Så gode spillere med så god spilleforståelse som Eriksen trur jeg glatt kan spille i de fleste posisjoner i de fleste systemer.

Tja. Å spille CM i 3-4-3 er ekstremt krevende på flere måter. Og spilleforståelse er ikke universelt. Når det gjelder å lese spillet foran seg, med ballen i beina, er det vel bare Modric og KdB som kan måle seg. Men defensivt? Greier Eriksen ta ut rom og fange opp bevegelser på en tilstrekkelig måte? Fysisk og 1 mot 1 defensivt er det jo åpenbart sjanseløst.

Motoren til Eriksen er ikke så ille som mange tror, og som presspiller har han vel fungert overraskende bra. Men usikker på hvor mye av det som er igjen etter hjerteproblemene. Av det lille jeg så av ham fra Brentford var han en luksusspiller, som opererte i en helt fri rolle.

Dougie Motoren til Eriksen er ikke så ille som mange tror, og som presspiller har han vel fungert overraskende bra. Men usikker på hvor mye av det som er igjen etter hjerteproblemene.

Det er et poeng. I gamle dager under Poch, da vi løp mest, løp Eriksen mest av oss. Nå er jo ikke det å løpe mest det viktigste, men forholdsvis viktig nå man skal kjøre med tøft press når vi ikke har ballen og samtidig orke offensivt.

Motoren er bra nok, men enig med alle de andre innsigelsene Dougie har.

United på banen ifølge flere aviser. Frister forhåpentligvis mer å spille for et champions league lag.

Han har vært linket til United siden før han dro til Brentford. Opplagt interesse der.

Jeg merker at jeg ikke bryr meg så mye - hvis han kommer hit fordi han helst vil hit - perfekt. Hvis han må overbevises med mer penger etc. så dra et annet sted. Jeg vet som alle andre her hvor god Eriksen kan være, men hjelpe meg vi bør alle huske hvor dårlig han også kan være.

Hvis han trenger tid på å bestemme seg tolker jeg det litt som at han ikke kommer til oss. Synd, men vi har viktigere spillere å hente som Bissouma og en stopper.

Schism Er ganske enig. Han må ikke dra det for langt. Men hvis han vil heve høy lønn sammen med avdankete spillere som Ronaldo, Maguire og Rashford så vær så god.

Føler at jeg ikke mister nattesøvnen jeg heller hvis det ikke blir noe av.
      ...og så kommer han og spiller oss av banen for et annet lag😁

22 dager senere

Da later det til at vår danske venn mer eller mindre er klar for Manu - så vi kan antagelig legge denne død.

Ja. Fra hva jeg kan forstå løst inne på SC (jeg har ingen bruker der) - så krevde han alt for mye penger.

Jeg håper vi klarer å få tak i et bedre "femtevalg" enn Lucas, men bryr meg veldig lite om at Eriksen drar til United. Forstår veldig godt hvorfor vi ikke vil gi han en lang kontrakt med mye penger. Hadde vi spilte 3-5-2 hadde saken vært annerledes. Da hadde han passet nydelig som 8'er.

11 dager senere