Schism Rett og slett fordi de har defensive kvaliteter de andre ikke har akkurat nå. Porro beviste i går at han ikke kan spille i en firebackslinje per dags dato.nPå vemstresiden blir det samme problemet, Sessegnon og Reguilon er ferdige i min bok, da trenger vi en venstreback som behersker det defensive i tillegg til Udogie som nok trenger tid for å lære seg det engelske spillet.

Kungreke
Davies er en super spiller å ha I stallen, men jeg synes ikke han er god nok til å være vårt førstevalg på v.backen... Perisic eller Sessegnon bør selges når vårt nye førstevalg kommer fra Italia (Udogie)
De to du vil beholde er like, altså best bakover, så jeg synes MAKS en av de bør spille samtidig, vi er SPURS og skal angripe og skape noe, da er ikke fremtiden en 4er m slike backer på begge sidene.
På høyresiden er jeg enig i at d er greit å ha en stødig def back tilgjengelig (Emerson) siden de to andre (Spence/Porro), men tror samtidig at de begge vil bli mer stødige def av å spille i et lag som fungerer.... og om Emerson vil bort som ryktene sier, så kan d være greit å cashe inn...

Litt enig med Hawk. Vi kan ha 2 backer på hver side, hvor førstevalget fungerer best fremover og backup er tryggere bakover - noe ala Porro+Emerson og Udogie+Davies. Mistenker at Spence kanskje kommer til å fungere best lengre fremme.

Så må vi og huske at spillerne kan se veldig forskjellige ut med en annen type spillestil og tilnærming. Det kan godt tenkes at Porro vil fungere bedre defensivt hvis vi som lag står høyere og presser bedre, men at Emerson åpenbart fungerer bedre når vi ligger bakpå i ultra-Drillos-stil. Det kan umulig være enkelt å komme inn som spiller i den suppa vi har vært de siste årene, spesielt defensivt.

Dersom Real Madrid er villig til å legge penger på borde for Emerson, tror jeg vi skal være ganske raskt ute med å selge!

cjmozart Litt enig med Hawk. Vi kan ha 2 backer på hver side, hvor førstevalget fungerer best fremover og backup er tryggere bakover - noe ala Porro+Emerson og Udogie+Davies. Mistenker at Spence kanskje kommer til å fungere best lengre fremme.

Ser jo poenget med dette, men blir helt håpløst å skulle øve inn en ordentlig spillestil dersom du har to helt forskjellige spillertyper i samme posisjon.

Si at vi får inn en trenertype som ønsker at backene flyr opp og ned langs linja.
    Dersom Porro og Udogie blir skadet, står vi plutselig med to backer som knapt kan angripe bredt i banen.

Blir litt som da vi var totalt avhengige av kreativiteten til Eriksen uten ha en spiller som kunne steppe inn.

Du mister backup'en når spillere er skadet, men legger til fleksibilitet i spillestil i forhold til hvilke lag vi møter. Det fungerte bra når vi hadde Walker+Naughton og Rose+Davies, i hvertfall i noe grad. Beholder vi noen spillere som er fleksible med tanke på posisjoner kan det fungere greit, slik at Kulusevski kan spille offensiv back hvis Porro er ute feks.

Nå både tror og håper jeg at det blir store utskiftninger i alt fra spillestil til spillerpersonell i sommer, og at det blir mer fruktbart å diskutere når vi ser hvordan vi skal spille og hvilke spillere som er tilgjengelig. Jeg er i hvertfall enig i at hvis det kommer et godt bud på Royal, så bør vi slå til - selv om han har vist fremgang, så er han på ingen måte noen stor byggeblokk for hvordan vi ønsker å se ut.

Vi er tjent med å ha Royal enn så lenge. Ihvertfall inntil ny manager er spikret og han har gjort sine vurderinger.

Ikke så rart at hans agent/far begynner med "slikt vas" når han ser ting butter i mot i nåværende klubb.

cjmozart
        Ikke grunleggende uenig, men synes en av hver back er massiv overkill. Fungerte bra da vi hadde Tripper/Walker og Rose/Davies. Da har du fleksibiliteten (Davies), samt at du har alternativer som kan bidra offensivt (Trippier).

Porro/Spence og Destiny/Davies hadde sånn sett vært perfekt dekning spør du meg. Selg Royal, Sess og Reggie, og bygg litt nytt.

Knut Skjønner faren godt jeg, hadde tenkt det samme egentlig.

Umulig fra utsiden å vite hvem av Lloris, Davies, Dier osv. er "problemet" med det som skjer nå. Dier får mye "tyn" om dagen, men for alt vi vet er han en av de som virkelig prøver å få folk til å "skjerpe" seg osv.

Kan være et argument for å kvitte seg med Davies også, men løser vel ingenting med Emerson. Hadde Emerson vært venstreback hadde ting vært mye enklere slik sett.

Så trenger vi faktisk å selge noen som også gir penger. Kanskje er Emerson blitt en slik.

Hvis det hypotetisk er de to det står mellom, ser jeg egentlig ingen argumenter for å beholde Royal over Davies.

Både Mourinho og Conte har vel skrytt Davies opp i skyene hva gjelder profesjonalitet og stå på-vilje. Trukket frem ham spesifikt. Så at han skal være en del av «problemet» sånn sett sliter jeg med å tro.

Davies er dessuten blitt HG i Europa. En kontinuitetsbærer - selv om det ikke er utelukkende positivt her, så må man ha noen av de. Royal på sin side har fått litt hype etter (la oss være ærlig) 3-4 gode kamper i vinter. Kan fort være nå eller aldri mtp å få solgt ham for en ok sum. Davies får vi derimot neppe noe særlig penger for.

• Knut svarte på dette.

Dougie Både Mourinho og Conte har vel skrytt Davies opp i skyene hva gjelder profesjonalitet og stå på-vilje. Trukket frem ham spesifikt. Så at han skal være en del av «problemet» sånn sett sliter jeg med å tro.

Det samme gjelder Dier, av flere managere.

Dougie Royal på sin side har fått litt hype etter (la oss være ærlig) 3-4 gode kamper i vinter. Kan fort være nå eller aldri mtp å få solgt ham for en ok sum.

Ikke minst med tanke på hva slags Emerson som kommer ut i andre enden av skaden...

Mourinho og Conte har også påpekt hvor profesjonell gruppa er osv.

Blir vel fort litt off-topic. Fra utsiden er det helt umulig å si noe særlig om hvem som bidrar positivt og hvem som ikke gjør det. Det jeg tror alle kan være enige om er at det er noen "mangler" der - hvem nå det er (og det trenger ikke nødvendigvis være mye som skal til før man kommer inn i en positiv spiral - jeg er ikke en av de som tror at alt er gjennområttent).

Schism Enig. Det blir for enkelt av Conte og fansen å legge all skyld på spillerne:

Conte viste at han manglet evne til å tilpasse formasjon og spill etter hva han hadde av spillermateriale (samt at han var sta og lite pragmatisk). På toppen av det hele så er signaturen av Perisic (synes det oser 100% Conte av ham) en av spillerne som har falt mest igjennom. Fikk inntrykk av at han ble hentet som "rettesnor" for laget hva angår profesjonalitet og innsats.

Fansen husker ikke fra uke til uke. Forrige uke ønsket vi ny formasjon, nå spør vi hva i søren Stellini tenkte med som byttet formasjon. I januar var Porro mannen vi trengte for å nå neste nivå og klubben hadde vært håpløs om den ikke kastet alle prinsipper overbord for å signere ham. Nå er han et bevis på at klubben er udugelig på signeringer. Stellini var selve frelseren i januar. Nå er han også et bevis på udugelighet fra klubbens side.

Tror vi vil se bedre ut under ny ledelse nesten uansett hvem. Men vedkommende bør få hele pre-season til justeringer...

Veldig bra oppsummert. Prøve å ikke kommentere mer for at vi kommer tilbake til topic igjen.

Dailymail skriver 25 April 2023 om Emerson Royal;

"I have NEVER spoken to him about it': Tottenham defender Emerson Royal plays down claims from his dad that he is 'better suited to Real Madrid' as the Brazilian right-back insists he is 'happy' in north London"

Sånn Porro har startet gjør vi lurt i å beholde Royal en stund til. Forhåpentligvis kommer det inn en ny manager som skal spille med 4 bak og da kan fort Porro få kjempetrøbbel om han ikke tar noen syvmilssteg defensivt ganske fort.

Tar Porro og det defensive hos han med knusende ro, inntil han er en del av et lag, og ikke minst et forsvar som henger noenlunde sammen. Han virker både til å ha litt "fotballhode" og "trøkk" i kroppen, så alt ligger til rette. Like god på hode som royal vil han aldri bli. Men der er royal i en særstilling som back

Har nevnt det før, og følelsen siste kampene har bare blitt forsterket. Porro minner om Trippier på godt og vondt. Offensiv og fin fot, men mangler fysikken til å bli virkelig god defensivt. Husker savnet etter Walker bare ble større og større for hver kamp da Trippier overtok plassen. Nå var Walker unik og topp 3 høyrebacker i verden siste 10 år, men Trippier kunne aldri bli i nærheten pga. fysikken.

Så ikke overbevist om at Porro blir en back i verdensklasse i et system med fire bak. Fem bak er selvsagt noe annet. Da er sjansene langt større. Så neste manager blir spennende for Porro.

• Knut svarte på dette.