Alle muligheter mot Milan over to kamper. Vil si vi er knappe favoritter.
Champions League 22/23
Fin trekning på alle måter. En skikkelig storklubb, som samtidig ikke er på et veldig høyt sportslig nivå om dagen. Er vel bare Brugge som skal være åpenbart svakere, selv om gruppespillet viste at ingen matcher er enkle for oss på dette nivået.
Også en mulighet til å besøke en av Europas bedre byer, samt krysse av San Siro før den rives. Her skal det virkelig vurderes tur.
Gode minner fra dette oppgjøret har vi og. Lennon til Crouch!
- Redigert
Hører at det er 5000 plasser i bortekapasitet... burde være mulig å skaffe billett da
AC vant ligaen og ligger godt an i år. Vil si de er opplagt favoritter, men mye kan skje før neste runde. Bygger vi på andreomgangen mot Pool og faktisk får spillere skadefri så er det nok mer enn sannsynlig at vårt toppnivå er høyere enn ACs.
Bra vi ikke møtte PSG, men AC var kanskje det nest verste? Vet ikke. Ser alt for lite av de lagene om dagen - så kun basert på resultater (de kan lyve - på samme måte som vi har bedre resultater enn spill i år).
Hei, jeg er ny her i forumet, så åpner litt forsiktig. AC Milan er overkommelig motstand, vurderer ca. 50/50 her. Men.. det MÅ endringer til i forsvaret, der er problemet til Spurs ! Jeg er litt usikker på om kjøp/leie nye spillere i januar vinduet kan spille i CL i 2023 ? Uansett må det gjøres noe med forsvaret, det ser vi alle. Slår vi AC Milan, er det med litt flask, mulig å komme videre !
Mener flaks, men det må flaske seg !
- Redigert
Schism
Vet nå ikke med opplagte favoritter. I utgangspunktet skal jo regjerende mester i Italia være det mot oss, men lenge siden det fungerte sånn i praksis. Napoli virker å være eneste italienske lag som pr nå holder høyt internasjonalt nivå, og det gjenspeiles jo greit på tabellen i Serie A også.
Ikke at vi holder høyt nivå heller - basert på høstformen vår har de vel kanskje et ørlite overtak. Men vi snakker om et lag som tapte 5-0 over to kamper mot et Chelsea-lag som har slitt vel så mye som oss.
Og ser man spiller for spiller skal vi være bedre. Backene deres er bedre enn våre, midtbanen jevngod. Ellers skal er det vel favør oss.
Vet ikke hvordan jeg vil rangere Milan mot de andre, men som sagt bare Brugge som er opplagt dårligere i min bok. Samtidig kanskje bare PSG som er opplagt bedre. En ting er iallefall sikkert, og det er at Milan nok jubler minst like mye over denne trekninga som oss.
Ginola14
Såvidt jeg har skjønt skal den rives etter vinter-OL i 2026, og planen er at Inter og Milan skal ha fått på plass en ny stadion innen det. Kjenner jeg italienske byggeprosesser rett, er riktignok ikke siste ord sagt
Lurer på om den ble pussa opp til vm i 1990, men selve stadion er vel nesten 100 år gammel.
Per dags dato vil jeg si opplagte. Uten at jeg kjenner AC så tyder alt på at de er et ganske bra hakk opp fra Marseille, Frankfurt og Sporting. Per dags dato vil vi da ha ganske betydelige problemer.
Så skriver jeg også at vi nok har høyere toppnivå - så hvis vi kommer dit vil vi være favoritter.
Så blir de fleste av disse utslagsrundene tettere enn man tror. Vi var ikke et godt lag da vi nådde finalen. Vi hadde litt flyt mot City og Ajax (selv om vi aldri fortjente å ligge så langt bak Ajax heller før den opphentningen) - og så hadde vi uflaks i finalen. Så selv om vi evt. halter inn til denne runden med spill slik vi har hatt så langt i år så har vi selvsagt en sjanse. Som du (Dougie) sier - så er det ingen grunn til å tro at AC vil være noe uslåelig lag. Generelt henter italienske lag spillere på hyllen under vi henter fra. Så da må de slå oss på å være et bedre lag - ikke ha bedre individuelle spillere.
Ser på AC Milan sin hjemmeside at matchdato første kamp er 14.02.23, er det bekreftet noe annet sted ?
- Redigert
Avbestillbart hotell og fly til Milano booket - nå er det bare å satse på at man får tak i billett
- Redigert
Klubben har nå åpnet for å søke om billetter til Milan borte gjennom billettplattformen.
https://www.tottenhamhotspur.com/news/2022/december/ac-milan-v-spurs-ticket-news/
Nærmer seg CL igjen. Positivt at Milan er i fritt fall om dagen
Nå er det 2,5 uker til første kamp og veldig sannsynlig (eller typisk) at de snur trenden innen det. De har 1-2-2 etter vm-pausen og vi har 2-1-3. Begge ca på 5.plass i sin liga. Ganske jevnt vil jeg si og noen opplagt favoritt blir det nok ikke foran dette oppgjøret.
Å ta seg videre et knepp eller to i CL mener jeg er fullt mulig og jeg tror det hadde vært en enorm boost for spillerne som ville virket positivt inn i ligaen.
Like sannsynlig at vi snur den?
Ingen ekspert på det Milan-laget, men vi har opplagt en sjanse. Spiller for spiller er jeg ikke i tvil om at vi er bedre, men så føles det ikke ut som vi er så veldig nære på å få ut maks. Møter vi et annet lag i litt samme posisjon er det naturlignok en stor fordel. Hadde vi møtt et Milan som fyrer på alle sylindre hadde vi ikke hatt sjans slik vi har fremstått i år.
Ser ut som midtbanen vil være Skipp+Sarr mot Milan