Nå er det alltid laget som teller så skummelt å undervurdere Newcastle, men jeg forstår ikke hvordan de var så bra på slutten i fjor og sett bra ut før i dag i år.
Jeg elsker Guimares. Stor tro på Isak. Tonali kjenner jeg ikke så godt, men ser bra ut. Liker Pope selv om han er svak med ballen i beina. Mye solid ellers også som feks Trippier. Joelinton er også veldig solid på midten og ikke som angriper. Men individuelt er virkelig ikke det laget noe spesielt. Så er jeg klar over at vi også ble «undervurdert» av andre lenge under Pochettino. Vi hadde ikke mange stjerner før vi som lag ble gode sammen. Litt det samme kan selvsagt ha skjedd med Newcastle uten at jeg har fått det helt med meg, men mye av det laget er tross alt folk som har spilt i PL en stund.
Hvem vet. Min spådom er at Newcastle får det tyngre når det blir mye kamper, men skal aldri undervurdere lag som tror de kan gå på vannet. Derfor litt ekstra interessant hva som skjer etter et slik tap. Tror på ingen måte Newcastle kollapser nå, men de kan kanskje bli litt mer «menneskelige»?