ingen kreditt når det går bra).
Dette er klassisk "fooled by randomness". Det er forskjell på gode og dårlige eiere. Det er forskjell på gode og dårlige speidere osv., men det er &#"&""%" vanskelig å vite når det er "ferdighet" og når det er "flaks" på et utvalg over noen ganske få år. Kan relatere det til USA hvor man har draft. Å vite hvem som faktisk er gode til å drafte er nesten umulig å si. Følger ikke like mye med i NHL nå, men så mye før - og "spiller" hardcore fantasy med en haug med kanadiere. Der "drafter" vi også som i virkeligheten. Vil påstå at jeg har draftet bedre der enn hva "min" klubb Vancouver har gjort de siste 10 årene. Sannsynligvis ikke fordi jeg har bedre peiling, men fordi det er så mange tilfeldigheter (og usikkerhet) med i spill.