Akkurat nå er Fernandes enda dårligere og han kostet dobbelt så mye. Ndombele, Fernandes og Lo Celso. Pest eller kolera. Selv om Fernandes i det minste var god i 1.5 sesong.
Sommervinduet 2022
Lo Celso ble beskrevet av Conte som "Veik" ifølge en journalist. Tror det handler om mentalitet.
Det høres merkelig ut. Uavhengig av om Conte vil beholde han eller ikke så hjelper det lite å snakke han ned.
Har en argentinsk bekjent som elsker Lo Celso. Mener han har kapasitet til å være ei stjerne. Skal sies at han er rimelig lite objektiv rundt argentinske spillere, men han kan også en del fotball.
Personlig fatter jeg ikke hvor det ble av Lo Celso som faktisk var god der ei stund under Mourinho.
For meg er dette - det gikk ikke - greit nok. Move on. Personlig synes jeg han prøvde i det minste. Kun Ndombele av de som skal ut som jeg «misliker». Reguilon og Winks liker jeg. Selv om det ganske opplagt ikke er noe fremtid hos oss der heller.
- Redigert
Litt fram og tilbake men ser ut til at de lander på "no buy option". Blir kanskje støkk med han til 2025 da!? Får håpe han storspiller. Tenk om han blir så god at vi vil beholde ham!?
Tror heller det må være snakk om at han blir så god at noen andre kjøper han.
Ganske utrolig at et lag som går langt i CL fortsatt ikke har råd til å betale 20m for en kar som vel mer eller mindre spilte fast for de. Sier nok litt om hva klubber utenfor England har å rutte med for tiden.
Skulle det bli managerbytte før han forsvinner, ser jeg ikke bort i fra at vi får se han spille igjen. Synes han viste gode holdninger (innsats) og hadde sin periode (før nedstengningen?) hvor han rett og slett var våres beste.
Men for all del, satser på Conte blir lenger enn kontrakten til Gio.
Nja. De kan være «smarte» fordi det ikke finnes 10 andre klubber med penger som ønsker han.
Uavhengig av hva en del Tottenhamfans føler om han så er han ganske fast på det argentinske landslaget og spilte CL-kampene i fjor. Han er ikke ei verdensstjerne, men definitivt attraktiv.
Så virker det til å skje svært lite rundt omkring i Europa. Mulig det er feil, men akkurat nå føles det slik. Samme for Reguilon. Reguilon og Lo Celso er jo ikke ubrukelige.
Ryktes at Højbjerg er peila ut av Real Madrid som en potensiell Casemiro-erstatter. Isåfall bare å selge til rett pris? Jeg setter stor pris på spillertypen, men optimalt sett er vel Bissouma førstevalg i den posisjonen, og kanskje tilogmed Skipp foran i køen hvis han er skadefri og tilbake til formen fra i fjor høst?
Håper virkelig ikke vi selger dansken. For det første klikker han alle bokser i rollen han innehar, for det andre bredden på midten vi nå har opparbeidet oss en avgjørende forutsetning for at vi muligens kan kjempe om noe i år. Han virker også til å være en veldig fin type å ha i en prestasjonsgruppe.
Alle har en pris, men den bør være sabla høy for Højbjerg. Helt merkelig hvor undervurdert han er.
Er 50m nok? Jeg klarer virkelig ikke å se det. Hvem skal man da erstatte han med? Tielemans? Vi ville endt opp med å bruke de samme pengene, men blitt svakere.
Jeg vet ikke hvem av de fire som kommer til å starte i de store kampene. Nå er Bissouma det shiny new toy. Jeg tror også Bissouma har potensial til å være noe mer enn Højbjerg og Bentancur, men det trodde jeg om Ndombele også. Og selv om Bissouma skulle bli vår beste er det fortsatt ikke gitt at Højbjerg ikke spiller ved hans side.
Og selv om vi er et annet lag nå enn da Højbjerg kom til oss så er jeg helt overbevist om at hans personlighet fortsatt betyr noe for oss.
Så tror jeg ikke noe på dette ryktet uansett. RM har allerede en helt absurd midtbane. Og karen med det navnet man aldri kan stave riktig er allerede kjøpt inn som DM. Skal Højbjerg ta plassen til Camavinga? En spiller som meget gjerne kan vise seg å bli best i verden i den rollen allerede denne sesongen? Valverde er heller egentlig ingen ving. Så har man fortsatt Kroos og Modric der.
Hvis vi kunne få Modric tilbake for å styre oss mot pokaler de neste sesongene, så kanskje
Ginola14 Håper virkelig ikke vi selger dansken. For det første klikker han alle bokser i rollen han innehar, for det andre bredden på midten vi nå har opparbeidet oss en avgjørende forutsetning for at vi muligens kan kjempe om noe i år. Han virker også til å være en veldig fin type å ha i en prestasjonsgruppe.
Amen til denne.
Ryktes vel igjen at Skipp må/bør opereres.
Noe nytt om Skipp? Siste var vel at han snart er klar igjen?
Uavhengig av Skipp er vi vel helt på kanten om vi har nok spillere sentralt. Man kunne selvsagt tenke seg Sarr og Zaniolo som nr 4 og 5, men det ville vært en merkelig sjanse å ta.
Jeg klagde på Højbjerg underveis mot Chelsea, men etter 96 min var han faktisk en av våre som klarte seg best. Det borte mot et veldig godt lag som spilte en glimrende kamp. Og for meg er ikke dette Højbjerg i toppform. Han vil nok aldri bli en ener som kan dominere kamper mot store lag, men han holder mot alle. Kan minne litt om Fletcher for United (selv om Fletcher nok hadde et litt høyere toppnivå).
- Redigert
Sa ikke Conte på siste pressekonferansen at Skipp skulle begynne å løpe igjen i disse dager? Hvilket skulle tilsi at han fremdeles et et stykke unna... men ikke skal opereres igjen??
- Redigert
Hvis Maguire kostet 80 mill pund burde Højbjerg koste 100 mill. Ikke at han er så god, men som andre sier, han må jo erstattes. Gir liten mening å selge en spiller man ikke trenger å erstatte billig for så å erstatte han med en som er dyrere. Det er dårlig business.
Enig i dette; Højbjerg er god og en veldig verdifull spiller for oss, i en posisjon med høy slitasje og behov for god dekning. Men han mangler det siste lille for å bli en toppspiller som løfter oss et nivå. Jeg synes han er undervurdert, og jeg gjetter på at markedet ikke priser ham høyere enn maks 50, og da synes jeg ikke vi skal selge. Aldri i verden om vi får en bedre erstatter til den prisen (Bissouma i så måte kraftig underpriset i mine øyne). Med Skipp usikker måtte vi da stole på winks/Sarr og sannsynligvis leve med et lavere toppnivå der vi må rotere litt.
Prisen på Bissouma var nok mye påvirket av hans kontrakt. Mulig også saken han hadde hengende over seg.
Det finnes alltid gullkjøp rundt omkring, men de er naturlignok vanskelig å finne. Hvis RM vil ha Højbjerg er jo det også fordi de da ikke har funnet bedre selv. Betyr selvsagt ikke at vi derfor ikke kan finne han, men det er ikke lett. I PL hadde vi vel blitt linket til nevnte Tielemans. Ward-Prowse også sikkert. Med Perisic til å ta dødballer er verdien av Ward mindre. Og uten den store verdien av dødballene er Ward etter mitt syn en del svakere enn Højbjerg. Tielemans ble aldri den spilleren man trodde og vil slite stort som en av to sentrale mot gode lag.
Skal ikke overdrive hvor god Højbjerg er, men hans stil betyr vanligvis at han bare skal bli bedre med alderen. Burde ha minst fem god år igjen. Akkurat nå håper jeg de fem årene blir hos oss. Så fremt ikke RM går fullstendig idiot med 80m eller noe. Selv da er det en risiko for at vi går på en Andy Carroll. Da skjønner alle at vi må ha noen inn kjapt og at vi har penger.
Højbjerg er en solid spiller for oss, og en jeg på ingen måte vil bli kvitt, så misforstå meg rett. Men alt over 50 mill er selvfølgelig selg selg selg i min bok.
Litt usikker på Bentancur, men Bissouma på sitt beste i Brighton har et høyere nivå inne. Skipp var vel den beste av de to da de spilte sammen sist høst.
Mye kommer selvfølgelig an på skaden til Skipp, men synes ikke dekninga er så ille at vi umiddelbart må ha noen inn. Sarr kan ta jobben som fjerdevalg inntil videre.
Det skal sies at Højbjerg kanskje mest av alt ville vært et tap utenfor banen. Der virker han å være enormt viktig.