Vel. Ikke veldig mye forskjell på Liverpool og oss økonomisk hvis begge gjør det like godt i CL.

Tipper faktisk vi vil være større enn Liverpool økonomisk ganske snart.

Og «alle» vil heller til London enn Liverpool.

Ei heller lenge siden Liverpool kjempet om 7. plasser.

Betyr ikke at vi rekker det før Bellingham blir solgt. Men ser ingen grunn til at vi ikke er like attraktive hvis en spiller skal tenke på de neste fem årene.

City og United ja. Resten er vi minst «on par» med nå.

Liker optimismen. Men større enn Pool er ikke gjort over natta. Når det er sagt så har vi vel midlene i dag også, men vi velger å bruke de annerledes enn de største klubbene som ofte kjøper færre og dyrere når de først handler.

Liverpool ble på mange måter større enn oss over natta (om ikke finansielt).

Var vel flere spillere vi etter sigende kjempet med de om for noen år siden (Gylfi? Dempsey?) - dessverre vant vi.

Liverpool har to store svakheter. Anfield (med tanke på kapasitet - selv om forskjellen nå vel er mindre) og Liverpool vs. London. Samt treningsanlegg (selv om jeg er usikker på hvor mye det betyr).

Tror vi må være ærlige på at Pool alltid har vært en større klubb rundt om i verden, uavhengig av tabellplasseringer i enkeltsesonger og treningsanlegg.

Men nå er vi veldig langt unna Bellingham og Gnabry. To spillere som i hvert fall jeg anser som 100% urealistiske denne sommeren. Da kan vi like gjerne ønske oss Verratti og Messi.

Jeg tror Liverpool allerede er hektet av i år og er ikke spesielt bekymret over dem. Alle større lag går gjennom vanskelige sesonger i ny og ne og jeg tror dette blir Liverpools år med stang ut. Van Dijk blir eldre og har vist at han også har et lav nivå i seg. Tapet av Mane blir syneligere og syneligere, de har mye skader og det gjenstår å se om Nunez tar nivået, personlig tror jeg han flopper.

Liverpool er opplagt en "større" klubb historisk og med tanke på fanbase rundt omkring. Men det er Arsenal også - er det noen som nå mener at hvis vi kjemper om samme spiller så er Arsenal mer attraktive?

Uansett ikke så interessant. Trix mener det ikke er Bellingham og Gnabry signerte vel en ny kontrakt.

Jeg mener vi kan konkurrere mot nesten hvemsomhelst for enkeltspillere. Ikke City og Real. Ei heller United når de er tilbake og hvis Barcelona fungerer normalt. Sannsynligvis heller ikke BM og PSG, men de har ligaen i mot seg - så der finnes det nok en sjanse hvis spilleren vil til PL. Så er det en gruppe med klubber vi er rimelig på likefot med. De beste i Italia, Liverpool, Chelsea osv. Der vil det svinge litt frem og tilbake ettersom hvem som har "momentum". Liverpool har opplagt vært mer attraktive i noen år, men like opplagt at vi var det før det.

Schism Enig. Liverpool er større på grunn av bedre historiske resultater. Men Tottenham er ikke en liten klubb av den grunn, det som er problemet vårt er vel at vi ikke var vunnet noe av betydning på snart 40 år. Beklager til alle dere som mener ligacupen er et stort trofé, den er ikke det. Ligacup trofeer er verdt noe om man vinner noe annet i tillegg, utenom det så er det en trøstepremie. Men blir kanskje litt OT. Uansett tror jeg vi har en bedre "pull" enn Arsenal akkurat nå, vi er mer attraktive enn United som må kaste syke lønninger etter spillere for å få dem, det gjør ikke vi (med unntak av en viss Franskmann).

Litt usikker på hvor Arse kom inn i diskusjonen.

Pool er større pga historiske og nåværende resultater. Vi er ikke i nærheten dessverre. Som det blir nevnt over her så har vi ikke vunnet noe på over 30 år. Det er en mannsalder siden vi vant serien osv.

Men nok om det. Håper fortsatt på en eller to spillere til som går inn og styrker elleveren i dette vinduet, men ser dessverre ut til at Perisic blir beholdningen.

Arsenal var opplagt større enn oss for kun noen få år siden. Så poenget er at disse tingene er ikke så "satt" som det virker som noen tror. Real Madrid og Manchester United er vel unntak. Barcelona stort sett også, men gudene vet hva som skjer der nede. Uansett hvis Barcelona "bestemmer" seg for å ønske den samme spilleren vi ønsker så har vi et problem.

Forstår ikke helt hvorfor man fokuserer på "elleveren". Vårt toppnivå - selv med litt flyt selvsagt - var bra nok til å slå City og til å kjempe med Liverpool da de "måtte" vinne for å henge med i kampen om tittelen. Å opplagt "oppgradere" det laget ville aldri vært enkelt. Derimot helt opplagt at vi manglet bredde - så da synes jeg det er bra vi fokuserte på å fikse det isteden for å brenne alle pengene på en Nunez eller lignende.

Ei heller utenkelig at Bissouma, Perisic og Spence alle starter store kamper når våren kommer. Bissouma og Perisic gjør vel fort det ganske kjapt tipper jeg.

Samt at vi allerede hentet inn to som er nære førstevalg i januar. Altså kan det godt være at vi når vi spiller mot City at 40% av vår startoppstilling er ny på under ett år.

Og fortsatt mulig at vi henter inn en Bastoni eller lignende de siste dagene her. Uten at jeg på noen måte er sikker på at en Bastoni vil umiddelbart bare være bedre enn Davies osv.

Kan ikke si jeg helt deler den tankegangen om at det nesten er umulig å finne noen som styrker oss. De fleste storlag klarer stort sett å finne en eller to plasser i elleveren de prioriterer å hente et nytt opplagt førstevalg. Kan nevne Haaland, Nunez, Jesus, Sterling osv. Men også klubber som Bayern, PSG, Real og Barca går stort sett for en eller flere nye som skal rett inn og løfte laget videre. Gjerne med noen unge for fremtiden i tillegg.

Det er litt av grunnen til at jeg bare er sånn middels fornøyd med vinduet hittil. Perisic går nok inn og hever laget markant. Men ut over han så er det bredden som blir bedre. Og det trengs det også. Men føler likevel at de nevnte lagene styrker bredden gjennom å kjøpe klarere førstevalg enn oss.

Er langt ifra sikker på at Nunez, Jesus og Sterling forsterker sine lag noe mer enn vi forsterker vårt med Richarlison. Og hva gjelder Liverpool og Chelsea solgte de spillere for å gjøre plass til de nevnte - vi har beholdt våre. Og Arsenal hadde et stort hull i den posisjonen (ikke helt ulikt hva vi hadde før Romero på stopperplass).

På slutten i fjor var det opplagt at det var backene våre som var de store hullene. Der har Perisic kommet inn - samt at det for meg er ganske tydelig nå at Conte liker Doherty (og sannsynligvis Emerson bedre enn vi gjør). Spence er heller ingen - selv om det er usikkerhet der. For meg ikke opplagt hvem man skal hente (ikke at det i seg selv er et "bevis" på at det ikke går an). Blant de store lagene sliter mange med ustabile backer. Selv Walker har sett litt shaky ut i starten.

Jeg drømte som alle andre om et klart førstevalg på høyrebacken. Et klart førstevalg på venstre. Og en stopper som er like god som Romero. Så skal ikke si at det har vært perfekt, men står fortsatt inne for "fabelaktig" eller hva slags ord jeg nå brukte. Og at vi har brukt ganske store penger på folk som Spence og Udogie tror jeg også sier noe om hvor fornøyde Conte og Paratici er med vinduet.

Stein på stein. Jeg liker det. Vi hadde litt å ordne. Numerical aspect inn, daukjøtt ut.

Vinduet stenger snart, men syns vi har fått vasket det ganske bra. Ingen grunn til å klage på jobben, og neste sommer kommer polishen.

Tja, vi sitter fort fremdeles med Ndombele og Gio også neste sommer... hadde vært mer fornøyd om vi fant en permanent løsning for dem.

Winks er også en utfordring om det ikke skjer noe rundt ham.

Jeg er ikke så bekymret for at ikke folk som Winks og Reguilon skal komme seg videre. Alltid slik på slutten at det blir et ventespill.

Enig i at det ikke er gunstig med Ndombele og Lo Celso, men Lo Celso er et sted han har prestert bra. Både i den klubben og i den ligaen. Jeg synes han er en veldig bra spiller så god tro på at han kan ha en stor sesong - også inkludert VM. Alltid en risiko selvsagt, men her har jeg veldig god tro.

Ndombele var en helt håpløs situasjon som jeg vil nå kalle OK. Han trenger bare å vise i ett år at han ikke er helt idiot så er det alltid noen som tar han. Det får man håpe kan være mulig.

Alltid noen som ikke lykkes, men da sitter vi litt «plutselig» med en tropp hvor det er veldig få man føler ikke har noe å bidra med. Kan ikke vurdere folk som Spence og Lenglet enda, men da er det spillere som Lucas, Emerson og Sanchez som er våre «dårligste». Og alle de har bevist at de faktisk kan bidra - iallefall i gode øyeblikk. Dessverre ei stund siden man kunne si det om Lo Celso, Ndombele, Winks og Reguilon. Vi har hevet «bunnivået» på troppen ganske enormt.

Knut Winks er også en utfordring om det ikke skjer noe rundt ham.

Synd med spillere som bare hever lønn. I det lange løp tror jeg de taper på det.

Akkurat Winks er utrolig synd. "Født og oppvokst" i klubben. Tok dessverre aldri det siste steget i motsetning til Kane.

Knut Kanskje det er litt av problemet, han er vokst opp i på tvers og bakover Tottenham..

Synes personlig det er stas med klubber som gir lokale en fair sjanse, men ja.

Knut Er helt enig i det, men han tilbyr jo ingenting. Hadde han vært litt mer som Bentancur i pasningsspillet og hakket kvassere aggressivt så hadde han spillt hver eneste uke.