Alltid interessant å se hvordan det man trodde og/eller mente tidligere stemmer med tiden. Var kanskje ikke så vanskelig å se hva klubben ønsket å få til så dette er ikke meningen å være "selvskryt", men traff jo overraskende bra. Jeg bommet på Winks og jeg så nok for meg at vi kom til å hente noen bedre en Lenglet (selv om ingen helt vet hvor god han kommer til å være for oss).
Schism Vi trenger ikke flere stoppere, men tipper vi selger Rondon for å erstatte han med noen som er bedre - som enklere kan rullere med de tre som stort sett starter. Gjerne en med venstrefot.
Knapt rakettforskning, men Lenglet passer den beskrivelsen (selv om han opplagt ikke var førstevalget). Og "alle" tenkte nok at Rondon skulle ut.
Schism Vi trenger nok fire. Sessegnon og Emerson viser noe fremgang så kan se for meg at Reguilon ryker og blir erstattet.
Det ble fem, men stemte ganske godt totalt sett. Jeg har fortsatt god tro på at Doherty kommer til å gjøre det godt for oss i år. Så får Spence avgjøre om vi går ut for å hente noen dyrere i januar eller neste sommer.
Schism Lite trolig at Sarr går inn og tar store minutter. Ser nok for meg at vi får inn en etablert CM i sommer, men tviler på at vi trenger mer enn det. Winks tror jeg blir værende og en som nok vil få ganske mye spilletid på høsten fordi det blir så mange kamper.
Igjen noe vel egentlig alle forsto - at en ny CM kom inn. Så ble Sarr femtevalget og ikke Winks. Hørtes egentlig ut på Conte som planen var å beholde Winks, men at Winks hadde lagt stort press på å få dra. Ikke helt heldig da jeg ikke tror det er ideelt å ha Sarr hengende rundt uten å spille (selv om det heller ikke er krise at han får trene med oss en periode).
Schism Ny stopper (slik at Sanchez blir 5. valg), erstatte Reguilon, ny CM slik at Winks blir femtevalg og en ny angriper (hvis ikke Gil) som gjør at Lucas ikke alltid er den som kommer inn først. Så er vi der.
Det er Richarlison. Så forandret jeg litt mening utover i vinduet - at jeg nok mener vi trenger både Richarlison og nå da Gil.
Så vil jeg tro at det vi nå ser på for januar/neste sommer er høyreback (dvs kommer an på hvordan de tre vi nå har utvikler seg). Ny stopper. Hvis Lenglet sjokkerer vil vi sikkert prøve å beholde han. En "backup"/utfordrer til Kulusevski som også ideelt sett kan spille indreløper når Conte ønsker å forandre formasjon. Den spilleren kan jo være Gil. For meg fortsatt litt uforståelig at Gil ikke er bedre ansett av Conte. Litt på samme måte som Bergwijn. Så er Conte ganske sær og selv om det kanksje er litt drøyt av meg å tro at jeg vet bedre enn han - så tror jeg han har en svakhet i at han er litt for kategorisk med tanke på hva slags typer som passer. Bra å ha en klar tanke, men jeg mener det bør være rom for noen unntak. Fra mitt ståsted kan jeg virkelig ikke forstå hva en kar som James har som ikke Gil kan få til (James er muligens noe raskere rett frem uten ball).