Er vel nesten bare her inne man må argumentere for at Poch var en kjempesuksess. CL-finale og kjempe om ligagull sier vel egentlig det meste. Trenger ikke lete etter gjennomsnitt og antall år osv da.

Schism
Ja, fair enough! Så vil jeg påstå at det blir en noe urettferdig høy målestokk, som omtrent bare Sir Alex og Pep kommer godt ut av. Resultatene til Pochettino tilsier i min bok jevnt over at han er en veldig, veldig god manager.

Poch var vår beste manager siden Burkinshaw, noe som gjør han til en gigant i vår historie; helt uavhengig av hvilke superlativer man ønsker å bruke

Stort sett levert de samme resultatene som våre andre managere. Foruten 2 år. Er jo bare objektivt sant.

Schism
    To tredjeplasser og en andreplass må vi langt tilbake i tid for å slå. Laaaaaangt......

OsvaldoArdiles

Er jo enig i det. Bare å lese hva jeg skriver.

71 poeng som ga tredjeplassen er ikke noe spesielt. Andre har klart like bra med poeng. Hvor man ender opp på tabellen er mer tilfeldig.

At vi klarte 71 poeng med det laget er ikke noe større prestasjon enn Redknapp med 70 og var muligens AVB med 72.

Poeng er vel og bra det, men det er tabellplasseringen som teller. Bedre å vinne ligaen med 80 poeng enn å komme på andreplass med 100 poeng.

Spørsmålet er hva som reflekterer prestasjon og hva som er mer tilfeldig. Det kan diskuteres.

Vinner selvsagt heller serien på 70 poeng enn å blir nr 4 med 75. Men hva som faktisk er den største prestasjonen er jeg mer usikker på.

Pochettino er interessant der også. Ble nr. 8 med Southampton (56 poeng). Puel ble også nr. 8 med Southampton (46 poeng). Like god prestasjon? Jeg vil argumentere for nei - vil si Pochettios 56 poeng er betydelig bedre.

I 2016-17 sesongen når vi kom på andreplass var vi både laget med flest scorte mål og laget med færrest baklengsmål. Det er sikkert ikke ofte et lag klarer begge deler uten å samtidig vinne serien

Lampard taper i kveld også . Da er vel Pochettino klar i morgen ..

17 dager senere

Blir spennende å se om han feirer når de scorer mot oss. Tror ikke det.

Nei så jævlig. Fuck Levy!!

Vi var nok aldri interessert... og jeg er i grunn enig - det er for tidlig.

Knut

Ikke uenig generelt, men kommer an på hva vi ender opp med. Hvis vi risikerer enda en sommer uten avklaring og hvor Nuno mkII kommer inn - så burde man absolutt gått for Pochettino.

Så kan man tolke det positivt - at vi er så trygge på at vi finner en god - slik at vi lot Pochettino gå (hvis han hadde valgt oss foran Chelsea da - vi vet jo at ingen vil jobbe med Levy).