At vi taper mot et bra lag i veldig god form er ikke verdens undergang. Spesielt ikke når man slipper inn to fryktelig bra mål.
MEN - at vi spiller enda en kamp knapt uten noen form for angrepsspill er fryktelig skuffende.
Hvor mange ganger ender vi opp med å sette backen eller keeper under press? Da må den lange komme - og når den lange kommer virker det akkurat som at laget er overrasket.
Å bygge opp bakfra når man har to sentrale midtbanespillere som er allergiske mot å slå pasninger fremover er ekstremt vanskelig. Enda verre når man har en stopper med en OK pasningsfot og to som er ganske godt under middels på det området. Han med OK pasningsfot spilte ikke i dag.
Frank skal få tid, men jeg skal innrømme at jeg hadde forventet mer. Vi er bedre defensivt enn vi var under Ange, men i åpent spill er vi mer eller mindre like hjelpesløse. Greit at vi ikke plutselig spiller feiende flott fotball i 90min kamp etter kamp, men noen gode angrep burde man i det minste forvente.
Slik situasjonen er nå MÅ Bergvall spille CM. Ønsker man mer “trygghet” defensivt så får Sarr spille AM isteden for Simons. Å ha han på benken og som AM når han først er på banen er tjensteforsømmelse.
Dessverre viden kjent at Frank er treg på benken. Det vil nok aldri forandre seg. Så får man håpe han klarer å bli modigere. Greit at man ønsker å spille litt mer på resultatet enn man stort sett gjorde under Ange, men noen ganger er vi altså så feige. Halvfeige i press, halvfeige i pasningsvalg. Og når vi først skal jage noe blir vi plutselig så stressa og alle skal være både Pirlo og Messi. Så blir det bare tull.