Hvis Maguire kostet 80 mill pund burde Højbjerg koste 100 mill. Ikke at han er så god, men som andre sier, han må jo erstattes. Gir liten mening å selge en spiller man ikke trenger å erstatte billig for så å erstatte han med en som er dyrere. Det er dårlig business.

Enig i dette; Højbjerg er god og en veldig verdifull spiller for oss, i en posisjon med høy slitasje og behov for god dekning. Men han mangler det siste lille for å bli en toppspiller som løfter oss et nivå. Jeg synes han er undervurdert, og jeg gjetter på at markedet ikke priser ham høyere enn maks 50, og da synes jeg ikke vi skal selge. Aldri i verden om vi får en bedre erstatter til den prisen (Bissouma i så måte kraftig underpriset i mine øyne). Med Skipp usikker måtte vi da stole på winks/Sarr og sannsynligvis leve med et lavere toppnivå der vi må rotere litt.

Prisen på Bissouma var nok mye påvirket av hans kontrakt. Mulig også saken han hadde hengende over seg.

Det finnes alltid gullkjøp rundt omkring, men de er naturlignok vanskelig å finne. Hvis RM vil ha Højbjerg er jo det også fordi de da ikke har funnet bedre selv. Betyr selvsagt ikke at vi derfor ikke kan finne han, men det er ikke lett. I PL hadde vi vel blitt linket til nevnte Tielemans. Ward-Prowse også sikkert. Med Perisic til å ta dødballer er verdien av Ward mindre. Og uten den store verdien av dødballene er Ward etter mitt syn en del svakere enn Højbjerg. Tielemans ble aldri den spilleren man trodde og vil slite stort som en av to sentrale mot gode lag.

Skal ikke overdrive hvor god Højbjerg er, men hans stil betyr vanligvis at han bare skal bli bedre med alderen. Burde ha minst fem god år igjen. Akkurat nå håper jeg de fem årene blir hos oss. Så fremt ikke RM går fullstendig idiot med 80m eller noe. Selv da er det en risiko for at vi går på en Andy Carroll. Da skjønner alle at vi må ha noen inn kjapt og at vi har penger.

Højbjerg er en solid spiller for oss, og en jeg på ingen måte vil bli kvitt, så misforstå meg rett. Men alt over 50 mill er selvfølgelig selg selg selg i min bok.

Litt usikker på Bentancur, men Bissouma på sitt beste i Brighton har et høyere nivå inne. Skipp var vel den beste av de to da de spilte sammen sist høst.

Mye kommer selvfølgelig an på skaden til Skipp, men synes ikke dekninga er så ille at vi umiddelbart må ha noen inn. Sarr kan ta jobben som fjerdevalg inntil videre.

Det skal sies at Højbjerg kanskje mest av alt ville vært et tap utenfor banen. Der virker han å være enormt viktig.

For meg er det urealistisk og ingenting som tilsier at Sarr er klar for å være fjerdevalg.

Bentancur var helt helt ferdig på slutten av sesongen sist. Koster enormt å spille sentralt for oss. Antar uflaksen til Skipp tar slutt snart, men han trenger uansett herding før han kan spille tre kamper i uka - selv om han beviste at han tåler å spille mye i The Championship.

Så kan man selvsagt håpe at Sarr presser seg inn på laget med tiden. Jeg tror det er minst ett år for tidlig.

Og jeg er langt ifra sikker på at Højbjerg da er den som bør ut. Det vår vel denne sesongen vise.

Hva tenker folk om vinduet hittil?

Selv lander jeg sånn midt på treet. Det positive er at vi handlet tidlig, tydelig at Paratici er kommet inn og Levy har tatt et skritt til siden.

Perisic blir en klar oppgradering. Ellers mye stallfyll som sikkert kan bli greit å ha når kampene kommer tettere. Både Bissouma og Richarlison vil nok få starte en del kamper når vi må hvile førstevalgene.

Litt skuffet over spillere ut. Blir mye lån og kontrakter som løper ut om vi fortsetter på denne veien. At vi ikke har klart å selge en spiller som f.eks Lo Celso er i mine øyne svakt. Men så lenge klubben er stinn av penger og sånn sett ikke trenger de store overgangene ut så er det vel greit fra en supporters ståsted.

Frykter også at veien for folk som Spence og Udogie (neste sesong) kan bli noe lang om vi ikke får kvittet oss med spillere som Doherty og Reguilon.

Er dessverre lite penger der ute...

Synes vinduet har vært fabelaktig jeg.

Ingen lag i England klarer å rydde med store salg virker det som.

Vi har mer eller mindre kjøpt akkurat der de fleste av oss mente at vi trengte å forsterke. Så nå er vi i en posisjon hvor vi kan plukke opp noen hvis det passer på slutten uten at vi må.

Må ærlig innrømme jeg hadde forhåpninger om et par-tre stykker som skulle gå rett inn og heve førsteelleveren. Perisic løser nok problemene vi har hatt på venstresiden.

Men hva med høyresiden?
    Nå kjøpte vi Spence der, men han virker å være et langtidsprosjekt og per i dag 3. valg (evt. 4. valg bak Lucas?). Synes verken Emerson eller Doherty holder mål om man sammenligner de med de beste høyrebackene i ligaen.

Men også andre posisjoner mangler kvalitet. Spesielt en midtstopper av høy klasse (Bastoni, Torres, Bremer o.l.). Davies hadde vært en perfekt backup, men problemet nå er at han fort blir førstevalg også i år.

Noen vil kanskje også si vi bør ha en kreativ midtbanespiller. Jeg er mer usikker der. Da tar jeg heller en spiller som har ekstremferdigheter ala Traore eller Saint-Maximin i å skape ubalanse en mot en.

Enig med deg Cuti. Er fortsatt tid igjen og ting kan skje.
      Men forsvaret er tynt, en skade eller to fra krise. Høyre back, er ikke bra. Å se Emerson ta overstegsfinter som er så trege, at det kommer reklamepause i mellom, er slitsomt å se på.
      Jeg skulle gjerne sett Max Aarons der. Har vært stille rundt han i det siste, men mange ser på han som arvtaker til Walker i City.
      En spiller på midten som kan tre igjennom pasninger har vi, men han har sittet på benken i sesongstarten. Men det kommer til å bli bra, jeg har trua.

Cuti Da tar jeg heller en spiller som har ekstremferdigheter ala Traore eller Saint-Maximin i å skape ubalanse en mot en.

Saint-Maximin på venstrekanten hadde vært fryktinngytende og gitt Son reell konkurranse om plassen.

Kungreke
        Maximin er en kul spiller, men vi har allerede Richarlison der. I min bok en bedre og mer komplett spiller.

Kunne selvsagt alltid vært bedre, men ingen klarer å kjøpe alt i ett vindu.

Jeg har vært kritisk til Davies i årevis, men på ingen måte sikkert at en kar som Bastoni hadde styrket oss der. Shiny new toy osv. Lenglet har gitt oss konkurranse og dekning vi ikke hadde.

På høyre holder Doherty hvis han fortsetter som før skaden. Fra Wolverhampton var han vel den bak Trent som var involvert i flest mål fra høyrebacken. Han er ikke Reece-James, men holder mot de fleste. Bedre enn feks Loftus-Cheek som spiller der nå for Chelsea. Eller Dalot fra United. Tomayasu hos Arsenal er vel et åpent spørsmål enn så lenge. At han ikke er best i ligaen på sin plass er nå greit nok. Hadde ikke en ny annen vært heller.

Men enig at jeg gjerne skulle ha byttet Emerson med en bedre. Selv om Emerson nå er OK. Passer ganske bra med Kulusevski. Virker til å være en flott kar og er sjelden skadet.

Saint-Maximin hadde vært en drøm, men det skipet er seilet. Dessuten er Richarlison allerede konkurrenten til Son.

Skjønner vel egentlig mer og mer av hvorfor vi er linket til feks Zaniolo. Etter mitt syn vårt største «problem» er at vi ikke har noen helt naturlig konkurrent til Kulusevski. Kan vel kjøre Richarlison og Son høyt og Kane litt dypere muligens. Så helt krise er det ikke, men en høyereving hadde vært fint.

Er vel også grenser for hvor mange det er lurt å hente samtidig, og også noe med at noen spillere må ut før flere kan komme inn.

Personlig tenker jeg at noe mer kreativt på midten gir mest mening, synes egentlig vi har grei dekning på backene, spørsmålet er vel mer om toppnivået er bra nok. Nå har man også fire gode valg på tre fremste plasser, med Moura som femtevalg. Er jo også noen farer med å ha for god dekning, da noen nødvendigvis vil surne og falle i verdi med manglende spilletid.

Leste at Tanganga er ryktet bort til Milan, synes det er trist hvis han forlater klubben, har levert på høyt nivå, om enn ikke stabilt over tid, men de unge må jo også satses på om de skal kunne ta steget.

Ser Bellingham og Gnabry er diskutert inne på SC.

Tipper det også er to som vi meget mulig smeller inn et bud på helt på slutten. En er en CM som også kan spille ball og en annen er naturlig høyreving (selv om han stil er ganske annerledes enn Kulusevski).

Tror ikke noe på det, men spesielt Bellingham hadde vært fantastisk.

Haha. Bellingham og Gnabry faktisk. Tror du har vært inne på Liverpoolforum.

Nå ble Bellingham utelukket av Trix vel, men ser ikke helt hvorfor vi ikke skulle ha en sjanse hvis vi virkelig hadde ønsket å prøve.

Ikke akkurat mange klubber over oss i hierarkiet nå. United sliter. Liverpool er på vei ned muligens. Og har høye lønninger. Barcelona er i trøbbel. BM er i Tyskland. Er vel bare City og Real som er opplagt over oss. Og selvsagt en del klubber på noenlunde samme nivå hva gjelder attraktivitet.

Vet ikke hva som skjedde med Gnabry? Signerte han en ny kontrakt? Problemet det er vel først og fremst at han ikke vil være noe opplagt førstevalg for oss samt at han vil kreve ei enorm lønn.

Vi trenger HG. Er vel det som trigget litt optimismen der.

Kan ikke helt se Bellingham velge oss - virker som klubber som Madrid og Liverpool er interessert.

Samtidig er det vel tvilsomt om han går før neste sommer, og vår status kan jo være styrket ytterligere innen da. Så det er vel håpet.

På alle måter en drømmesignering.