Føler vi begynner å bevege oss inn i jinxeterritorie nå @Knut 😂

Blir nok seige i år også Newcastle. Hadde egentlig foretrukket en U i denne men.

Ja, ser det. Helt perfekt.

Schism etter flere repriser er jeg enig, utvisninga var grei. Fjerner beinet til Isak for å komme på ball

Skrudde av. Burde ikke gjort det. Kanskje Newcastle kommer ned på jorda? Er det ikke bare vi som gjør sånn?

Elendig av Newcastle btw. Inviterer pool inn i kampen istedenfor å kjøre de. Er nok ikke helt der oppe enda som lag/klubb

Madball Tror de skal få slite i år med CL, de har ikke verdens bredeste stall utover førstelaget.

Kungreke
        Newcastle? Nei kanskje ikke. Synes de har mye bra men kanskje ikke på alle plasser. Og selvfølgelig mangler de rutinen som klubb å spille CL innimellom PL.

Nå er det alltid laget som teller så skummelt å undervurdere Newcastle, men jeg forstår ikke hvordan de var så bra på slutten i fjor og sett bra ut før i dag i år.

Jeg elsker Guimares. Stor tro på Isak. Tonali kjenner jeg ikke så godt, men ser bra ut. Liker Pope selv om han er svak med ballen i beina. Mye solid ellers også som feks Trippier. Joelinton er også veldig solid på midten og ikke som angriper. Men individuelt er virkelig ikke det laget noe spesielt. Så er jeg klar over at vi også ble «undervurdert» av andre lenge under Pochettino. Vi hadde ikke mange stjerner før vi som lag ble gode sammen. Litt det samme kan selvsagt ha skjedd med Newcastle uten at jeg har fått det helt med meg, men mye av det laget er tross alt folk som har spilt i PL en stund.

Hvem vet. Min spådom er at Newcastle får det tyngre når det blir mye kamper, men skal aldri undervurdere lag som tror de kan gå på vannet. Derfor litt ekstra interessant hva som skjer etter et slik tap. Tror på ingen måte Newcastle kollapser nå, men de kan kanskje bli litt mer «menneskelige»?

Schism
          Så har de nok spenn til å handle inn tre stjerner hvis de trenger det. Trur suksessfaktoren deres har vært å kjøpe smart og heller litt subtilt, ta inn en engelsk, godt likt manager med lang tid i gamet som fortsatt er ung. Synes Almiron også må nevnes, han synes jeg er bra, samme med Gordon. Harvey Barnes trur jeg også er en bra signering.

Madball

Jeg vet ikke hvordan de forholder seg til FFP. Såvidt jeg har forstått har de ikke planer om å gå helt PSG.

Enig. Gode spillere det også. Newcastle har mange gode, men er det der så mye bedre enn hva vi har feks? Isak er opplagt bedre enn hva vi har i tilsvarende posisjon. Og jeg skal ikke si at vi nødvendigvis har så mange som valser inn på Newcastle heller, men hvis våre nye unge i VDV, Udogie, Porro, Sarr osv fortsetter på samme møte som de har starter så tar jeg fint vår tropp over Newcastle sin. Guimares er en av mine favoritter i ligaen, men ingen er mye bedre enn Bissouma. Og hvis Tonali er god så er det også umulig å være mye bedre enn Bentancur før skaden og Maddison i år.

Slår de oss i år så tror jeg det er fordi de har en spiss som skårer 20+ og vi risikerer å ha en som knapt skårer i det heletatt. Hvis ikke Isak knuser vår spiss (evt Wilson) så har jeg nå god tro på at vi kan slå Newcastle (selv om jeg er overbevist om at vi vil få litt berg og dalbane utover).

Nå vil tiden vise hvordan dette går. Men Spammers kunne utvilsomt brukt pengene dårligere enn dette.

Trodde vi også da vi kjøpte Paulinho 😄

Kjenner ikke de to fra Ajax omtrent i det heletatt. Men ofte viser det seg at lag blir styrket etter store salg - selv når de ikke engang treffer strålende på erstatterne - de må bare ikke bomme.

Jeg liker Rice og jeg husker jeg diskuterte mye rundt det engelske landslaget da de spilte Rice og Phillips. To spillere som ikke var så kjente den gang, men som jeg likte bedre enn de fleste (Rice hadde allerede da begynt å få et solid navn så ikke akkurat så revolusjonerende fra min side). Allikevel synes jeg prisen Arsenal betalte for han var drøy. Så blir ikke veldig overrasket om WH blir permanent forsterket her.

Samtidig har WH ikke akkurat hatt uflaks så langt i år fra det jeg har sett.

De ser bra ut foreløpig ihvertfall.
            I våres diskuterte vi her og på mange andre plattformer sikkert, dette med europacuper. Blandevansscup, Mikke mus cup osv. Jeg derimot trur at en pokal har en effekt. Hadde selvfølgelig ønsket å være i deres sted da de spilte finale. Kan se ut som den har hatt en synergieffekt