Spekulasjonene angående om denne mannen finner veien tilbake til N17 går nok ikke over med det første.

11 dager senere

Hmm, da later det til at klubben faktisk kan tenke seg å re-signere denne mannen. Merker jeg er noe ambivalent på grunn av den siste tiden hos oss, samtidig er det liten tvil om at en motivert Eriksen i glansdagene virkelig var en spiller som kunne utgjøre en forskjell.

Knut Jeg tror det er en helt annen Eriksen som kommer tilbake nå dersom det skjer. Har ingen betenkeligheter spesielt ikke etter innsatsen han viste i Brentford, tror gutten har fått veldig bakkekontakt etter hendelsen i EM. Tror vi får den Eriksen vi egentlig aldri helt fikk første gangen om han kommer nå.

Ja. Enig.

Jeg ønsket ikke Eriksen tilbake, men selv om jeg synes det er litt oppskrytt hvor god han var for Brentford så var han mye bedre enn jeg trodde han skulle være.

Eneste "problemet" jeg har er at han kan ikke komme tilbake for å spille 90% av kampene for oss - så god er han ikke, men at han ville blitt en viktig spiller for oss hvis han kan akseptere at han ikke alltid er "given" i startoppstillingen - det er jeg ganske overbevist om. Han burde jo egentlig bare bli bedre neste sesong også.

Enig med de ovenfor her. Den tydelig «ferdig-med-klubben» Eriksen som var hos det siste året eller to er det siste jeg vil ha. Men det er mye som tilsier at han nå har startet karrieren (og livet..) på nytt, og derfor presterer de siste prosentene han manglet på slutten hos oss. Skal sies han ikke var den eneste i klubben som led under denne «sykdommen» som «herjet» klubben den siste tiden under poch og frem til Conte.

Jepp.

Eriksen har jo også i ettertid uttalt, senest i innspurten om CL-plass, at han er Tottenham-fan.

Egentlig virker mange av våre "gamle" spillere å oppriktig være "fans" av klubben - Vertonghen etc.

Enig med Schism, hvis han aksepterer å ikke være førstevalg kan det gi mening.

Samtidig er det mye som taler i mot. Både hvordan han spilte på slutten sist, at han er 30 år og også det at han har vært her tidligere i en periode hvor vi ikke vant noe. En signering som Perisic gir mening, har vært med på mye og vunnet med flere klubber. Som en eldre spiller ser jeg ikke at Eriksen bidrar med lignende erfaring.

Er jo alltid romantisk å skulle hente gamle spillere tilbake, men hvor ofte er det at det slår til? Så kan man jo også tenke at den spilleren klubben aldri erstatta var Dembele og ikke Eriksen, og at det egentlig er der skoen trykker. (Selvom det er lov å håpe at Bentancur har noen av de samme kvalitetene som Dembele)

Var jo veldig merkelig hvordan Eriksen plutselig bare mistet det. Hans spillestil tilsier jo at han burde eldes godt. Man skal selvsagt ikke glemme det som skjedde - og klubben bør kunne forstå det veldig godt så man er rimelig trygg på at det ikke skjer igjen.

Er et finansielt aspekt her også. Eriksen gratis eller en annen "tilsvarende" spiller (som er yngre selvsagt) for 50-60m?

Jeg er ikke "desperat" etter å få han tilbake, men kommer han tror jeg det vil fungere. Klubben kjenner han. Conte kjenner han - og han virker smart nok til å kunne reflektere over om det bare blir som på slutten sist eller om han vil "blomstre" igjen.

Schism Det er lett å forstå hvorfor. Når man får 'rotet på bakrommet' på avstand så skjønner de fort hvor utrolig flotte fans Tottenham faktisk har. Det er veldig sjelden vi faktisk buer på våre egne, det har skjedd noen ganger men det er som regel fortjent. I motsetning til mange andre klubber er vi mye flinkere å støtte laget vårt på banen. Stemningen er noe annerledes på nye stadion kontra den gamle men med noen gode resultater og er par trofeer i årene som kommer tror jeg det blir der det var på White Hart Lane.

Kungreke Mulig. Jeg tror også at vi faktisk behandler våre spillere generelt ganske OK - og bedre enn hva noen fans virker til å synes.

Pochettino er et godt eksempel hvor man sparker noen som ganske tydelig allikevel var villig til å komme tilbake.

Kjenner jeg er usikker på denne, men han vil i så fall tilføre et element av kreativitet på midten, som vi kanskje mangler i dag. Mange gode krigere, men ikke like mange som kan slå de presise gjennombruddspasningene/stikkerne. Sjøl om Højbjerg faktisk har overrasket positivt flere ganger, slett ikke så begrensa som jeg trodde.

Bentancur, Skipp, Højbjerg og Eriksen.. Grei firer å rullere med det på midten.

Nja vil jeg si. Liker ikke tanken på Eriksen i 3-4-3. Så Eriksen er for meg mer en erstatter for Bergwijn enn Winks.

Slik vil han nok også kunne fungere. Ser mer for meg Eriksen og Højbjerg i tospann på midten for å være helt ærlig.

Jeg kan selvsagt ta feil, men har 0 tro på at det vil fungerer. I disse dager er han vel stort sett alltid en "8er" både for Danmark og klubblag?

Mannen kan virkelig ikke å takle. Som "6er" må man kunne vinne den slags dueller. Alle våre andre kan det.

Eriksen kommer aldri til å spille i en toer på midten under Conte - det har han absolutt ingen forutsetninger for.

Tipper han kommer til å rotere med Kulusevski. Spilte i samme posisjon stort sett under Pochettino (ofte i samme system). Også et poeng at med Eriksen kan man rullere mellom 3-4-3 og 3-5-2.

Trur Eriksen kan spille i en 2er mot parkere-bussen-lag, som er de kampene vi trenger han mest. Mot storlag vil han nok bli impact sub

Jeg mener det er undervurdert hvor mye problemer det kan skape hvis man ikke er solide i den slags kamper.

Mot "buss-lag" er det verste som kan skje at man får en kamp som bølger fordi man tillater overganger. Da er det lite gunstig å ha en kar på midten som i praksis ikke takler.

Kan han spille der på slutten av kamper hvor vi har gått tom for ideer? Ja. Tror jeg han kan starte i kamper mot bunnlag i 3-4-3 sentralt? Nei. Så fremt vi ikke har mye skader har jeg vondt for å tro at det vil fungere bedre enn å bruke 2 av de 3 andre (kan kanskje være med på at Eriksen mot et bunnlag er bedre enn Winks, men det er ikke opplagt i den rollen). Og Conte som er så opptatt av at folk klarer å fylle roller (vi lot Ndombele og Lo Celso dra) - klarer jeg ikke å se for meg at vil la Eriksen forandre på det.

Så kan det selvsagt være at jeg tar feil. Jeg tror Eriksen først og fremst vil konkurrere med Kulusevski. Slik sett er det nok Lucas som taper mest på dette. Richarlison inn for Bergwijn og Eriksen på en måte for Lucas er ikke helt dumt. Skulle vi selge Lucas har vi antakeligvis ikke brukt særlig penger en gang.

Eriksen spilte i en haug av posisjoner og roller da han var i Spurs. Tierrollen i ulike systemer, til venstre i 4-4-2, til høyre i 3-4-3, alle tre rollene bak spissen i 4-2-3-1, en slags indreløper i 3-5-2 og i en diamant på midten. Men aldri som en av to dype på midten. Han har aldri (såvidt jeg kan se) spilt der før eller siden i karrieren heller.

Det jeg tror Eriksen mest av alt tilbyr er fleksibilitet. Man kan enkelt endre formasjon fra 3-4-3 til 3-5-3 feks utifra kampbilde. Også vil han selvfølgelig være (som nevnt over) et nyttig våpen i kamper hvor vi sliter med å bryte ned lavtliggende lag. Det har han jo beviselig vært tidligere og.