Dougie
Jeg husker ikke hvordan Pochettino omtalte Dier, Alli osv. da de slo igjennom. Mulig det var det samme, men for meg er dette en trend. Samme med Ndombele. Skulle trenge 2 år. Og han slapp faktisk unna med det da Ndombele startet svakt - jo - men Pochettino (den allvitende) sa han trengte 2 år. Problemet var ikke at Ndombele trengte 2 år, men at Pochettino og klubben hadde kjøpt en ubrukelig spiller. VDV trenger to treninger under Ange og er god nok til å spille. Selvsagt ikke statistisk signifikant, men ingen skal fortelle meg at det ikke har noe å si at Ange sier kjør på til nevnte VDV, Udogie og andre og at det ikke akkurat er negativt.
For meg er det en forskjell fra den gode Pochettino. Som flyttet til Wembley og så ingen problemer. Som flyttet Dier opp på midten og så ingen problemer. Den Pochettino fikk spillerne til å tro på at alt er mulig. Dagens Pochettino må vel se på det som en utrolig seier å ikke tape på bortebane.
Startoppstillingen denne helgen:
Chelsea: 24.0 år i snitt
Arsenal: 24.1
Tottenham: 24.5
Bournemouth: 24.8
Chelsea er opplagt unge. Men tror faktisk det ble nevnt under en av kampene i går at Arsenal og Burnley har hatt de yngste startoppstillingene i år. Mulig Chelsea er på tredjeplass (de slår vel fort den hvis Silva blir skadet). Men det er ikke unikt og i motsetning til Burnley er det ikke slik at Chelsea har skrapt sammen en gjeng med tilfeldige unggutter - dette er også i mange tilfeller unge spillere med solid erfaring (Fernandes mest ekstrem, men også slike som Mudryk).
Synd at Pochettino har Chelsea fordi jeg håper opplagt han får sparken innen kort tid (ettersom det vil være et tegn på at Chelsea da er hektet av topp 4 for i år). På samme tid er jeg som nevnt mange ganger meget nysgjerrig på å se hvor god Pochettino er. Min hypotese er at han er en ganske gjennomsnittlig manager hvor alt klaffet noen år under oss. Samtidig liker jeg karen (selv om jeg synes han ble en dust på slutten for oss) og jeg er oppriktig spent på å se hva han kan få til med tid. Tar jeg feil - eller har jeg akkurat hva gjelder Pochettino rett (jeg drømte om ten Hag og Potter for Tottenham så ikke slik at jeg på noen måte tror jeg alltid har rett hva gjelder managere - selv om de heller opplagt ikke er «ferdige» helt enda).