Haha. Fyflate. Operasjon faktisk.

Og enig med Cuti. Tragisk hvis det stopper et salg - spesielt når han virkelig begynte å imponere - som betyr at vi fort ville fått de 30m eller noe tilbake.

en måned senere

Vi når stadig nye bunnivåer. Nå sier far og agent Royal senior at han ønsker seg til større klubber 🤣

Hehe har sett ham på sitt neste og dårligste. Og toppnivået et kanskje Real Madrid men bunnnivået er langt under Championship

Han er nok vår klart beste høyreback, uten at det sier så mye.. Men at Real Madrid skal hente han tviler jeg litt på...

Kommer an på tidsperspektivet. Akkurat nå er han det (alt er bedre enn Porro - sannsynlig selv Emerson fra 6 mnder tilbake), men han har tross alt kun spilt et håndfull gode kamper.

Så er det mulig dette «nye» nivået er den faktiske Emerson og at han vil ha en fantastisk karriere. Personlig tror jeg både Porro og Spence har en del høyere potensial. Så flott hvis Emerson blir solgt til en god penge i sommer.

Schism Mulig jeg er litt vel negativ til Porro, men har tatt meg i å lure på om han ble kjøpt basert på at han dominerte mot oss, og da, hvem dominerte han, Perisic? Får bare tro at scoutingen vår er bedre enn som så. Han er nok en god wingback som har kommet inn i et lag i oppløsning.

Skulle vi derimot få en manager som kjører 4 bak, tror jeg han vil slite, og der er muligens Royal vårt beste alternativ. Kanskje Porro kan flyttes opp som wing? Skal sies at jeg mest sannsynlig har sett mindre av Spence enn andre her inne, så der vet jeg lite.

Mabbutt

For meg er det litt oppskrytt hvor forskjellig det er for en back å spille som vingback og som back i fire back. Det går seg vanligvis til. Danny Rose et godt eksempel. Store problemer defensivt i starten, men på slutten hos oss var han først og fremst solid defensivt og heller dårlig offensivt.

Porro har et voldsomt rykte i Portugal, men det har man selvsagt interesse av å "pumpe" før et evt. salg.

For meg er det ingen tvil om at Porro har ferdigheter. Så er det ikke akkurat en takknemlig oppgave å komme inn i dette laget. Selv Romero har fullstendig gitt opp og gir knapt den støtten Porro trenger (i alle fall nå i starten).

Helt åpenbart for meg at dersom vi skal legge om til fire bak så er Davies og Emerson de to viktigste spillerne vi må beholde. Tror forøvrig både Udogie og Porro fint kan spille ving lenger fremme.

Kungreke

Hvorfor?

Vår beste fotball i "moderne tid" var gjerne med Rose og Walker i 4-2-3-1. Selv om Rose og Walker ble gode defensivt med tiden så var de ikke først og fremst veldig solide defensivt rundt 2016. De var selvsagt ikke Perisic defensivt, men god tro på at Porro blir god nok der. Spence også. Udogie kjenner jeg ikke, men han har i alle fall det fysiske.

Det viktigste da er at man har en sentralt på midten som er litt ekstra solid defensivt. Dier brukte å være det. Han var faktisk veldig god til å synke ned der et par sesonger. Wanyama var ikke like god til å hjelpe stopperne slik, men også veldig solid før skadene tok knekken på han. Kan fint se for meg at Bissouma kan bekle en dyp rolle slik. Højbjerg også. Højbjerg er faktisk veldig solid på hodet hvis han faller ned for å dekke innlegg. Bentancur også, men han ønsker man muligens i en litt mer offensiv rolle.

Personlig er jeg møkkalei av backer som ikke kan noe annet enn å slå ballen sidelengs og bakover. Davies hadde en merkelig sesong hvor han hadde 6 målgivende, men generelt ødela han bare angrep. Kan ikke se at det forandrer seg.

Schism Rett og slett fordi de har defensive kvaliteter de andre ikke har akkurat nå. Porro beviste i går at han ikke kan spille i en firebackslinje per dags dato.nPå vemstresiden blir det samme problemet, Sessegnon og Reguilon er ferdige i min bok, da trenger vi en venstreback som behersker det defensive i tillegg til Udogie som nok trenger tid for å lære seg det engelske spillet.

Kungreke
          Davies er en super spiller å ha I stallen, men jeg synes ikke han er god nok til å være vårt førstevalg på v.backen... Perisic eller Sessegnon bør selges når vårt nye førstevalg kommer fra Italia (Udogie)
          De to du vil beholde er like, altså best bakover, så jeg synes MAKS en av de bør spille samtidig, vi er SPURS og skal angripe og skape noe, da er ikke fremtiden en 4er m slike backer på begge sidene.
          På høyresiden er jeg enig i at d er greit å ha en stødig def back tilgjengelig (Emerson) siden de to andre (Spence/Porro), men tror samtidig at de begge vil bli mer stødige def av å spille i et lag som fungerer.... og om Emerson vil bort som ryktene sier, så kan d være greit å cashe inn...

Litt enig med Hawk. Vi kan ha 2 backer på hver side, hvor førstevalget fungerer best fremover og backup er tryggere bakover - noe ala Porro+Emerson og Udogie+Davies. Mistenker at Spence kanskje kommer til å fungere best lengre fremme.

Så må vi og huske at spillerne kan se veldig forskjellige ut med en annen type spillestil og tilnærming. Det kan godt tenkes at Porro vil fungere bedre defensivt hvis vi som lag står høyere og presser bedre, men at Emerson åpenbart fungerer bedre når vi ligger bakpå i ultra-Drillos-stil. Det kan umulig være enkelt å komme inn som spiller i den suppa vi har vært de siste årene, spesielt defensivt.

Dersom Real Madrid er villig til å legge penger på borde for Emerson, tror jeg vi skal være ganske raskt ute med å selge!

cjmozart Litt enig med Hawk. Vi kan ha 2 backer på hver side, hvor førstevalget fungerer best fremover og backup er tryggere bakover - noe ala Porro+Emerson og Udogie+Davies. Mistenker at Spence kanskje kommer til å fungere best lengre fremme.

Ser jo poenget med dette, men blir helt håpløst å skulle øve inn en ordentlig spillestil dersom du har to helt forskjellige spillertyper i samme posisjon.

Si at vi får inn en trenertype som ønsker at backene flyr opp og ned langs linja.
            Dersom Porro og Udogie blir skadet, står vi plutselig med to backer som knapt kan angripe bredt i banen.

Blir litt som da vi var totalt avhengige av kreativiteten til Eriksen uten ha en spiller som kunne steppe inn.

Du mister backup'en når spillere er skadet, men legger til fleksibilitet i spillestil i forhold til hvilke lag vi møter. Det fungerte bra når vi hadde Walker+Naughton og Rose+Davies, i hvertfall i noe grad. Beholder vi noen spillere som er fleksible med tanke på posisjoner kan det fungere greit, slik at Kulusevski kan spille offensiv back hvis Porro er ute feks.

Nå både tror og håper jeg at det blir store utskiftninger i alt fra spillestil til spillerpersonell i sommer, og at det blir mer fruktbart å diskutere når vi ser hvordan vi skal spille og hvilke spillere som er tilgjengelig. Jeg er i hvertfall enig i at hvis det kommer et godt bud på Royal, så bør vi slå til - selv om han har vist fremgang, så er han på ingen måte noen stor byggeblokk for hvordan vi ønsker å se ut.

Vi er tjent med å ha Royal enn så lenge. Ihvertfall inntil ny manager er spikret og han har gjort sine vurderinger.

Ikke så rart at hans agent/far begynner med "slikt vas" når han ser ting butter i mot i nåværende klubb.

cjmozart
                Ikke grunleggende uenig, men synes en av hver back er massiv overkill. Fungerte bra da vi hadde Tripper/Walker og Rose/Davies. Da har du fleksibiliteten (Davies), samt at du har alternativer som kan bidra offensivt (Trippier).

Porro/Spence og Destiny/Davies hadde sånn sett vært perfekt dekning spør du meg. Selg Royal, Sess og Reggie, og bygg litt nytt.

Knut Skjønner faren godt jeg, hadde tenkt det samme egentlig.