Madball
Ja. Og de har heller ikke slitt med Levy i 20+ år 😉
Kombinasjon av mange ting antar jeg. Villa er størst, men så vidt jeg vet har Villa aldri vært «Birminghams» lag på samme måte som Newcastle har i Newcastle og en del andre steder. Tvert imot er mitt inntrykk at Birmingham og området rundt er veldig splittet. WBA, Birmingham og Wolverhampton (delvis) kjemper om den samme fansen. Delvis også Coventry historisk sett.
Birmingham er også fattig. Det gjelder mange byer i England, men vært der flere ganger og hva gjelder fattigdom er Birmingham blant de verre større byene i England (i alle fall på overflaten). Så antar de sliter mer enn mange andre hva gjelder å tiltrekke seg penger fra lokalt næringsliv (i den grad det betyr noe lengre for de største - bokser og den slags går nok ikke for samme premium som mange andre steder tipper jeg).
Så har Villa alle muligheter nå til å få etablert seg som Birminghams lag blant yngre fans. Ikke at fruktene av det vil synes under Emery, men på sikt utvilsomt stort potensial. Er jo også en klubb med en voldsom historie.