Schism Mulig man flytter Dier opp som CM 😅 Ikke bra, men gudene vet. Kanskje litt ungdommelig entusiasme kan føre noe godt med seg?
Dougie Lite perspektiv ref Milan-kampen og vår nykomponerte midtbaneduo. Sist vi slo dem på San Siro i 2011, startet vi med Sandro og Palacios på midten og Gallas og Dawson i midtforsvaret. Milan hadde Nesta, Gattuso, Thiago Silva og en peak Zlatan. Det er håp!
Cuti Da hadde vi også en trener som ville spille fotball. Men 5. plassen i PL skal slå 5. plassen i Serie A normalt sett.
Madball Sjukt at det er 12 år siden alt. En digresjon men jeg var veldig skeptisk til Gallas da han kom men synes han tilførte oss mye. Har alltid ment at midtstopper konstellasjonen er den viktigste. Nå spiller vi ofte med 3 men kan nevne en haug av stopperen vi har hatt hvor makkeren har hatt alt å si for hvor bra det fungerte. Mabbut. King. Naybet. Gallas.Toby. Jan. Romero. De nevnte midtstopperene spilte med mye "rart" men fikk allikevel forsvaret til å henge sammen.
Kungreke Er åpenbart for meg at de viktigste ingrediensene i et godt forsvar (utenom sidebacker) er en god leder som er disiplinert og gjør lite feil, Dier er ikke den spilleren, og en solid Keeper man kan stole på, så lenge man har det kan de 1-2 andre stopperne være så som så. Ser på Romero som en fantastisk løytnant i et slikt forsvar, vi mangler bare den solide lederen. Tror Hugo også hadde fungert bedre om det var på plass, han er fortsatt en god keeper man kan stole på i et slikt scenario.
cjmozart Gallas var ekstremt ustrukturert og skapte en haug av farlige situasjoner som han selv som regel avverget på en imponerende måte. Må ha vært et mareritt å spille med.
Schism Tror man romantiserer litt hvis man drømmer om Gallas. Samme med Dawson. Synes også Davies får ufortjent mye tyn (mot Leicester var ikke Davies involvert i noen av målene - oppspillet på 2-1 er noe som helt tydelig er en instruks), men etter kampen mot Leicester ser jeg jo poenget.
Dougie Schism (mot Leicester var ikke Davies involvert i noen av målene - oppspillet på 2-1 er noe som helt tydelig er en innstruks) Instruks, ja, men en ganske svak pasning.
cjmozart For meg virket timingen litt av med den passningen, men umulig å vurdere om det er Davies som spiller den litt for tidlig/sen eller om det er Kane som var litt avslått.
Dougie Kan ha vært Kane som ikke er helt påskrudd og. Men for meg ser det ut som en klassisk «kompispasning» fra løkka.
Schism Davies blir satt under press der - for meg opplagt at han enten må prøve det oppspillet eller rett og slett bare klarere. Og uansett hvor bra det oppspillet er så er enhever midtstopper foruten Dier istand til å forstå at det kommer. Da blir det en litt 50/50-duell for Kane. Det vet "alle", men igjen hvis man ikke har Dier så skal det ikke føre til målsjanse i mot fordi ens midtspiss taper en duell.
Cuti Skal ikke kimse av Napoli, Inter og Benfica. MEN. Milan unngår altså Bayern, City, Chelsea og Real på veien mot finalen. «Hvis» og «tenk om» er noe man blir god på som Spurssupporter.
Schism Og Blackburn hjemme i FA-cupen. Ikke at man skal legge for mye i de forskjellige navnene. Ganske vanlig at det er flere «små» klubber langt inne i CL. Alltid flere «store» som ryker enn man tror.
Dougie Schism Samtidig er vel dette en sesong hvor samtlige av de største klubbene vakler litt. Bayern, City og Madrid er ikke helt der de skal være - går stadig på bananskall. Liverpool og Chelsea har en off sesong, Barca, Juventus og Atletico ikke i nærheten. Ikke at vi hadde vunnet selvfølgelig. Men har vel ikke vært like store sjanser for en underdog siden det året Monaco og Porto møttes. Krysser fingrene for Napoli eller Benfica!
Schism Dougie Delvis enig. Selv om jeg mener det overdrives hvor «dårlig» ligaen er når Leicester vinner eller «mindre» lag gjør det godt i CL. Enig i at toppnivået som de store når når de har gode lag ikke kan oppnås av de mindre så skjer det heller sjelden selv blant de store. Barcelona et perfekt eksempel. Selv med den ufattelige generasjonen de hadde så vant de ikke alt i 10 år.
Dougie Forøvrig hadde vi blitt maltraktert av Napoli basert på hvordan lagene har sett ut denne sesongen. Ndombele hadde sikkert spilt en rolle og, så vi slipper iallefall den ydmykelsen!