Jeg tror ikke man kan si mye om City basert på at Romero forsvant ut. Det hadde med at hele laget forandret seg - noe man hadde gjort med Romero også. Hadde vi vunnet kampen med en frisk Romero?
Og hva gjelder hans lederegenskaper synes jeg det er vanskelig å kommentere noe særlig fra utsiden. Folk som Keane, Cantona, Vieira, Vidic, Davids, Adams etc. hadde alle temperament, men var sannsynligvis alle strålende ledere.
Vi får se litt tenker jeg. Nå har han gått høyt ut noen ganger. Den siste har jeg som sagt ikke så mange problemer med, men nå har han sagt sitt. Da er vi ferdige med det. Spillere får man nå ikke kjøpt. Da vil en leder brette opp ermene og leverer på banen. Gjør Romero nå det så har jeg heller fått litt mer respekt for han igjennom dette enn mistet.
Samtidig er fallhøyden stor. Leverer ikke Romero, men tvert imot "gir opp" eller mister fokus. Da kan man diskutere hvor smart dette har vært fra Romero. Også for han personlig. Ingen klubber ønsker å ha folk som skaper støy uten å levere.