Kungreke
Hvorfor?
Vår beste fotball i "moderne tid" var gjerne med Rose og Walker i 4-2-3-1. Selv om Rose og Walker ble gode defensivt med tiden så var de ikke først og fremst veldig solide defensivt rundt 2016. De var selvsagt ikke Perisic defensivt, men god tro på at Porro blir god nok der. Spence også. Udogie kjenner jeg ikke, men han har i alle fall det fysiske.
Det viktigste da er at man har en sentralt på midten som er litt ekstra solid defensivt. Dier brukte å være det. Han var faktisk veldig god til å synke ned der et par sesonger. Wanyama var ikke like god til å hjelpe stopperne slik, men også veldig solid før skadene tok knekken på han. Kan fint se for meg at Bissouma kan bekle en dyp rolle slik. Højbjerg også. Højbjerg er faktisk veldig solid på hodet hvis han faller ned for å dekke innlegg. Bentancur også, men han ønsker man muligens i en litt mer offensiv rolle.
Personlig er jeg møkkalei av backer som ikke kan noe annet enn å slå ballen sidelengs og bakover. Davies hadde en merkelig sesong hvor han hadde 6 målgivende, men generelt ødela han bare angrep. Kan ikke se at det forandrer seg.