Der er halve problemet. Det andre er at den andre spilleren man må passe på er Kudus.
Ta ut to mann. Så er man klar. Og hverken Porro eller Kudus er Messi. Begge to må ha OK vilkår for å levere.
Romero vil hjelpe. Også Udogie. Ikke fordi Spence er dårlig, men fordi vi må ha en annen spillertype på venstrebacken nå.
Og man må få orden på de tre på midten. Kanskje kan Palhinha og Bentancur spille, men da kan man ikke ha en ubrukelig Simons som nr 10. Bergvall har heller ikke vært god nok der. Sarr har vel sett minst dårlig ut, men han har begrensninger som ligner litt på Palhinha og Bentancur.
Og da sitter man igjen med Odobert som venstreving. Ikke vært ubrukelig han, men heller ikke lysende.
Men skal man holde denne formasjonen må etter mitt syn laget mot United bli (hvis Bergvall er ute):
Vicario
Porro Romero VDV Udogie
Palhinha Bentancur
Kudus Sarr Odobert
Muani
Bergvall inn for Palhinha/Bentancur hvis tilgjengelig.
Tror ikke på noen revolusjon, men det beste vi kan få til neste helg etter mitt syn.
Og jeg tror med litt flyt at vi kan få til mye bra med den kjernen der. Bare at når ting lugger blir det tungt. Alt blir 2+2=3.