Cuti
Dette er ikke vanskelig. Påstanden er at vi tiltrekker oss færre og færre talenter pga Levy. Sessegnon i verdens øyne var et stort talent. Han gikk til oss isteden for alle andre klubber. Det er et eksempel på at vi er attraktive. Hva jeg mente og mener om han er uendelig irrelevant for hvordan vi skal bedømme vår attraktivitet ovenfor unge spillere.
Du og Kung er ofte enige. Og jeg er ofte uenige med dere begge. Hvis du legger det til side og puster litt nå. Så tror jeg vi kan være enige om at det jeg skrev ikke var spesielt «kverulerende».
Så får tiden vise om Kung får rett. Historisk sett vil jeg påstå han tar grundig feil. Veldig mange «hypete» unge spillere har i Levys tid kommet til Spurs. Bale, Modric, Bostock etc. Men skal man vurdere det mer seriøst så må man selvsagt se hvor mange sammenlignbare klubber har hentet.
Et annet interessent aspekt i den diskusjonen er hvor mye manageren har å si. Deres Pochettino sluttet jo helt å bruke unge spillere, men han vil dere ha tilbake? Selv Mourinho ga flere sjansen enn det Pochettino gjorde de siste årene (gudene vet hvorfor han forandret seg - da mye av hans suksess ble bygget på å være modige med ganske unge spillere).
Conte er nok ikke den mest attraktive der heller. Vet ikke. Kulusevski virker til å ha blitt tiltrukket av han, men hva gjelder andre vet jeg ikke. Tror kanskje spillere ofte ser på det der litt annerledes enn fansen gjør.